Bekijk Volledige Versie : Aqua 65 beginnen
dehommel14
21-01-06, 18:54
wij hebben thuis al een groot zeeaquarium 2*0,9*0,6 dit is van mijn vader.
Maar nu wil ik voor mijn eigen gaan beginnen (14jr) Na veel informatie hebben op gedaan en veel kritiek te hebben gekregen wil in een zeeaquarium met een aqua 65. nou is de vraag welke vissen kunnen hier in of kan er een grote in.
greets willem
Ik heb sinds een paar maand een aqua 65 draaien. ZONDER AFSCHUIMER!!! Als je je aan de 'regels' houd is het geen probleem. Verlichting is 40watt T5 Compact. Ik ververs om en om water uit mijn grote bak en met vers 20ltr per 14dgn heb er geen vis in!!!!
Goed vers steen 7 á 8 kilo vers steen,als bak van je pa goede waarden heeft zal ik met water uit zijn bak opstaten.
1. Minstens 10% verversen per week. Als je vis erin doet minstens 20%.
2. zorg voor meer licht erboven, en staat op de doos van aqua 65 dat er 2x13watt bij zit maar dit is 2x11watt met een 2x10watt vsa!?
3. Filtertje leeghalen! Alleen de pomp gebruiken voor stroming.
4. Grote vissen kunnen niet! Is niet erg diervriendelijk!! evt. een noengobie, poetsgarnaal, trimmatje.
Zorg eerst dat je bakje een paar maand zonder vis goeds draait, dan kun je evt. een kleine vis erin plaatsen...geduld,geduld!!
ff een foto van mijn verlichting,die ik ingebouwd heb.
Hallo Mark,
waar heb je dat licht gekocht?
Stuur je ff pb, is geen sponsor!!;)
Mark, hoe is het met jouw aqua 65 zee reefje?