Bekijk Volledige Versie : vraagje
berndbuter
20-01-06, 17:24
ik ben nog vrij nieuw in de aquarium wereld en nou was mijn vraag is een zuil aquarium ook geschikt als zee aquarium. en in welke maten zijn deze allemaal te krijgen ik ben al op zoek geweest op internet kan niet echt wat vinden..
mvg Bernd Buter
Het kan allemaal wel, maar je moet het geld en de techniek ervoor hebben. Met minder genoegen nemen kan dan echt niet!
Ik denk dat, zeker als je beginner bent, je het jezelf onnodig moeilijk gaat maken. Een simpel voorbeeld is bijvoorbeeld de verlichting en de techniek dan om dan maar niets te zeggen over andere mogelijke problemen.
RonHessing
20-01-06, 22:58
Hoi,
Zoals al aangegeven is gasuitwisseling belangrijk en dat gebeurt via het wateroppervlakte. Bij een zuil is het wateroppervlakte klein.
Vissen zullen het ook niet prettig vinden, omdat territoria veelal horizontaal bepaald wordt.
Het is lastiger werken.
Kortom, ik zou het geen sterk idee vinden.
Groetjes,
Ron.
berndbuter
21-01-06, 00:54
aha dus dat is dus geen slim idee ik heb namelijk nergends ruimte voor een horizontale bak ja wel op een plek maar daar schijnt een paar uur per dag de zon in vol. is dat schadelijk voor de bak veel zonlicht?
petertje74
21-01-06, 15:59
hallo
zonlicht is op zich niet schadelijk voor de bak.
wel is er een grote kans op algvorming door het vele zonlicht
groeten peter
RonHessing
21-01-06, 16:04
Hoi,
Hoeveel ruimte heb je voor een bak?
Groetjes,
Ron.
berndbuter
21-01-06, 18:55
ja voor een ronde meter diameter ongeveer en hoogte maakt dan niet zoveel uit en als het zonlicht niet uitmaakt dan heb ik wel ruimte voor een van 5 meter (dat word wel te duur maar kan er wel staan :) )