PDA

Bekijk Volledige Versie : Opstart nieuw zeeaquarium.

jojy
29-03-06, 09:25
:) Hallo.
Zijn er mensen in de omgeving van Antwerpen die me kunnen helpen met de opstart van een overgenomen aquarium met inhoud.
Laat iets weten.
:yes: Alvast bedankt John

zeebeestje
04-04-06, 19:53
in de buurt woon ik niet

maar je vragen kun je hier altijd stellen
(en domme vragen bestaan niet)

groetjes michel

Jordy
04-04-06, 20:01
in de buurt woon ik niet

maar je vragen kun je hier altijd stellen
(en domme vragen bestaan niet)

groetjes michel

Domme vragen bestaan wel, dat zijn vragen die niet gestelt worden ;)

jojy
07-04-06, 08:55
:D Hallo forum bezoekers.

Eindelijk is het zover, en gaan we Zaterdag onze overgenomen aquarium met inhoud ophalen en terug opstarten.
De 20 kg. verse levend steen die we hebben gekocht om de bak verder aan te vullen ( HET WAS EERST EEN DOORKIJK BAK ) is gisteren aangekomen en ligt nu in de winkel in een filterend aquarium.
Enkel weet ik nog niet zeker of ik deze samen met de inhoud ga terug zetten in 1 keer of in meerdere keren (vb.2x10 kg.of 4x5kg. ).Volgens de winkelier kan het best in 1 keer zonder problemen?????
Ik kan natuurlijk wel enkele hulp producten gebruiken maar weet nog niet zeker of ik het wel ga doen.(easy life en denibac marin ??? )
Moesten er meerdere leden dit geprobeert hebben , of ervaring met de materie hebben (goede en/of slechte )hoor ik het graag.
Ter informatie:Het opgevangen water van het bestaande aquarium wordt meegenomen en voor 70% terug gebruikt,de rest 30%wordt aangevult met vers aangemaakt zeewater.
Vrgr. en tot wederhoren.John
PS. Fotokes volgen later wel.

Aqua Loosdrecht
07-04-06, 10:08
jouw manier van aanpak klinkt goed voorbereid dat gaat goedkomen .voor wat betreft de twijfel over je vers levend steen als dit al enige dagen in een ,,andere bak,, heeft gelegen moet dat gemakkelijk kunnen tenminste ik ga er van uit dat alle techniek direct meedraait ende bak wel meer dan 150 liter bevat

Eindelijk is het zover, en gaan we Zaterdag onze overgenomen aquarium met inhoud ophalen en terug opstarten.
De 20 kg. verse levend steen die we hebben gekocht om de bak verder aan te vullen ( HET WAS EERST EEN DOORKIJK BAK ) is gisteren aangekomen en ligt nu in de winkel in een filterend aquarium.
Enkel weet ik nog niet zeker of ik deze samen met de inhoud ga terug zetten in 1 keer of in meerdere keren (vb.2x10 kg.of 4x5kg. ).Volgens de winkelier kan het best in 1 keer zonder problemen?????
Ik kan natuurlijk wel enkele hulp producten gebruiken maar weet nog niet zeker of ik het wel ga doen.(easy life en denibac marin ??? )
Moesten er meerdere leden dit geprobeert hebben , of ervaring met de materie hebben (goede en/of slechte )hoor ik het graag.
Ter informatie:Het opgevangen water van het bestaande aquarium wordt meegenomen en voor 70% terug gebruikt,de rest 30%wordt aangevult met vers aangemaakt zeewater.

jojy
07-04-06, 21:31
:) Hoi allemaal.

