Bekijk Volledige Versie : Mijn nieuwe trots!!
Ik zal hier een beginnetje maken het dagboek van mijn nieuwe aquarium.
Eerst zal ik wat foto's plaatsen van mijn huidige bak en langzaam overgaan naar de nieuwe.
Zo staat mijn huidige bakkie er dus bij.
Het is een meterbak met de afmetingen 60 x 60.
Zoals jullie kunnen zien is het bakkie wat uit zijn voegen gegroeid en is het tijd geworden voor een grotere.
omdat ik niet eindelood veel plaats tot mijn beschikking heb, moest de nieuwe bak zich beperken tot 1,20 meter. Wel zou ik graag wat meer diepte willen hebbben voor het creeren van een ruimtelijke inrichting. Daarom is het een bak met de afmetingen 1.20 x 0.90 x 0.65 geworden.
De laatste eis die we hadden was dat de ombouw van eiken moest zijn en dat viel niet mee.
Na lang zoeken hebben we een bouwer gevonden die aan onze wensen kon voldoen en hebben we een meubel op maat laten maken.
Hier volgen wat foto's van de bouw van onze bak!
Zo te zien ben je inderdaad hard aan een grotere bak toe. Ik vind je kast in ieder geval al érg mooi.
Na vier weken wachten mochten we de ba ontvangen maar nu kwam de volgende uitdaging.
De nieuwe bak moest op dezelfde plaats als de oude komen dus die moest tijdelijk naar de ander hoek van de kamer.
Om alles vlot te laten verlopen hebben we de oude bak in 1 dag moeten verhuizen.
Om hem te kunnen verplaatsen moest hij eerst bijne helemaal leeg!
De ombouw hebben we gedemonteerd en het water en de stekken ondergebracht in een tijdelijk bakkie!
Toen het geheel met een autokrik omhoog gekrikt en op vilt geplaatst. Met drie man duwen en aan het einde van de middag stond alles op de tijdelijk nieuwe plek.
Ziet er goed uithttp://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon14.gif
Je bak was aardig vol gegroeid.Ik zag ook een paar mooie vissen,Hoelang heb je al de anthiassen en de chelmon rostratus?
Whow zeg wat is dat een prachtbak!
Ben benieuwd naar de volgende foto's
Suc6 ;)
Bedankt,
De Anthiassen heb ik nu zo'n half jaar. De Chelmon zwemt inmiddels weer meer dan een jaar rond (dat geld ook voor mijn witborst). Het was lastig om hem aan het eten te krijgen maar nu eet hij heel goed. Hij is echter nog wel kieskeurig. Veel meer dan Myssis en Artemia wil hij niet accepteren.
RonHessing
12-07-05, 12:19
Hoi Arjan,
Ziet er prima uit!
Staat er niet te veel zon op die kant waardoor de bak op kan warmen?
Of stond de andere bak daar ook?
Groetjes,
Ron.
Daar staat inderdaad veel te veel zon maar dit is de tijdelijke plek voor mijn oude bak. W\De originele plaats is in een "blinde" hoek ver van ramen!!
:) Jou kennende gaat alles volgens een vooropgezet plan. Dus het zal zeker mooi worden. Het meubel wat je hebt laten maken ziet er prachtig uit.
Hoi Arjan,
Ik zie dat je vlagbaarsjes hebt. Hoe hebt je het voeder probleem opgelost?
M.vr.gr.
Ad
Dank je wel. Ik zal deze week mijn dagboek helemaal updaten tot vandaag. De nwe bak draait nu en moet nog afgewerkt worden. Was gisteravond een latertje met overhuizen (1 uur vanacht) maar toen was alles netjes over.
De Anthiassen doen het eigenlijk perfect terwijl ik :o toch maar twee keer per dag voeder.
Hoi Arjan,
Op welke tijdstippen voer jij en wat precies.
M.vr.gr.
Ad
Ik voer vaak tussen de middag en 's avonds.
De Anthiassen eten bij mij artemia, missys etc. (regelmatig met vitamine druppels) daarnaast voer ik ze ook regelmatig speciale korreltjes voor deze vissen.
Nu maak je me nieuwschierig welke SPECIALE koraltjes voer je en hoeveel anthias heb je eigenlijk?
Salifert Energy plus.
Ze vliegen hierop als bokken op een haverkist.
By the way. Bak is nu ( op wat kleine dingen na) klaar.
Ben door de drukte weer eens vergeten om tussendoor foto's te maken.
Plaats van de week wel even wat updates. (het zijn er overigen vier maar ik wil kijken of ik er nog drie bij plaats).
Even weer verder met het dagboek!
Zoals eerder vermeld was het aardig sjouwen. Ik was blij dat we openslaande tuindeuren hebben zodat de bak en de kast makkelijk naar binnen konden.
Eerst de kap binnen gezet (Deze was makkelijk te tillen. Was alles maar zo zwaar).
Toen de kast naar binnen gedragen. Deze was niet extreem zwaar maar we moesten goed richten om hem niet te beschadigen.
Daarna was het zwaarste gedeelte aan de beurd. Met vier personen hebben we de bak naar binnen geloodsd en op de kast geplaatst. Ik was blij dat die stond!!
RonHessing
16-07-05, 12:27
Goed te horen dat het onbeschadigd op zijn plek staat.
Vergeet geen fototje te maken:)
Groetjes,
Ron.
Heb ik zojuist Jordy een mail over gestuurd. Ik probeer foto's te uploaden maar dat gaat niet. Misschien zijn ze te groot (wat is maximaal formaat??).
Ga morgen evan alles updaten tot aan vandaag. Alles draait er moeten alleen nog wat kleine dingen gebeuren!!
RonHessing
16-07-05, 13:40
Foto,s van 200 Kb groot kun je plaatsen.
Groetjes,
Ron.
Met het programma Irfanview kun je ze eenvoudig passend maken.
Eenmaal op zijn plaats zijn we begonnen aan de techniek!
De verlichting had ik gepland op 2x 54 Watt T5 en 1 x 400 Watt HQI.
De 400 Watt had ik gelukkig voor een mooi prijsje van iemand over kunnen nemen. Voor de T5 balken had ik toevallig nog VSA's liggen dus dacht ik "hoe moeilijk kan het zijn om deze zelf te maken?". Snel aan de slag met hieronder het resultaat.
Toen was de sump aan de beurt en de verlichtingskap zelf!!
Alle techniek klaar dus eerst vullen met zoetwater om alles op lekkage te testen.
Helaas, de doorvoeren niet goed gelijmd door de bouwer. Zowel de opvoer door de bodem als de doorvoer van de overloop lekte. Zelf dus maar even opnieuw gedaan en goed getest.
Rifkeramiek erin en vullen met natuurlijk zeewater. Het was de bedoeling om alles in 1 keer over te huizen naar de nieuwe bak. Hiervoor had ik ongeveer 500 liter natuurlijk zeewater gehaald. Dit heb ik aangevuld met al het water uit mijn "oude bak".
Gedeeltelijk gevuld en begonnen met stapelen van steen. Voor de opvoer vanuit de sump heb ik naast de rifspoeling ook nog een extra gat in de bodem laten maken. Hier heb ik een zuil omheen gebouwd. Daarnaast dient hij nog voor extra stroming.
Na een paar uurtjes is het resultaat al te zien. Al het steen ligt op zijn plaats en het water en de dieren uit het oude aquarium zijn ook verhuist.
Zo staat hij er sinds vandaag bij. Er moetn hier en daar nog wel wat puntjes op de i gezet worden maar dat kan stap bij stap.
:) Het ziet er allemaal mooi uit. Ik zou wel de witborstdokter even een paar dagen goed opserveren,of dat hij geen stip krijgt.Deze vissen zijn daar erg gevoelig voor als er een verandering in hun leefomgeving komt.
