Bekijk Volledige Versie : Moet dit zo?
Cees de Mol
04-07-05, 13:14
Hier stond een bericht van Cees de Mol.
Ik besefte later dat het een vervelend en ondoordacht bericht was waar ik weinig mee zou bereiken, dit is ook de rede waarom ik het bericht heb aangepast.
Mijn excuses voor het vervelende taalgebruik en de manier waarop ik mijn kritiek verwoord heb.
Ik heb nog steeds grote bedenkingen bij het ontstaan van dit forum, maar hoop deze bedenkingen misschien (of nooit) op een ander moment vergezeld van rationele argumenten onder woorden te brengen.
Cees de Mol
Moet dit nu zo?
Hier stond een bericht van Cees de Mol.
Ik besefte later dat het een vervelend en ondoordacht bericht was waar ik weinig mee zou bereiken, dit is ook de rede waarom ik het bericht heb aangepast.
Mijn excuses voor het vervelende taalgebruik en de manier waarop ik mijn kritiek verwoord heb.
Ik heb nog steeds grote bedenkingen bij het ontstaan van dit forum, maar hoop deze bedenkingen misschien (of nooit) op een ander moment vergezeld van rationele argumenten onder woorden te brengen.
Cees de Mol
Ik denk dat je nog eens door het forum moet spitten en alles een beetje lezen en dan nog eens een reactie geven.
De naam is een punt van discussie en de leden zijn lang niet allemaal op hun teentjes getrapt zoals je het zo mooi verwoord.
Lees het bericht http://www.tropischzeeaquarium.nl/showthread.php?t=111 eens , dan lees je ook waarom en waarvoor dit forum is ontstaan.
Groeten
--== Freddy ==--
P.S je hebt geen ban zoals je aangaf.
Beste forumleden,
Kort houden kan ik het niet, maar ik wil hier 1 keer mijn mening over kwijt (alleen in dit topic) en daarna ben ik er klaar mee en ga ik lekker van 3 forums genieten.
Misschien maak ik geen vrienden met onderstaande opmerkingen maar goed.
Het zij zo. Recht voor zijn raap. Even zeggen waar het op staat. Goed uitpraten, los laten en verder gaan. Samen of niet.
Ik heb sterke twijfels over de redenen waarom dit forum is ontstaan.
Er zijn hier mensen die het op .org niet meer kunnen vinden. Das duidelijk.
Dat is ook niet nieuw. Op NL is dat ook en dat moet kunnen vind ik.
Maar... kom daar dan voor uit! Dan heb je ook dat gezeur niet en kan je echt verder gaan met het bouwen aan een nieuw forum.
Dit forum zegt open te staan voor ieders mening maar doet dit nu al niet!
Verwijzingen naar .org worden geboycot! Doe dat nou niet. Het getuigt niet van kracht.
Er is van mij nu al 1 kritisch bericht verwijderd. Dat is op .org nog nooit gebeurd. Begrijp me goed. het is niet makkelijk een forum te runnen. Zo veel mensen, zo veel meningen. Van mij mag het allemaal, maar zeg wat je denkt en doe wat je zegt. Maak niet dezelfde fouten die je een ander verwijt, of beschuldig een ander niet van dingen ie je zelf ook doet. Misschien zijn het wel helemaal geen fouten.
Org en NL hebben in mijn ogen zo hun eigen voor- en nadelen. Ze zijn uniek.
Ik hoop dat ook dit forum een eigen identiteit krijgt. Liefst de identiteit die de oprichters voor ogen hebben.
Laat het nu maar even stormen. Dan gaan we daarna bouwen.
Veel succes en veel plezier met dit nieuwe forum!
Michael...
Beste forumleden,
Kort houden kan ik het niet, maar ik wil hier 1 keer mijn mening over kwijt (alleen in dit topic) en daarna ben ik er klaar mee en ga ik lekker van 3 forums genieten.
Misschien maak ik geen vrienden met onderstaande opmerkingen maar goed.
Het zij zo. Recht voor zijn raap. Even zeggen waar het op staat. Goed uitpraten, los laten en verder gaan. Samen of niet.
