PDA

Bekijk Volledige Versie : Januari 2012 - Winkeliers

crystal-force
04-01-12, 08:58
Wat vind je belangrijk bij een zeewaterwinkel ?

roelsil
04-01-12, 09:15
Het belangrijkst vind ik dat er goed en eerlijk advies gegeven word. En als een winkelier het eens niet weet moet ie dat gewoon zeggen. Dat is beter dan verkeerd advies.
Goede kwaliteit dieren is ook belangrijk en de winkel en aquaria moeten er netjes uitzien, en ook de verkoper.
Ook de service is belangrijk. Hoe gaat ie om met klachten of garantie gevallen.
En natuurlijk voor een deel ook de prijs, al hoeft ie echt niet de goedkoopste te zijn.

gr.Roel

Hannes
04-01-12, 11:17
Ik sluit mij volledig bij Roel aan plus vind ik het belangrijk dat de verkoper niet opdringerig is, mijn aanbied wat voor mij relevant is, geen woekerprijzen handtreed en vooral eerlijk is

Het belangrijkst vind ik dat er goed en eerlijk advies gegeven word. En als een winkelier het eens niet weet moet ie dat gewoon zeggen. Dat is beter dan verkeerd advies.
Goede kwaliteit dieren is ook belangrijk en de winkel en aquaria moeten er netjes uitzien, en ook de verkoper.
Ook de service is belangrijk. Hoe gaat ie om met klachten of garantie gevallen.
En natuurlijk voor een deel ook de prijs, al hoeft ie echt niet de goedkoopste te zijn.

gr.Roel

Reindier
04-01-12, 12:51
ben het ook eens met bovenstaande 3 berichten eens.....maar een verkoper blijft toch een persoon, het kan klikken of niet 5 mensen kunnen iemand een fijne verkoper vinden de andere 5 niet dus is altijd persoonlijk en bij de ene winkel heb je zon fijn persoon dan blijf je daar komen!

williamdv
04-01-12, 12:53
idd, eerlijke prijzen en goeie service.
vriendelijk personeel met verstand van zaken.

paulba
04-01-12, 16:05
het zelfde als jullie maar nog een ding dat ze niet perse moeten verkopen

crystal-force
04-01-12, 18:57
belangrijkste punten vind ik:

1. Verstand van zaken (vaak ver te zoeken)
2. Eerlijk advies (geen onnodige middeltjes in mijn maag splitst)
3. Gezelligheid (geen ongeïnteresseerde verkoper die me de winkel uit kijkt)
4. Flexibele openings tijden (ivm mijn werk kan ik alleen savonds/zondag)
5. Mooi compleet assortiment (eventueel op basis van bestellen)
6. Prijzen betaalbaar, hoeft niet altijd de goedkoopste te zijn.
7. Klaar staan voor de klant en klant centraal stellen.
8. Afstand (geen zin om kilometers af te leggen, of ik combineer meerdere winkels op één dag.)

Verder moet er ook een klik zijn met de winkelier.
Je merkt gauw zat of je er je thuis voelt of niet.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar kleine winkeltjes. Vaak is dit bij mensen thuis.
Grotere zaken zijn vaak toch wel wat onpersoonlijker.
Maar dat is voor iedereen anders ;)

Hollys
04-01-12, 23:54
Service...!
In Eindhoven goede service!!!! Maar altijd euro's lichter omdat ze je altijd middeltjes proberen aan te smeren( maar daar ben je zelf bij natuurlijk, rommelige winkel!)

Best..... Goede service sleutelkeizer na 1 dag dood en kreeg meteen compensatie... Zoals andere stellen heb ik niet het gevoel dat ik de winkel wordt uit gekeken... Altijd viendelijk, goed en eerlijk advies, ook qua mijn vissenbetand (wat ze weten) wat wel en wat pas niet ( ook bij moeilijke koralen... Oranje goroon, moeijk koraal vaak beperkt houdbaar) wel duur... Maar watvwil je met zo'n showroom en 20 man personeel....

Dongen... Persoonlijkesfeer! Erg prettig, kundig, ervaren, eerlijk, betrouwbaar,gezellig en betaalbaar!!! Gezien de afstand voor mij de afstand in overweging nemen, koop ik bijwijze een heremietkreeft voor 10 euro in Dongen of voor €15 in Best, is best qua afstand goedkoper...
Ben erg te spreken over de service is je verwarmselement op zaterdag avond 20.00u kapot heb je normaal een probleem, maandag ochtend vissen cker dood! Niet in Dongen! Gewoon bellen en halen, is top service, maak ik graag wat extra km's voor... Factor gunnen! Super daar! Zowel persoonlijk en zakelijk! AANRADER!!!