Dank je wel Andre,
Dit doen we ook al een paar dagen. Hij ziet er tot nu toe nog toppie uit en eet goed!
Wat ik jammer vind is dat ik (naar mij idee) toch redelijk wat diepte in mijn bak heb gecreerd maar dit komt op een foto niet over.
Als mensen tips hebben hoor ik het graag!!
Hier nog even een opsomming en foto's van mijn techniek.
Bak: 1.20 x 0.9 x 0.65
Afschuimer: H&S tot 850 liter (ga misschien nog naar een grotere op zoek)
Regeling: Aquacontrol aquariumcomputer die de verlichting en de kalkreactor aanstuurd.
Kalkreactor: Aquamedic 1000
Verlichting: 1x 400 Watt HQI Giesemann, 2 x Dubbele 54Watt T5 balk (zelfbouw)
Opvoer: Ocean Runner 6500 (via rifspoeling en standpijp (rifzuil)
Stroming: Tunze 2500 liter en 3500 liter pomp geregeld via Tunze controller.
Vandaag mijn eigen navulsysteem gebouwd met een losse vlotter en een relais. Deze ga ik morgen installeren. Zit nog even te twijfelen of ik met een "gewoon" pompje ga werken of met een luchtpompje wat het water uit een ton perst (loopt nooit het pompje droog).
Plaats morgen wel even een foto'tje.
Heb ook nog even naar de opbouw van het rif zitten kijken en dat bevalt me ook nog niet helemaal. Rond de pilaar ligt nog te veer steen zodat hij een beetje 1 geheel met de rest lijkt. Daarnaast wil ik de rechter punt nog wat meer naar het glas laten komen.
ziet er goed arjan,je bent aardig op dreef zie ik
hoe bevalt je zonnebank ??
gr bert
Hele gave lamp!
Als hij om half 1 aanspringt gaat echt het zonnetje aan in de bak.:yes:
Nu moeten alleen de koralen nog gaan groeien maar dat gaat niet lukken in een week.:)
Nog even mijn vissenbestand.
1x Chelmon Rostratus
1x Gele dokter
1x Henk Salarias
1x Witborst dokter
2x pitvisje (koppeltje)
2x Nemo
4x Anthias
Helaas nog maar 1 poetsgarnaal
8 heremietkreeftjes
4 turbo's
1 Strombus
Vandaag mijn waterewaardes even laten testen (Bedankt Monique:sjalom: ).
Fosfaat: 0
Ca: 440
Mg: 1320
Nitraat: 0
KH: 6.1
Sr: 10
PH: 8.2
So far so good!! Heb ook het idee dat mijn koralen het al weer wat beter gaan doen. Ze heben toch een redelijke klap gehad met de verhuizing.
Even weer tijd voor wat updatefoto's:
De koralen beginnen goed bij te trekken heb ik het idee. Ze staan mooi open en vertonen weer groeipunten.
Inmiddels heb ik ook een mmoie zandhapper en een geeloogborsteltand van iemand over genomen.
Ik baal alleen nog dat ik niet alle foto's even mooi krijg. Wordt tijd voor een cursus!!!
heel erg mooıe bak arjan en ook een mooıe vıssen combınatıe
zıjn dıe anthıassen moeılıjk te houden en kunnen ze bıj veel soorten
Mijn ervaringen met de Anthiassen zijn goed. Ik voer ze gemiddels een keer of twee per dag.
Ik heb er vier maar 1-tje had een ooginfectie aan 1 oog toen ik hem kocht. Deze zonderd zich doordat hij waarschijnlijk slecht uit dit oog ziet wat meer af. Tegenover de andere vissen zijn ze totaal niet agressief of zo!!
Ik heb de zuil wat anders ingerich met koralen. Zo heb ik mijn grote montipora erop geplakt. Vind het zelf wel gaaf zo. Moet alleen nog wat meer koraaltjes hebben om hem nog mooier aan te kleden!!
Op de andere foto's zie je Henkie vlak voor het slapen gaan!!