Ik heb sterke twijfels over de redenen waarom dit forum is ontstaan.
Er zijn hier mensen die het op .org niet meer kunnen vinden. Das duidelijk.
Dat is ook niet nieuw. Op NL is dat ook en dat moet kunnen vind ik.
Maar... kom daar dan voor uit! Dan heb je ook dat gezeur niet en kan je echt verder gaan met het bouwen aan een nieuw forum.
Dit forum zegt open te staan voor ieders mening maar doet dit nu al niet!
Verwijzingen naar .org worden geboycot! Doe dat nou niet. Het getuigt niet van kracht.
Er is van mij nu al 1 kritisch bericht verwijderd. Dat is op .org nog nooit gebeurd. Begrijp me goed. het is niet makkelijk een forum te runnen. Zo veel mensen, zo veel meningen. Van mij mag het allemaal, maar zeg wat je denkt en doe wat je zegt. Maak niet dezelfde fouten die je een ander verwijt, of beschuldig een ander niet van dingen ie je zelf ook doet. Misschien zijn het wel helemaal geen fouten.
Org en NL hebben in mijn ogen zo hun eigen voor- en nadelen. Ze zijn uniek.
Ik hoop dat ook dit forum een eigen identiteit krijgt. Liefst de identiteit die de oprichters voor ogen hebben.
Laat het nu maar even stormen. Dan gaan we daarna bouwen.
Veel succes en veel plezier met dit nieuwe forum!
Michael...
Chapeau voor dit heldere stuk.
wat betrefd verwijzingen naar .org, dat is als het goed is veranderd en gewoon mogelijk.
Wat betreft verwijderingen van posts, ook daar moeten wij als admin nog een manier voor zien te vinden om niet elke kritische noot gelijk maar in de prullenbak te gooien.
Wat de identiteit aangaat hopen wij inderdaad dat we die MET MEKAAR kunnen maken en ideeen daarvoor zijn hartelijk welkom. Helaas is het zo dat je met het gekozen onderwerp veel gelijksoortige koppen zult tegenkomen, maar juist door die aparte dingen moeten we ons onderscheiden en zullen ons daar 200% voor in proberen te zetten.
Wat de storm aangaat hoop ik dat dat allemaal wel mee gaat vallen en het niet meer als een storm in glas water wordt.
Verder denk ik dat we hier nu wel een slotje op kunnen zetten, temeer de standpunten nu aardig duidelijk zijn en er altijd voor en tegenstanders zullen zijn te vinden
groeten
--== Freddy ==--
RonHessing
04-07-05, 15:30
Zo, ik ben een dagje niet op het forum en wat een berichten zeg.:)
Iedereen mag zijn mening geven. Ook negatieve:)
Het is wel aardig om te lezen welke conclusies er getrokken worden alvorens de betrokkenen er naar te vragen.
Het zij zo. Zo zitten mensen in elkaar.
Dit forum is er omdat een paar mensen het leuk vonden om een extra forum te maken naast de bestaande forums. Een forum wordt uiteindelijk gemaakt door de mensen die lezen en reageren. Door een aantal iniatieven te tonen (wacht maar eens af:) ) die je op andere fora niet ziet, zal ook hier een identiteit ontstaan.
We hebben vele televisiezenders waardoor er een keuze voor je is. Dat is met drie fora nu ook zo:)
Als je het interessant vind, lees je hier. Wil je een bijdrage doen, registreer en post hier. Vind je het niets, jammer.
We blijven ons best doen, meer zit er niet in
Mocht je vragen hebben, stel ze hier of mail me.
groetjes,
Ron.