Onze bak heeft als maten 130x50x50 waterhoogte wat een 350 liter water aan totaal geeft ( zonder de sump ).
Dus komt het wel goed.
Ik hoop morgen rond dit uur hem al te kunnen bewonderen in (al) zijn glorie.
Ik laat wel weten hoe het is verlopen.
Vrgr. John;)

BieBie
07-04-06, 21:50
John,
ik woon in het Anwerpse
als je hulp nodig hebt laat het dan even weten
of je mag ook bij ons eens komen kijken
zend maar even pm

domme
07-04-06, 22:03
:) Hallo.
Zijn er mensen in de omgeving van Antwerpen die me kunnen helpen met de opstart van een overgenomen aquarium met inhoud.
Laat iets weten.
:yes: Alvast bedankt John

ben van beerse en zit ook in de opstart fase maar wel met verse steen zal dus iets meer geduld moeten hebben

grtz domme

domme
07-04-06, 22:05

zitten er al dieren in

jojy
07-04-06, 23:06
:) Hoi allemaal.

Ja de bak is reeds bewoond door zowel lagere dieren als vissen en garnalen.
Zelfs een hermietkreeft hoort erbij samen met enkele zee sterren en enkele
mooie tepel anemonen.
Laat ons zeggen dat het vissen bestand volledig is en ik er enkel nog een paar poets garnalen inwil en nog enkele koralen.
Vrgr. John:D

jojy
10-04-06, 08:43
Hoi forum leden.

:D Hey forum leden.
Het is zo ver , onze éérste bak is na de verhuis van zijn vorige eigenaar
Zondag hier terug opgestart en aangevuld met enkele stukken levend steen.
Het énige dat de opstart NIET heeft gehaald zijn onze t5 lampen.
Door een val partij zijn deze op 1 na allemaal in stukken en dat was geen goedkoop grapje.
We troosten ons met de gedachte dat het tenslotte toch maar lampen zijn en dat er geen enkele van onze dieren de verhuis NIET heeft gehaald.(kostprijs was wel 170 € ) en denken dan maar dat we nu zeker weten dat onze lampen in goede staat verkeren en de vorige misschien toch hun beste tijd hadden gehad..
Van zodra we kunnen plaatsen we enkele fotokes.

Vrgr. Vanessa en John

jojy
10-04-06, 15:25
:) Hoi allemaal,

zoals beloofd hier onze éérste beelden.

Later post ik er nog wel enkele.

Vrgr. Vanessa en John.http://www.zeewaterforum.org/forums/images/smilies/wink.gif

Bijgesloten Thumbnails[/url]

(http://www.zeewaterforum.org/forums/attachment.php?attachmentid=40579)

[url="http://www.zeewaterforum.org/forums/attachment.php?attachmentid=40581"]

carlos
10-04-06, 17:05
mooien bak ziet er goed uit .Veel plezier met de nieuwe bak .

ps je heb er geen zand in??(ik zie het meer op het forum )
hier nog nooit van gehoord??waarom is dat?? .
om de para meters beter op pijl te houden ?? vertel me hier meer over .?????

groetjes carlos

Aquaworld-Meulenhof
10-04-06, 19:07
Veel mensen doen het omdat hier veel vuil in achter kan blijven. In de opstartfase ( ook een verhuizing is een nieuwe start) kun je beter een maand of 2 wachten met zand inbrengen totdat het water stabieler is

carlos
10-04-06, 20:42
Veel mensen doen het omdat hier veel vuil in achter kan blijven. In de opstartfase ( ook een verhuizing is een nieuwe start) kun je beter een maand of 2 wachten met zand inbrengen totdat het water stabieler is
AHAA** SLIM WEER WAT GELEERD ..WORD NIET GEDAAN HIER??

jojy
10-04-06, 21:17

;) Hoi daar,

inderdaad dat is de hele opzet, er moeten nog enkele stukken levend steen bij
en als het rif er uitziet naar wens , voeg ik later het coraal zand toe.
Dat ligt klaar in de garage.
Maar éérst moet alles staan naar wens zodat er niet in het zand moet worden gewoeld en er onnodig belasting van het water optreed.
De verhuis met bijhorende opstart was al zwaar genoeg voor de dieren,laat ze maar éérst op hun positieven komen.
Volgende week als het water nog in ballans is voeg ik nog enkele stukken toe
en dan na 1 a 2 weken later als alles nog stabiel is komt het zand er in.
Vroeger zeker niet.

Vrgr. John