Hahaha die foto met die Henk (salarias) :sjalom:
Wat een beesten zijn dat toch he:yes::D
Even weer wat fotokus!
Gisteren bij Peter2Meter wezen kijken. Wat heeft hij ook een mooie bak.
Ook wat stekjes meegenomen!!
Nog een paar en de stekjes!
Je mag inderdaad trots zijn, prachtige bak met hele mooie vissen.
Peter 2 meter
15-08-05, 23:36
Dus je hebt mooie plekjes kunnen vinden , die foto met die fungia zijn dat jonkies op de voorgrond ?
Je bak ziet er zeker mooi uit , ik zou hem best nog wel een keer echt goed willen bekijken.
Die keer dat ik bij je was ging het allemaal een beetje gehaast.
Groeten , Peter
Dank je wel!
De stekkies hebben inderdaad mooie plaatsen gevonden. Was ff stunten met de kit maar ze zitten weer vast.
We moeten maar eens een afspraak maken dan kunnen jullie op de koffie komen!! Stuur maar een PB-tje
Vandaag ook geprobeerd wat macro foto-tjes te maken. Merk wel dat het toch tegenvalt.
Hier een paar die redelijk gelukt zijn.
Verder draait de bak echt toppie. Ik heb alleen wel gezien dat de witborst toch wat witte stipjes vertoont. Hij eet nog als de beste en de rest heeft nergens last van. Ik hoop dat dit niet uit de klauwen gaat lopen.
Vandaag iets leuks gezien. Nu is het mogelijk om ook een filmpje op een shared website te uploaden.
Hier een filmpje van mijn bakkie. Kwaliteit niet helemaal zoals het hoort maar wel leuk zo.
http://www.youtube.com/?v=5o-FdGS0doI
mooie foto's en filmpje :)
wat is er eigelijk met die zandzeefster gebeurt lijkt wel of er iets aan al zijn pootjes heeft gezeten :confused: of heb je hem zo gekocht?
Erg mooi filmpje...
Ziet er allemaal top uit, ga zo door;)
Bedankt Nico en Jordy.
Wat betreft de zandzeester. Hij en zijn collega opruimer haaden deze puntige pootjes al toen ik ze kocht. Het lijkt wel of ze aan het groeien zijn of zoiets. Als iemand het weet mag hij het zeggen.
En nee het is geen lopend buffet voor mijn Harlekijkgarnaal want die heb ik niet!!!:D
Iets wat veel (zandzeef)sterren doen is degeneren bij gebrek aan voedsel. Met andere woorden ze gaan interen op hun eigen reserves, waarbij ze vanaf de buitenzijde poten naar de centrale schijf toe kleiner worden. Je hoort hier weinig van maar het gebeurt bij veel aquarianen (zoals bij ons).
In het geval van Arjan zijn zandzeefster kun je goed zien tot hoe ver de degeneratie is gegaan. Het is heel goed mogelijk dat verandering in omstandigheden, dan wel een toereikend voedselaanbod ertoe leid dat de poten weer terug aangroeien.
Zou graag zien dat die van ons ook weer aangroeit (degeneratie lijkt te stagneren:confused: )
Iets wat veel (zandzeef)sterren doen is degeneren bij gebrek aan voedsel. Met andere woorden ze gaan interen op hun eigen reserves, waarbij ze vanaf de buitenzijde poten naar de centrale schijf toe kleiner worden. Je hoort hier weinig van maar het gebeurt bij veel aquarianen (zoals bij ons). In het geval van Arjan zijn zandzeefster kun je goed zien tot hoe ver de degeneratie is gegaan. Het is heel goed mogelijk dat verandering in omstandigheden, dan wel een toereikend voedselaanbod ertoe leid dat de poten weer terug aangroeien. Zou graag zien dat die van ons ook weer aangroeit (degeneratie lijkt te stagneren )
Ik hoop dat dit het is. Het ziet er wel raar uit!
Mijn tepelanamonen blijven maar splitsen.