Heb het slotje eraf gehaald. Als er behoefte is, aarzel dan niet te reageren.
cees, ik ben geen boos mens en toch lid van dit forum...
wel druk, hoor, met drie fora.... zucht...
ik ben lid geworden, nadat ik ben ingelicht over het bestaan van dit forum, welke zich nog verder moet gaan ontwikkelen.
mede door reacties zoals die van eloi kunnen er aanpassingen gedaan worden.
eloi, wat ben je weer wijs...
ook vind ik dat er ruimte moet komen voor elkaar... verwijzingen die door sterretjes worden vervangen worden, vind ik niet goed. natuurlijk moet je elkaar niet in het vaarwater zitten en ga je niet vertellen dat je dit en dat gelezen hebt op dat en dat forum...
wat ik wel jammer vind, zijn die stomme blokjes...
he, er zat gelukkig nog geen slotje op... ;)
ach ja ...uiteindelijk gaat het maar om 1 ding ,en dat is de hobby..,en de meeste namen kom je overal wel tegen....
en dat er dan wel eens een menigsverschil jah ,kan gebeuren hoor,dat heb je overal,zelfs met je eigen familie..
laten we leuke en mooie dingen posten met betrekking over de hobby,en laten we elkaar onze ervaringen delen ..
groetjes bert
Zee-aquarium.nl
21-07-05, 13:46
ben het met je eens Bert,
ook ik ben verbannen bij org, en ben lid bij nl en nu hier, heb op beiden geen gezeik en alles verloopt vriendschappelijk, dat vindt ik prachtig.
Maar toch zal het wel eens voorkomen dat zowel ik als een ander iets zegt wat verkeerd kan overkomen bij anderen. Dit zeg ik nu uit eigen ervaring, ik kon paar jaar geleden nogal erg kort door de bocht komen en dat botste soms nogal eens.
Ik heb nu geleerd dat ik steeds mijn reactie's goed moet doorlezen alvorens ze daadwerkelijk te posten en als ik reactie van een ander lees waar ik het volkomen mee oneens ben, dan denk ik 3 x na alvorens een antwoord te geven. En probeer het dan te vertellen vanuit mijn standpunt, wat en hoe ik er over denk.
Want ieder aquarium heeft weer een andere samenstelling, andere bewoners, ander apparatuur en soms is het moeilijk om een antwoord te geven als je de geschiedenis niet kent.
Voor de rest heb ik geen twijfels over het bestaan van dit forum, ben alleen maar happy dat ik weer de bekende oude vertrouwe personen tegen kom. ;)
gr.
Maya
Hallo allemaal,
Mijn 1e bericht hiero, gelijk maar op een wat zwaar onderwerp maar ik weet als geen ander hoe het is om een zeewaterforum op te starten. ( ik ben destijds samen met Wil en de bedenker van het nw forum Marcel een nw forum gestart te weten het bekende www.zeewaterforum.nl (http://www.zeewaterforum.nl) forum )
Makkelijk is het niet en je hebt natuurlijk voor en tegenstanders, maar daar waar het om gaat is gewoon de interaktie tussen geintresseerden in de gezamelijke hobby, en ik zie een forum als een soort van vereeniging.
Wel toen er nog geen internet was had je gewoon meer vereenigingen en dat ging best leuk naast elkaar, dus ik denk dat zoiets ook gewoon mogenlijk moet zijn op het net met een forum!
In ieder geval wens ik jullie met dit forum veel succes en plezier, en ik zal zeker zowel op .NL als hier een positieve bijdrage proberen te leveren.
Met vriendelijke groet,
Fredel
Hallo allemaal,
Mijn 1e bericht hiero, gelijk maar op een wat zwaar onderwerp maar ik weet als geen ander hoe het is om een zeewaterforum op te starten. ( ik ben destijds samen met Wil en de bedenker van het nw forum Marcel een nw forum gestart te weten het bekende www.zeewaterforum.nl (http://www.zeewaterforum.nl/) forum )
Makkelijk is het niet en je hebt natuurlijk voor en tegenstanders, maar daar waar het om gaat is gewoon de interaktie tussen geintresseerden in de gezamelijke hobby, en ik zie een forum als een soort van vereeniging.
Wel toen er nog geen internet was had je gewoon meer vereenigingen en dat ging best leuk naast elkaar, dus ik denk dat zoiets ook gewoon mogenlijk moet zijn op het net met een forum!
In ieder geval wens ik jullie met dit forum veel succes en plezier, en ik zal zeker zowel op .NL als hier een positieve bijdrage proberen te leveren.
Met vriendelijke groet,
Fredel
Hartelijk welkom Fredel.
Ook nog veel plezier op het forum ;)