Bekijk Volledige Versie : start op met vers zee water
hoi
ik heb mijn aquarium 200/90/90 verkocht vandaag ??
en morgen ga ik een niieuwe bestellen een van 160/70/70 en die kom over 4 dagen aan in mijn huis?
en dan ga ik mijn aquarium op starten over 2.weeken.
Ik ga dat doen met een heel nieuwe opzet
met achtergrond decoren van levend steen .bla bla bla bla bla
nu ik woon dicht bij de mediteranee wil ik mijn bak op starten met vers zee water??wie heb hier ervaring mee in nederland?
ik wil hier graag wat van horen .EN ook wie werkt alleen MET vers zee water?
groetjes carlos:yes:
sorry ik wou een nieuw onder werp aan maken ?? maar nu staat het hier al shit ??:o
sorry ik wou een nieuw onder werp aan maken ?? maar nu staat het hier al shit ??:o
Ik heb je topic al gesplitst, no problem ;)
ik weet niet maar de middelandse zee is minimaal zo,n 1250 kilometer van uit nederland dus weinig maar denk geen leden met ervaring:) :D
ik vraag GEEN ERVARING VAN DE MIDDELANDSE ZEE maar ik vraag naar ervaring en van mensen DIE ervaring hebben MET vers zeewater IN HET ALGEHEEL:p
mijnzoon van 2 snap wel dat iemand van nederland GEEN water hier in israel kom halen>ik heb het net aan hem gevraagt en hij zij ook nee:D
zo als er iemand ervaring heeft met VERS zeewater UIT de NOORD zee ik wil heel graag uw reackties horen a .u /b
en met hele vriendelijke groe van CARLOS
ik vraag GEEN ERVARING VAN DE MIDDELANDSE ZEE maar ik vraag naar ervaring en van mensen DIE ervaring hebben MET vers zeewater IN HET ALGEHEEL:p
mijnzoon van 2 snap wel dat iemand van nederland GEEN water hier in israel kom halen>ik heb het net aan hem gevraagt en hij zij ook nee:D
zo als er iemand ervaring heeft met VERS zeewater UIT de NOORD zee ik wil heel graag uw reackties horen a .u /b
en met hele vriendelijke groe van CARLOS
Carlos hier heb je denk ik niks aan omdat het een heel verschil is tussen hier en daar..
Ik gebruik hier wel vers zeewater, dit kan je hier bij de LFS kopen, mijn ervaringen zijn hier erg goed mee, ik heb hier een betere ervaring mee dan het water dat ik zelf aan maak (ReefCrystals, waar ik ondertussen mee ben gestopt en weer over ben gegaan op natuurlijk zeewater)
Carlos hier heb je denk ik niks aan omdat het een heel verschil is tussen hier en daar..
Ik gebruik hier wel vers zeewater, dit kan je hier bij de LFS kopen, mijn ervaringen zijn hier erg goed mee, ik heb hier een betere ervaring mee dan het water dat ik zelf aan maak (ReefCrystals, waar ik ondertussen mee ben gestopt en weer over ben gegaan op natuurlijk zeewater)
hier is het in het algemeen heel veel schoner dan in nederland.
hier word het niet gedaan om dat die mensen lui zijn aangelegd??
daarom wil ik reackties horen vanuit neder land>
zo ik kan mijn conkluzies hier uit treken
ik heb de mogelijkheid om het op zee te halen ? zo dat is al beeter
ik wil aleen reackties horen ?
zo jordy waarom ben je er mee gestopt ??
en er weer mee begonen ??
en ook redsea zout kom hier van daan? uit de redsea zo toen ik een keer op excursie daar was zijden zij ook dat het niet zo veel verschil hier en met de redsea ?de redsea is een beetje zouter en de zon is in eilat scherper zo dat is beter voor de zout baden van redsea aldaar
is eigenlijk heel iteresant om daar eens een dagje rond te kijken hou dat allemaal in zijn werk ga daar ??okee maar dat is weer wat anders?
en laaten wij niet afdwaalen?? zo terug naar mijn vraag?
Wel, ik heb mijn bakken steeds opgestart met natuurlijk zeewater , en ik gebruik ook niets anders . Ik ben er namelijk van overtuigd dat er niets , ook als het zo goed mogelijk is nagemaakt , het natuurlijke zeewater kan vervangen . De natuur kan niet 100% nagemaakt worden . Ik denk ook dat het bij de meeste mensen een uitvlucht is om zelf geen water te gaan scheppen , een beetje lui ? Uitgezonderd deze die dan uiteraart veel te ver van zee wonen . Ik zou en zal steeds een liefhebber aanraden om zelf zijn water te gaan scheppen . Puur natuur . Tot nu toe , en dat is toch al 10 jaar , heb ik nog geen nadelen ondervonden . Wel lettend op een paar principiele punten . Groetjes
Puur natuur . Tot nu toe , en dat is toch al 10 jaar , heb ik nog geen nadelen ondervonden . Wel lettend op een paar principiele punten . Groetjes
En die zijn volgens jouw???
gr
Bart
Hoe lang kan je natuurlijk zeewater eigenlijk goed houden voor gebruik?
Met verwarmingselement en pompje??
grt
Bart
En die zijn volgens jouw???
gr
Bart
Aquaworld-Meulenhof
08-05-06, 16:56
Je kunt natuurlijk zeewater het beste koud opslaan in de kruipruimte ofzo. het is ook beter om nu voor de zomer een voorraadje aan te leggen warmee je de warme maanden kunt overbruggen. Zeewater is dan gekoeld en gesloten bewaard enkele maanden houdbaar
Hoe lang kan je natuurlijk zeewater eigenlijk goed houden voor gebruik?