Begonnen met 1. Toen hadden we er vier. Voor drie een nieuw tehuis gezocht en nu hebben we er weer drie.
Wow wat een mooie bak weer! Ik moet nog beginnen en weet niet of ik mijn foto's nu nog durf te plaatsen hoor!:bonk:
Ik wilde nog wel even vragen of je echt veel last had van je rode tepelannemoon?
Dank je wel.
Alle koralen in de buurt van de anamoon worden geneteld en dat gaat meestal niet lang goed. Als ze de vrije ruimte hebben zijn ze mooi maar niet in een dicht bevolkt aquarium. Je moet ze echt een eigen stekkie geven.
Daar zijn we weer. Het is weer enige tijd geleden dat we iets gepost hebben, druk druk druk!!!
Vandaag de eer gehad om een paar stekjes bij twee aquariumfanaten van onze zuiderburen te mogen halen. We hebben onze ogen daadwerkelijk uitgekeken.
Hieronder een paar fototjes zodat jullie ook mee kunnen genieten van al dat moois. Aankomende week plaats ik wat foto's van mijn nieuwe stekken.
En de laatste.
De onderste is van de tweede persoon waar we geweest zijn. Helaas heb ik maar 1 foto die gelukt is van zijn bak. BALEN BALEN BALEN.
Wordt echt tijd voor de cursus fotografie!!!!!!!!!
:) Dat zijn prachtige bakken! Zijn zij ook aktief op dit forum? Van hun ervaring valt vast wat op te steken.
Ik heb ook mijn ogen uitgekeken :eek: .
Vooral de eerste bak was oogverblindend. de bak staat nu ongeveer een jaartje of 6 dus alle koralen waren echt groot.
Het is een grote hoekbak. Met ongeveer 1500 Watt verlichting. Door de enorme groei van de koralen is er wel weinig zwemruimte voor de vissen. De eigenaar overweegt misschien ook op korte termijn alles leeg te halen en opnieuw in te richten.
Deze mensen kenden dit forum nog niet maar nu uiteraard wel :yes: .
Ze zullen een dezer dagen wel eens een blik werpen en mischien aanmelden.
Ben vooral benieuwd naar de ervaringen met die papagaaivis.
Hoi Danny,
Jij denkt hetzelfde als ik maar het blijkt een uit de kluiten gewassen lipvis te zijn!!
Hier weer een paar foto-tjes. Niet alle foto's van de nieuwe stekjes zijn gelukt meer die proberen we van de week nog ff over te doen.
Id een joekel van een lipvis Arjan! Je bakkie begint al aardig "SPS dominated" te worden!
Id een joekel van een lipvis Arjan! Je bakkie begint al aardig "SPS dominated" te worden!
Klopt wordt ook te groot. Er zitten in zijn bak nog een paar grote vissen die eruit moeten maar hij krijgt ze niet meer gevangen!
Mijn bakkie doet het aardig maar alles moet nog goed groeien!
Zal nog wel ff duren voor het er een beetje voller uit ziet.
Peter 2 meter
16-10-05, 22:03
Vanmiddag bij Arjan langsgeweest echt een mooie bak waar de koralen goed groeien.
Het was gezellig , nog bedankt voor de koffie Arjan en Karina.
Ik heb ook een paar foto's gemaakt eens kijken of deze goed zijn Arjan.
Deze zijn het beste gelukt,daar komen ze.
Mooie foto's Peter.
Het was inderdaad gezellig (leuk dat jullie geweest zijn met de meiden!!).
Heeft het stekje het pannekoekenhuis overleefd??
Nog bedankt voor de stekjes, ik ben al druk achter de annemoon aan het vangen :kill: en ga van de week eens kijken of we nog leuke stekken kunnen maken!
We spreken mekaar:yes:
Ik plaats van de week nog eens wat nieuwe foto's
Peter 2 meter
17-10-05, 23:55
Het stekje heeft het pannekoekenhuis gelukkig overleeft , het duurde daar wat langer dan verwacht het zat er helemaal vol.
