Bekijk Volledige Versie : September 2011 - Vissen vangen..
crystal-force
29-08-11, 13:24
Iedereen kent het wel, je hebt een vis die je eruit wilt hebben ,maar hoe vang je die , en met wat ???
crystal-force
29-08-11, 13:30
Ik probeer altijd eerst met een netje en wat voer.
mocht dat niet lukken probeer ik het met een vissenval (die ik meer uitleen dan dat ik 'm hier thuis heb :p )
Als dat ook niet lukt probeer ik het met een hengel ... ja met een werp hengel wel te verstaan (andere heb ik niet :p ).
Als dat ook niet lukt , dan komt het stoom uit m'n oren :steam: en haal ik al mijn tempex dozen naar beneden, alle emmers in paraatheid en trek alle koralen en steen eruit.
Heb dit vorige jaar twee keer gedaan in mijn zeepaardjesbak omdat er enkele vissen het totaal niet met elkaar konden vinden.. tja.. dan moet je iets.
Ik heb het nu tweemaal gedaan met een zelf gemaakt vissenval. Gewoon een oud cola/frisdrankfles. Daar het bovenstuk vanaf snijden en omgedraaid weer terug duwen in de fles. Even een stukje voer onder in de fles en een stukje visdraad om de fles snel uit de bak te kunnen halen als de vis erin zit.
Mvg Peter
Tot nu toe heb ik er nog maar 1 uit hoeven vangen:D
Dat was een gele dokter. Ik had er eigenlijk eerst een hard hoofd in of dit mij ging lukken. Ik wou eigenlijk een vissenval gaan halen, maar dacht ach ik probeer het eerst met een netje. Dus in de ene hand een netje en in de andere hand de grijper. Hij zag de grijper en zwom zo de andere kant op, mijn netje in:D Klus binnen 5 minuten gebeurd.
Maar dit was gewoon geluk en zal vast niet nog een keer voorkomen;)
Ik bel dan naar JP (crystal force) of ik zijn vissenval mag lenen en bij wie deze op dat moment staat. :D Dan laat ik de vissen daar een tijdje aan wennen en hoop dat de te vangen vis er ook ingaat. En ik lok ze erin met Hans (Hannes) zijn gebakken steen.
gr.Roel
crystal-force
29-08-11, 19:18
Ik gebruik de vissenval direct. Ik maak gebruik van de nieuwsgierigheid gecombineerd met honger.... beetje eten in de val .. en het is een drukte van jewelste .. alleen sommige dieren kijken op een afstandje toe.. en dat zijn vaak net degene die je moet hebben :p
de meeste vissen kun je best snachts uitvangenmet een schepnetje indien je hunschuilplaats weet zijn.
(zo heb ik het gros uitgevangen )
de rest heb ik met een vissenval gedaan. paar dagen laten verhongeren en dan een lekkere mossel met brocoli erin.
heb nog nooit een vis gehad die ik na drie dagen niet uitgevangen had.
crystal-force
29-08-11, 23:11
liefst zou ik dat met mijn lipvis in de zeepaardjesbak ook willen doen, maar die slaapt onder het zand achter het rif waar ik niet bij kan komen :(
Enige keer dat ik het heb moeten doen is bijna alles uit de bak gegaan wat steen en koraal aangaat en vervolgens met een schepnet (2 zelfs) gaan vangen. Gelukkig is het bij 1 keer gebleven tot dusver
De laatste twee keer dat ik het heb gedaan en heb niet eens een grote bak alle stenen eruit gehaald en daarna met een schepnet
dus zal de technieken die jullie toepassen ook eens proberen
eruit halen van de stenen gaat wel maar dan het terug zetten
gr Nico
Peter 2 meter
01-09-11, 06:39
Ik heb altijd alles wat ik eruit wilde hebben met een vissenval gevangen.
Heel vaak geluk gehad wat voer erin en binnen enkele uren de vis te pakken gehad.
Groeten , Peter
crystal-force
11-09-11, 17:18
voorbeeld van bakkie leeg trekken om een visje te vangen :p
http://www.tropischzeeaquarium.nl/showpost.php?p=115773&postcount=641