PDA

Bekijk Volledige Versie : Spectaculair koraalrif ontdekt in Thailand

Maya
14-03-06, 17:31
In de Andaman Zee voor de kust van Thailand is een koraalrif ontdekt ter grootte van ruim 270 hectare. Het Wereld Natuur Fonds, dat de ontdekking wereldkundig maakte in Phuket, noemt de vondst 'spectaculair'.

Het gebied herbergt 30 soorten koraal en ten minste 112 soorten vis uit 56 families. Eén soort - de papagaaivis chlorurus rakaura - was tot voor kort onbekend in de wateren van Thailand.

Het rif ligt op zes tot acht meter diepte en kan vanuit het toeristische Khao Lak gemakkelijk worden bereikt. Daarom houdt het WWF de locatie nog geheim.

Bron: hln

diver1
21-03-06, 00:32
Hee wat leuk,

Heb je een referentie?

Maya
21-03-06, 21:06
waar het rif precies is mag nog niet bekend worden.

en deze info kreeg ik via een email via het WWF, meer info dan wat in mijn eerste bericht staat heb ik helaas nog niet, maar er wordt aan gewerkt ;)

Sjoerd_weert
22-03-06, 19:02
De exacte tekst van de Telegraaf van 21 Feb 2006

Duikers van het Wereld Natuur Fonds (WNF) hebben voor de kust van Thailand een tot dusver onbekend koraalrif ontdekt. Op aanwijzing van lokale vissers brachten duikers van de organisatie een gebied in kaart van zeker 270 hectare, dat tot dusver niet is geregistreerd bij de Thaise autoriteiten of elders. Volgens het WNF is het een spectaculaire ontdekking.<o></o>

Het rif ligt voor de kust van de provincie Phanh Nga en wordt omschreven als „relatief gezond”. Tot dusver zijn al zeker 112 vissoorten gezien, waaronder een soort papegaaivis die tot zover nimmer in Thaise wateren werd waargenomen. <o></o>

WWF is druk in de weer met de Thaise autoriteiten om tot een beheerplan te komen, waarbij ook duiktoerisme een rol kan gaan spelen. Het rif is bereikbaar vanuit het toeristische Khao Lak, eind 2004 nog hard getroffen door de tsunami. <o></o>

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.

Jordy
28-03-06, 22:59
:D Dit is nog eens goed nieuws

Maya
28-03-06, 23:15
dank je voor het plaatsen van het voorgenoemd bericht .
ook namens mij bedankt!!!
ben beetje erg druk met opvoeding van een puberende pup, voorbereidingen nieuw aquarium, ect....
vandaar dat ik er nog niet aan toe was gekomen om het oorspronkelike bericht op te sporen.