Ik heb hem even in mijn stekkenbakkie gezet , en ga hem van de week in de bak plaatsen.
Groeten , Peter
Ff weer een paar foto's. Zitten stoeien met nieuwe cameratje maar ook met 6.2MP valt het tegen om ze scherp te krijgen!
RonHessing
23-02-06, 23:41
Hoi Arjan,
Het ziet er prima uit. Hoeveel Anthiassen heb je? Hoeveel voer je per dag?
Groeten,
Ron.
Hallo,
Ik heb er vier, 1 mannetje en 3 vrouwtjes. Ze doen het heel goed en ik heb ze ook al behoorlijke tijd in mijn bezit.
Ik voer gemiddeld 1 tot 2 maal per dag. De vissen hebben hier geen probleem mee en groeien heel goed!!
Hey Arjan, zo te zien doen je koralen het erg goed zie iig een erg mooie groei in de roze montipora plaat, deze is erg mooi geworden
Ga zo door :sjalom:
Dank je wel!!
Altijd leuk een nieuwe camera!!
Erg mooie koraaltjes en ook erg mooie foto's
Die baby fungia'tjes erg leuk! :D
RonHessing
24-02-06, 23:53
Hoi Arjan,
Welke camera heb je gekocht? Heb je een eigen fungia kwekerijtje?
Groeten,
Ron.
Hoi Arjan,
Welke camera heb je gekocht? Heb je een eigen fungia kwekerijtje?
Groeten,
Ron.`
:D Zo te zien wel, vind ze iig errug leuk!
Hoe gaat de kweek van deze fungia'tjes eigenlijk?
Ja, Fungiatjes zijn een overblijfsel van een moederdier dat ongeveer een jaar geleden is doodgegaan.
Camera is niet zo heel spectaculair. Gewonnen met een prijsvraag. HP R717 met 6.2MP.
Sorry Jordy ik had je re nog niet gezien.
Moederdier is een jaar geleden doodgegaan (stomme schuld van mezelf. Zout op geknoeid met waterverversen.).
Op advies van Andre heb ik het moederdier laten liggen en dit is het resultaat nadat het weefsel begon te verteren.
RonHessing
25-02-06, 00:14
Op advies van Andre heb ik het moederdier laten liggen en dit is het resultaat nadat het weefsel begon te verteren.
Als je de kleintjes met regelmaat van het `dode`dier afhaalt, blijft dit voorlopig nog wel doorgaan:)
Ron.
Klopt! Ze vallen er met regelmaat af. Denk dat ik er al 30 verkocht en weggegeven heb maar het gaat maar door. Er liggen er nu nog steeds een stuk of dertig denk ik!
Sorry Jordy ik had je re nog niet gezien.
Moederdier is een jaar geleden doodgegaan (stomme schuld van mezelf. Zout op geknoeid met waterverversen.).
Zonde, helaas niks aan te doen...
Je heb er iig toch wat moois van terug gehad!
Hoe oud zijn deze fungia's nu en hoe groot ongeveer?
Zijn deze gewoon rond het moederdier gegroeit toen het moederdier dood lag te gaan?
Kan je hier mischien wat precieser over zijn vind het namelijk erg leuk die jonkies van fungia's eigenlijk nooit wat over gehoort
Als je de kleintjes met regelmaat van het `dode`dier afhaalt, blijft dit voorlopig nog wel doorgaan:)
Ron.
Klopt! Ze vallen er met regelmaat af. Denk dat ik er al 30 verkocht en weggegeven heb maar het gaat maar door. Er liggen er nu nog steeds een stuk of dertig denk ik!
Huh.. cool, dus er blijven gewoon jongen door groeien aan het moeder dier dat al een jaar dood is :confused:
Wat is de onderwaterwereld toch iets speciaals he:D
Toen het weefsel van het moederdier begon te verteren, verschenen er op enig moment kleine "brokjes" over het hele skelet verspreidt. Deze zijn uitgegroeid tot baby's. De oudste zijn inmiddels al weg maar zoals vermeld blijven er volgens mij nieuwe komen. ze groeien volgens mij maar heel langzaam.