Ps.... Vincent je hebt mijn bankrekening nummer... Nu ff betalen voor de reclame... :D nee zonder gein! Ben er echt te spreken over ~~~TOP~~~

Marvi's Zeeaquaria
05-01-12, 00:22
:ty: Jordy,ik doe mn best om iedereen zo goed mogelijk te helpen.

nielske44
05-01-12, 11:48
:ty: Jordy,ik doe mn best om iedereen zo goed mogelijk te helpen.
bij juliie is het echt top! zoals jordy het zij
ben nog maar 2 keer geweest maar de informatie dat julie geven is echt top!wat jullie zeggen is echt ervaren kennis!!! ander aquaria zaken zeggen wat verkoop praat...
mensen dit is echt de beste winkel die er is(vind ik persoonlijk)!

nicowater
05-01-12, 23:03
na aanschaf van een zeewater aquarium in roosendaal
en diversen miskopen daar en ook duur
en dan als je geholpen wordt loopt de verkoper constant weg
elke keer weer de verkoper halen als je bezig ben met aankopen
wordt je wel zat dus erg klant onvriendelijk
Daarna is aan het zoeken geweest naar diversen zaken
ook in rotterdam geweest GROOTSTE zaak van nederland
wat een aanfluiting hadden praktisch niks en je moest maar via hun site bestelen komt er wel even 35 euro verzend koste bij
toen in dongen
klant vriendelijk weten waar ze het over hebben
altijd de juiste hulp en verkopen geen onzin en smeren je zeker niets aan
en prijs kwaliteit verhouding is zeer goed
en kan bevestigen als er iets kapot is ze zullen er alles aan doen om je zo goed mogelijk te helpen
en wat belangrijk is nemen alle tijd voor je en waar krijg je nu een bakkie koffie ik ben nog geen winkel tegen gekomen waar dit wel zo is
dan maken de extra KM,s niet uit
bij was dit met een eiwit afschuimer BBMQ oude was kapot bel op en ging er gelijk achteraan in no time een nieuwe
voor iedereen een aanrader
als we tijd hebben komen we zeker weer langs vincent
maar eerst de led bouwen

groet Nico

Annettu_
05-01-12, 23:15
De winkel je helpt, als je dat beestje wilt dat hij ook gelijk vraagt of hij er wel in en zo.. Zo voorkom je ook snel misverstanden

JANSCH
07-01-12, 10:15
ook in rotterdam geweest GROOTSTE zaak van nederland
wat een aanfluiting hadden praktisch niks en je moest maar via hun site bestelen komt er wel even 35 euro verzend koste bij
groet Nico

Deze zaak is eigenlijk helemaal niet bekend in de zeewater wereld, ik ben er laatst ook ff geweest, was het een verschrikkelijke bende, en vrijwel geen zeewater.

Kan je beter een stukje verder rijden naar Rotterdam-Hillegersberg.

Peter 2 meter
07-01-12, 12:56
Wat ik belangrijk vind aan een goede zeewaterwinkel is.
Dat er duidelijk prijzen aangegeven worden , sommige kijken naar de persoon en vragen maar wat.
Ook belangrijk is dat je op gemak rond kunt neuzen zonder dat er iemand op je lip zit.
En last but not least dat ze een beetje verstand van zaken hebben zowel op de techniek als op de dieren die aangeboden worden.

Groeten , Peter

giantj
07-01-12, 19:15
sommige kijken naar de persoon en vragen maar wat.

Groeten , Peter

Aanvullend: en wat voor auto dat je rijdt......

groet,
JanWillem

glennlee
20-01-12, 21:47
Deze zaak is eigenlijk helemaal niet bekend in de zeewater wereld, ik ben er laatst ook ff geweest, was het een verschrikkelijke bende, en vrijwel geen zeewater.

Kan je beter een stukje verder rijden naar Rotterdam-Hillegersberg.
Om welke winkel gaat het? Wist niet dat wij hier in Rotterdam de grootste van NL zouden hebben :P

JANSCH
20-01-12, 22:50
Om welke winkel gaat het? Wist niet dat wij hier in Rotterdam de grootste van NL zouden hebben :P

Die hebben wij ook niet, maar er is een winkel in zuid, die dit wel verkondigd, maar dan meer voor de zoetwateraquarium liefhebbers.

En ze hebben een website, waarbij ze zeewaterdieren verkopen, en verzenden.

glennlee
20-01-12, 23:18
Die hebben wij ook niet, maar er is een winkel in zuid, die dit wel verkondigd, maar dan meer voor de zoetwateraquarium liefhebbers.

En ze hebben een website, waarbij ze zeewaterdieren verkopen, en verzenden.

Ahhh ok, dan vermoed ik al welke het is :)