PDA

Bekijk Volledige Versie : red dragon opvoer pomp

zebra99
16-04-06, 17:32
Hallo,

Ik ben net bezig om mijn nieuwe aquarium te installeren(180*80*70)
Maar ik heb een probleem met mijn red dragon pomp van 8m3 die volgens mij is iets te sterk. Mij overloop kan bijna niet volgens (zelfs met 2 gaten van 40mm).
Hoe kan ik de sterk van de pomp verlagen.

Enige idee.

Dank U

zebra99
16-04-06, 17:58
vreemt ik heb een rd 12000 (12kub) op één overloop pvc maat 40 en iets geknepen staan zonder durso overigens gewoon een ,,valpijp,, dus .heb je soms haakse bochten?oftewel knieen erop?

Voor elke overloop PVC buis heb is wel twee knieen om het water te kunnen lijnden in mijn sump. Ik dacht eerst om de durso systeem te gebruiken, maar het ging niet. Dus il heb gewoon de 2 buis zo gelaat maar eerst het maakt heel veel lawaai en ten tweede ik heb de indruk dat de overloop kan niet volgens.

Heb jij misschien een foto hoe is je overloop opgesteld . Ik zal probeer een foto te maken van mijn overloop.

carlos
16-04-06, 19:06
Hallo,

Ik ben net bezig om mijn nieuwe aquarium te installeren(180*80*70)
Maar ik heb een probleem met mijn red dragon pomp van 8m3 die volgens mij is iets te sterk. Mij overloop kan bijna niet volgens (zelfs met 2 gaten van 40mm).
Hoe kan ik de sterk van de pomp verlagen.

Enige idee.

Dank U

je kan er een kraan tussen plaatsen?zodat hij wat minder afvoerd.
MAAR kijk uit dat de druk niet te groot word?? (niet te veel dicht zetten)

carlos
16-04-06, 19:29
deze methode is geen goede oplossing ,wel een ,,t,,stuk met een kraan erop plaatsen en wat water terug laten vloeien is een oplossing

10 punten je heb geheel gelijk is beter met een t stuk

zebra99
16-04-06, 20:56
ok, ik zal proberen met een "T";

Als ik goed snapt de 2 buis van de overloop gewoon aan een T koppelen?
Of ieder buis zijn eigen T ?

carlos
16-04-06, 21:05
je moet een t plaatsen na de OPVOER pomp op de terugvoer van het water naar het aquarium.
een t met een kraan zo dan kan je het zelf regelen.
en het water wat uit de t kom ga terug naar de sump?
en de rest naar je aquarium,je kan het nog na vraagen aan martin ?
maar dit is wat we bedoelen . dat klop martin ?? veel suc6 zebra99

groetjes carlos

zebra99
16-04-06, 21:37
je moet een t plaatsen na de OPVOER pomp op de terugvoer van het water naar het aquarium.

groetjes carlos

Waar moet ik de kraan plaatse? Inderdaad het water die komt uit de t zal naar mijn sump en de rest naar mijn aquarium

Eerste foto mijn opvoer buis.
Tweede foto : buizen van overloop naar mijn sump
Derde foto : durso + kammen van mijn overloop.

Durso werkt niet (te veel lawaai). Enige idee

Dank U allemaal voor jullie advies,

Zebra99

zebra99
16-04-06, 21:48

groetjes carlos

Hallo,

Moet ik de kraan waar de X staat op mij schema ?
x

zebra99
16-04-06, 22:00
sorry,

Hierbij mijn schema,

zebra99
16-04-06, 22:53
ik denk dat het hooftprobleem aan de kam licht en niet de capaciteit van de overloopbuizen ,wel kun je de durso buis wat langer maken en op de bovenzijde van het t stuk een stukje pvc extra doen met boven genoemt dopje erop met gaatje

Ik zal dat morgen proberen voor de Durso. Moet is ook de verandering doen op de kammen zoals angeduiden op de foto ?

Wat voor de T + kraan op de opvoer buis? Zou jij die aanpassing doen?

Alvast bedankt voor alle je antwoordt,

Zebra99

zebra99
16-04-06, 23:27
Dank U voor alle tips,
Zal ik morgen proberen.

zebra99

zebra99
17-04-06, 12:04
de kam aanpassen ;ja
de opvoerbuis een t stuk plaatsen nee nog niet is niet nodig.
had je nou twee overloopbuizen 40?
zo ja sluit er eens 1 af ,hoe tegenstrijdig dat klinkt ik denk dat door heveleffect er meer water afgevoerd gaat worden .Een buis van 40 moet gemakkelijk 12000 liter aan kunnen .
houd het gaatje in de durso klein ong.de maat van een luchtslangetje is meer dan zat
met het kraantje kun je dit regelen :kraan dicht is maximaal water er word geen lucht meegevoerd ,maar geslurp is het gevolg ,je overloop word telkens leeggetrokken
meer open voegt lucht toe dus minder water maar meer lucht dit dient om het hevel effect tegen te gaan
je kunt zo.n afschuimer dempertje maken en op het einde van het slangetje zetten is dit ook stil

Dag allemaal,

Hier op de foto kan je zien de aanpassing dat ik heb gedaan met de durso pijp. Ok zo ?
Ik moet nog de kammen aanpassen zoals aangeduiden, maar het gaat al een stuk beter.
De volgende vraag ik heb, is welke water niveau moet ik hebben in mijn overloop. Zie de twee foto.Ook heb ik een foto van mijn overloop buizen naar mijn sump in bijlage gezet met een buis direct in het water en een andere op een laag watte als prefilter. Wat is beter volgens U. De twee opplossing maakt toch veel lawaai
Dank U,
zebra99

carlos
17-04-06, 16:28
ik ben niet zo op de hoogten van dit system??
wij hebben hier een iets ander system de gaaten van de aquarium zitten aan de zijkand. als ik het goed begrijp denk ik dat je pijpen te lang zijn ??. ik kan je geen andword op deze vraag geven
groetjes carlos

p s ik zou je termometer vervangen voor EEN ALCOHOL ipv kwik.? is vijliger