Whaaaa we zitten continu langs elkaar heen te reageren!! Ben net iedere keer te laat!!
RonHessing
25-02-06, 00:21
Huh.. cool, dus er blijven gewoon jongen door groeien aan het moeder dier dat al een jaar dood is :confused:
Wat is de onderwaterwereld toch iets speciaals he:D
Hoi Jordy,
Het is een, ook in boeken beschreven, overlevingstaktiek van de Fungia. Wegdoen van een dode Fungia dus niet doen:)
Dendro,s bijvoorbeeld vermeerderen niet alleen omdat ze het zo goed hebben, maar vermeerderen zich soms op spectaculaire wijze (heel veel kleintjes) vlak voordat het moederdier zelf doodgaat.
Groeten,
Ron.
Whaaaa we zitten continu langs elkaar heen te reageren!! Ben net iedere keer te laat!!
Hahaha ik zie het :D
Maar echt geweldig vind ik die fungia kweek..
Gebeurt dit met elke fungia (in een goede gezonde bak) die afsterft?
RonHessing
25-02-06, 00:23
8 postings in 10 minuten. Dan zeggen sommigen nog dat het rustig is:D
Oeps, 10
RonHessing
25-02-06, 00:24
Hahaha ik zie het :D
Maar echt geweldig vind ik die fungia kweek..
Gebeurt dit met elke fungia (in een goede gezonde bak) die afsterft?
Effe de vorige lezen:D
Hoi Jordy,
Het is een, ook in boeken beschreven, overlevingstaktiek van de Fungia. Wegdoen van een dode Fungia dus niet doen:)
Dendro,s bijvoorbeeld vermeerderen niet alleen omdat ze het zo goed hebben, maar vermeerderen zich soms op spectaculaire wijze (heel veel kleintjes) vlak voordat het moederdier zelf doodgaat.
Groeten,
Ron.
Okee weer wat geleert, erg leuk!
:( Zaten langs elkaar heen te posten Ron
RonHessing
25-02-06, 00:25
Okee weer wat geleert, erg leuk!
:( Zaten langs elkaar heen te posten Ron
Welnee, het is gewoon heel druk:D
RonHessing
25-02-06, 00:34
Arjan,
Andre had destijds ook een dode Fungia met babys. Ik heb toen wat plaatjes gemaakt.
Ron.
Erg leuk zeg!
Zonde dus dat ze die dode fungia's hier bij de LFS weg gooien :(
Nog ff aan het schieten geweest!!
Geen gewonden gevallen hoor :D !
Ziet er allemaal erg mooi uit zeg!
Damnz die witborst he, dat blijft nog altijd een droom van mij.. (en ik denk van velen)
Dank je. Het is inderdaad een juweeltje. Ik heb hem al meer dan een jaar!!
Weer een nieuw projectje begonnen.
Om mijn baj wat minder rommelig te laten lijken heb ik besloten om onder in de kast een stekkenbakkie te plaatsen.
Dit bakkie van 60x30x30 wordt aangesloten op de sump met een overflowbox. Ik wilde eerst een doorvoer maken in de sump (heb de diamantboor al gekocht) maar durf het niet aan dus vandaar de overflowbox.
Als opvoerpompje komt er een 700 liter pompje draaien en als verlichting heb ik een T5 armatuurtje gekocht van 2x14 Watt. Als dit te weinig is koop ik er nog 1tje bij. Of een zwaardere.
Vandaag het stekkenbakkie geplaatst en in gebruik genomen.
De overflowbox is toch wat groter dan gedacht maar het werkt wel perfect.
Voor de opvoer heb ik een 700 liter pompje gebruikt en voor wat extra stroming nog een 600 liter pompje.
Hey Arjan,
Hoe gaat het nu met deze bak en stekken bak?