Met verwarmingselement en pompje??
grt
Bart
De voorwaarden zijn de plaats waar je gaat scheppen , en dat je dit steeds doet bij hoogtij . Zoals Aquaworld reeds zij , kan je zeewater enkele maanden houden in een gesloten donker vat , volgens mij hoef je enkel het water de beluchten ( geen verwarming) Dit doe ik ook reeds sinds 10 jaar
klopt als je het goed belucht kan je het vrij lang opslaan.
Denk er wel aan hoelanger je het opslaat hoe meer mineralen en andere levende organisme dood gaan, maar als je het goed belucht en een goede stroming is dit zeker een paar maanden houdbaar
Je kunt natuurlijk zeewater het beste koud opslaan in de kruipruimte ofzo. het is ook beter om nu voor de zomer een voorraadje aan te leggen warmee je de warme maanden kunt overbruggen. Zeewater is dan gekoeld en gesloten bewaard enkele maanden houdbaar
waarom moet je presies een voorraadje opslaan om de zomer te overbruggen???:confused:
Omdat in de zomer het water sneller verdampt dan normaal en de temperatuur schommeling tussen dag en nacht is erg groot.
Door een vooraad te hebben kan je dat makkelijk op peil houden en zo het water ook afkoelen (dat gebeurd ook door bijv een koeler of ventilatoren.
Omdat in de zomer het water sneller verdampt dan normaal en de temperatuur schommeling tussen dag en nacht is erg groot.
Door een vooraad te hebben kan je dat makkelijk op peil houden en zo het water ook afkoelen (dat gebeurd ook door bijv een koeler of ventilatoren.
a zo dat is hier dan niet van toepassing
zie je weer wat geleerd:yes:
jep bij jullie is de temperatuur ongeveer gelijk bij ons niet
Zomers: tot 35 graden maximaal.
s'Winters: tot -10 graden
Je bent nooit te oud om te leren;)
ik weet niet maar de middelandse zee is minimaal zo,n 1250 kilometer van uit nederland dus weinig maar denk geen leden met ervaring:) :D
je zie daarom vroeg ik het ook ? en ik heb al 3 goeden tips
sommigen denken je heb hier niets aan ?
maar dat is niet zo:p
alvast bedankt (laat er maar meer komen )
en de tenp ???? nee in de zomer 35/40
en in de winter zoals in de zommer in nederland ??
MAAR waar ik woon 700meter hoger dan zeg maar telaviv
is het in de winter +-1maand -5-3.?ook niet ieder jaar maar de laatste 4jaaren
veel sneeuw?
wat heel leuk is ja kan hier ski" en en in telaviv liggen de touristen in de zon te bakken
is grapig maar waar. en ga je naar t noorden daar kan je 3 maanden skien
op de geramon berg ??gek he".
klein landje heel veel verschillen:sjalom:
asje meer weet ik ook niet dit is wat ik weet
belucht het goed
zorg voor goede stroming
bewaar het op een donkere liefst koele plek
bewaar het niet te lang.
asje meer weet ik ook niet dit is wat ik weet
belucht het goed
zorg voor goede stroming
bewaar het op een donkere liefst koele plek
bewaar het niet te lang.
okee ik heb het in een zwarten watertank ( die de arabieren gebruiken voor zonne energie water op te slaan ) het is 2000 liter ik heb er 2 pompen in geplaats en staat in de kelder>.waar ikk niet meer bij kan ? ik heb hem gisteren morgen laaten plaatsen daar . en er is nu geen plek meer over ?( het was een exstra ruimten aldaar) zo ik heb een pomp er in laaten instaleren > zo ik kan het water er uit laaten pompen? in een andere ruimten.
en ook ik pomp het er in is een goed systeem.
maar hopen dat het water goed is zo niet alles voor niets (gokje moet je wagen niet ??)
en ik heb het ongeveer 3 km uit de kust gehaald en het zie er uit als kraan water .:yes:
ps mijn vrouw denk dat ik gek ben geworden? ze wil mij naar een inrichting- brengen. en heele maal toen ze gisteren die vrachtwagen zag staan met - die water tank ? ik weet niet wat ze van mijn wil??
( mag toch wel een hobby hebben )ze zie je veranderd het heele huis in een aquarium??en nog meer in hebreeuws wat ik maar niet zeg hier ?:sjalom:
je mag ook niets meer tegenwoordig?
dat vat is dus goed met die pompen.
Hoe diep heb je het water gehaald, want het kan er wel helder uitzien, maar je weet niet wat er in zit qua bacterien en andere dingen.
Het zal daar wel goed zitten, omdat jullie niet van die mega fabriken langs de kust hebben
dat vat is dus goed met die pompen.
Hoe diep heb je het water gehaald, want het kan er wel helder uitzien, maar je weet niet wat er in zit qua bacterien en andere dingen.
Het zal daar wel goed zitten, omdat jullie niet van die mega fabriken langs de kust hebben
weet niet hoe diep mischien 15 metr ?
we heben t opgepompt van een zeilboot? met een groten pomp
en zo in sherry cannen gedaan? die ook nieuw zijn ?? ik denk dat het goed is
en er zijn hier wel degelijk mega fabrieken ( maar meer in t noorden )
dan zal het wel goed zijn
iedereen bedankt voor de tips :sjalom:
de bak werkt nu ziet er goed uit :yes: