PDA

Bekijk Volledige Versie : Levend Artemia

Brem
29-04-11, 17:44
Merk: JBL Artemia kweekset

Type: Kweekset

Product beschrijving: Soort van fles waarin eitjes van de Artemia uit komen binnen 24/36 uur waarna ze doorgekweekt of gevoerd kunnen worden. De eitjes kunnen zonder vocht en zuurstof omdat ze al meer dan 100 miljoen jaar op aarde zijn en ze in zoutwatermeren leven. Deze drogen wel eens uit en daarom zijn de eitjes niet kapot te krijgen!

Product Toebehoren: Kweekfles + houder, luchtpomp, slang, terugslagklepje, flesje eitjes.

Kwaliteit: Prima!

Tevredenheid: 8

Effect in het Aquarium: 8 (ziet er leuk uit die kleine beestjes)

Prijs: +- 50,-

Eind Oordeel: 8,5

http://allesvooruwaquarium.nl/uploads/tt_productsv2/jblartemiaset0.jpg

ozzy67
30-05-11, 16:35
toevallig een fles vanmiddag in werking gezien, tis net zo een koffiepot maar dan met Artemia erin leuk maar wat je kweekt moet je binnen 48 uur opvoeren anders gaat het dood in de tube of opkweken.

scubabubbel
30-05-11, 18:35
Merk: JBL Artemia kweekset

Type: Kweekset

Product beschrijving: Soort van fles waarin eitjes van de Artemia uit komen binnen 24/36 uur waarna ze doorgekweekt of gevoerd kunnen worden. De eitjes kunnen zonder vocht en zuurstof omdat ze al meer dan 100 miljoen jaar op aarde zijn en ze in zoutwatermeren leven. Deze drogen wel eens uit en daarom zijn de eitjes niet kapot te krijgen!

Product Toebehoren: Kweekfles + houder, luchtpomp, slang, terugslagklepje, flesje eitjes.

Kwaliteit: Prima!

Tevredenheid: 8

Effect in het Aquarium: 8 (ziet er leuk uit die kleine beestjes)

Prijs: +- 50,-

Eind Oordeel: 8,5

ERG duur terwijl het een stuk goedkoper kan!
Van een ander forum:

Twee jaar geleden heeft **** een 30 liter emmer met zeewater en artemia in zijn tuin gezet. In de emmer groeide de artemia en kwamen er ook jonge uit. Frank is gestopt en de emmer staat nu bij mij in de tuin. Er zitten honderden artemia in van verschillende generaties. Net als Frank doe ik niets aan de emmer behalve artemia eruit scheppen voor de vissen. De emmer heeft nu al twee winters overleefd zonder dat er iets aan gedaan is. Dus gewoon buiten in weer en wind. De wand van de emmer zit vol groene alg waarvan de artemia eten. Het zoutgehalte is rond de 22 ppm.

Dus wil je ook artemia kweken ? Zet een witte emmer met zeewater in de tuin en wacht tot de boel lekker groen is. Gooi er artemia naupli in of levende van de winkel en je hebt na een paar weken en constante voorraad levend voer.

Ik heb nu een aquabakje buiten staan waarin ik mijn afval water doe en wacht tot de alg gaat groeien...

Brem
30-05-11, 19:15
Dat is een gaaf alternatief!:O

Zal het hier ook eens proberen...

Voor de rsm van Jero..:p

jero
30-05-11, 19:23
Inderdaad ik probeer de jonkies door te laten groeien maar lukt niet altijd.. Nu heb ik wel meer alg in de doorkweek bak met luchtpompje erbij.. Maar zoutgehalte moet laag zijn??

thom30
07-06-11, 14:53
hallo,
ja het zout gehalte moet omlaag zodat ze levend gaan baren.
het zout gehalte moet rond de 1021-1022 zijn.
als dit hoger is leggen ze eieren die pas bij goede omstandigheden uitkomen.

succes.
gr. thom

Brem
07-06-11, 16:25
jero,

zullen morgen wel even kijken;)