PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe eiwitafschuimer

Jordy
03-03-06, 21:41
Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje over een afschuimer..
Ik ben van plan om eerdaags een nieuwe eiwitafschuimer te kopen omdat mijn afschuimer ontiegelijk veel lawaai maakt en bijna niks afschuimt...

Nu ben ik op de ATI Bubble Master gekomen deze is voor aquaria tot 3000 liter, nu is mijn aquarium maar 437 liter (ex sump en ex levendsteen)
Nu is mijn vraag of het kwaad kan dat deze afschuimer 6a7x de inhoud van mijn bakkie schuimt.

Ook zou ik wel ervaringen van jullie willen horen over deze afschuimer..
Alvast bedankt.

Maya
03-03-06, 21:43
Hoi Jordy,

ik zou je adviseren om een afschuimer te nemen die 3 tot 4 x per uur je totale waterinhoud doet.
zelf heb ik er hele positieve ervaringen mee en bij mijn a.s. nieuwe bak doe ik dit weer op deze manier.

de afschuimer is een red sea classic

gr.
Maya

Jordy
03-03-06, 21:45
Hoi Jordy,

ik zou je adviseren om een afschuimer te nemen die 3 tot 4 x per uur je totale waterinhoud doet.
zelf heb ik er hele positieve ervaringen mee en bij mijn a.s. nieuwe bak doe ik dit weer op deze manier.

de afschuimer is een red sea classic

gr.
Maya

Maar kan het kwaad dat deze schuimer voor 3000 liter is terwijl mijn bak maar 437 liter is?

Maya
03-03-06, 21:52
als ik het goed heb begrepen gaat dan je ph omhoog

info van seame.com geplukt:
De nieuwe Turbojet lucht injector met haar unieke 12-schoepige pomprad produceert een verhoogde hoeveelheid superfijne luchtbelletjes in een sterk, homogeen lucht/water mengsel.

gr.
Maya

Maya
03-03-06, 21:57
dat heb ik me ooit eens laten wijsmaken, het risico vondt ik te groot om het zelf eens uit te proberen... :)

gr.
Maya

JANSCH
03-03-06, 22:14
De bubble master zou ik zelf in schatten op een bak van max 1500 liter water
met normale bezetting,en met een stevige bezetting ongeveer de helft.
dus 750 liter.

als ik die afschuimer naast de bk 300 zet ,vraag ik mij af hoe ati op die 3000 liter komt .

Aquaworld-Meulenhof
03-03-06, 23:01
je kan ook mog een paar weekjes doorsparen en voor de bk 180 gaan:D

Jordy
03-03-06, 23:02
je kan ook mog een paar weekjes doorsparen en voor de bk 180 gaan:D

Is met net ietsjes te duur :p

Aquaworld-Meulenhof
03-03-06, 23:09
euh en wat kost de buble master?? zal ook rond de 500 liggen of sla ik de plank nu helemaal mis

Is met net ietsjes te duur :p

Jordy
03-03-06, 23:11
euh en wat kost de buble master?? zal ook rond de 500 liggen of sla ik de plank nu helemaal mis

Ja dat klopt, dacht dat er een ander type bubbleking stond...
De BK 180 is ook een optie maar duurt nog een tijd voor dat die leverbaar is en dan heb ik liever iets meer capaciteit..

Aquaworld-Meulenhof
03-03-06, 23:19
hij zou deze maand leverbaar worden maar goed het is een keus die je zelf moet maken alleen denk ik ,en ik denk dat Martin dat kan beamen de BK een van de weinige afschuimers is die als hij bedoeld is voor laten we zeggen 1000 liter dat hij dan ook werkelijk geschikt is voor die 1000 liter( aantal liters als voorbeeld)

Veel andere afschuimers geven een te hoog aantal liters op Nogmaals het is je eigen keuze maar als ik er het geld voor had of bijna had zou ik de keus wel weten of zeer zeker overwegen

Ja dat klopt, dacht dat er een ander type bubbleking stond...
De BK 180 is ook een optie maar duurt nog een tijd voor dat die leverbaar is en dan heb ik liever iets meer capaciteit..

Begoudy
13-03-06, 08:44
En hoe denken jullie dan over een ati twister??

is dat voldoende voor een 1000 liter bak?

gr

JOhan

Erwin
13-03-06, 18:26
En hoe denken jullie dan over een ati twister??
is dat voldoende voor een 1000 liter bak?
gr
JOhan
Hallo,
een goede vriend aquariaan heeft de MTT II in gebruik. Ik val nu wel niet snel stijl achterover als ik iets in werking zie, maar deze afschuimer is voor mij TOP. Kost een € 500 mooi thuis geleverd en is geschikt voor aquaria tot 3000 liter.
Ik maak voor niemand reclame, maar even nadenken kan ook geen kwaad voor je een investering doet. (over de naservice van de leverancier hoor en lees je niets dan goeds, en dat is in mijn ogen ook héél belangrijk)
Voor mezelf heb ik deze afschuimer of de MTT III - indien diegene die ik nu in gebruik heb de geest geeft- op men verlanglijstje staan.
Indien je niet moest weten wie de leverancier is wil ik je die wel meedelen via een pb.