Bekijk Volledige Versie : 30 jaar zoetwater... nu eindelijk een zoutje ?
hallo, ik ben sven uit west-vl belgie en wil eindelijk eens de stap zetten naar een zeewaterbak. ik ben dus een totale leek !!! wat heb ik staan ?
een bak van 120 op 60 op 70 cm hoog... bruto 504 liter dus. er zitten 2 juwel jumbo filters ingekleefd, ik kan deze er dus wel uitsnijden indien nodig. ik zou ook een gat laten boren en een sump plaatsen.
welke afschuimer raden jullie me aan ?
wat heb ik nog meer nodig ?
over wat ik wil houden maak ik me nu nog geen zorgen, eerst de installatie, later enkele makkelijke jongens om mee te beginnen ! ik heb dus tijd en dat is belangrijk bij het opstarten van eender welk aquarium !
als verlichting zal ik kiezen voor een overtank systeem t5 van arcadia, desnoods 2 stuks (8 lampen in dit geval)
schiet maar af zwemmers en help me om met evenveel plezier een zeewaterbak te houden net zoals de voorbije 30 jaar een zoetwaterbak !
hallo, ik ben sven uit west-vl belgie en wil eindelijk eens de stap zetten naar een zeewaterbak. ik ben dus een totale leek !!! wat heb ik staan ?
een bak van 120 op 60 op 70 cm hoog... bruto 504 liter dus. er zitten 2 juwel jumbo filters ingekleefd, ik kan deze er dus wel uitsnijden indien nodig. ik zou ook een gat laten boren en een sump plaatsen.
welke afschuimer raden jullie me aan ?
wat heb ik nog meer nodig ?
over wat ik wil houden maak ik me nu nog geen zorgen, eerst de installatie, later enkele makkelijke jongens om mee te beginnen ! ik heb dus tijd en dat is belangrijk bij het opstarten van eender welk aquarium !
als verlichting zal ik kiezen voor een overtank systeem t5 van arcadia, desnoods 2 stuks (8 lampen in dit geval)
schiet maar af zwemmers en help me om met evenveel plezier een zeewaterbak te houden net zoals de voorbije 30 jaar een zoetwaterbak !
Hartelijk welkom op het forum Sven!