Bekijk Volledige Versie : Foto's van mijn aquarium
Hier zal ik een dagboek bij gaan houden
Hier wat informatie
De bak is 125x70x50 (70 diep en 50 hoog)
Hier een stukje techniek en wat er in zit:
2x 150 watt HQI + 2x TL
ATK1 afschuimer
aqua-compleet kalkreactor
1x gafzak
4000 liter stroming (ligt een andere klaar van 6000 liter/uur)
vissen:
7x chromis viridis
2x mandarijn pitvis (koppeltje)
2x annemoonvis
1x gele dokter
1x picasso
1x geel oog borsteltand
1x salarias
mooie foto's jordy
aleen wel spijtig dat die geel oog dood is :(
ik vond hem zo mooi
Ja helaas :(
Er is niks aan te doen, hij zag er super uit at super niks aan de hand
En volgende morgen zag ik hem liggen op een steen, met 2 garnalen er boven op :(
hey jordy ,kom op he wat meer lees voer laten zien..
verder die poliepen op de 2de foto,als je daar stekkies van heb ,weet je me te vinden,die vind ik zo mooi,maar zie ze nergens
gr bert
hey jordy ,kom op he wat meer lees voer laten zien..
verder die poliepen op de 2de foto,als je daar stekkies van heb ,weet je me te vinden,die vind ik zo mooi,maar zie ze nergens
gr bert
Als ik daar stekkies van heb dan vertel ik het je
Helaas groeien ze niet zo snel :(
Meer foto's graag!!!!!!!!!!!!!!!!
Heey DJM
Jij bent toch Douwe die bij p*casso werkt?
Ik zal vandaag of morgen eens nieuwe foto's maken
Heb er geloof ik nog wel een paar.. moment
Heb nog 1 redelijke kunnen vinden
Ja ik ben ook wel benieuwd naar meer foto's vooral mooie duidelijke overzichtsfoto's vindt ik erg mooi.
heb een foto van je eerste zeebak gevonden jordy :D :p
met een beetje te veel steen ;) :eek:
heb een foto van je eerste zeebak gevonden jordy
met een beetje te veel steen ;) :eek:
Hahaha een beetje teveel?
Een beetje boel teveel:p
Dit was toen ik het steen net had gekocht en even zo in het bakkie had gedaan.. was al erg laat toen.. en wou gaan slapen..
Ik heb er toen een heel deel uit verkocht, ook Freddy heb er een paar stenen van;)
Heb je misschien ook een overzichtsfoto Jordy? Je bakje lijkt me er gevarieerd uitzien. Ik hoor/zie het wel :)
Zo weer even een update..
Gister (zaterdag 27 augustus) heb ik mijn bak veranderd
Een hele nieuwe inrichting van de bak, inplaats van 2 delen heb ik nu 1 geheel er van gemaakt
Ik had de vissen tijdelijk ondergebracht in een piepschuim box, en de koralen in een aantal emmers en een 60x30x30 bakje verdeeld
ik moet zeggen dat de verhuizing super verlopen is.
Toen de bak weer ingericht was en de koralen er in stonden, zijn we even snel naar de LFS gereden om er een gele dokter er bij kopen.
Ik wou namelijk al een hele tijd 2 gele dokters in m'n bakkie, dus dit was een mooi moment er voor (Geen van de vissen een teratorium)
Bijde dokters te gelijk in gezet, en gaat alles tot nu toe nog super! ik heb ze nog geen 1x lelijk naar elkaar zien doen.:D
Ik heb vandaag de stromingspomp van 1500liter veranderd voor een tunze 7240 (4000 liter/uur) wat een mooi ding is dat zeg..(Nog bedankt Martin:D!)
Ik heb nu net een uurtje de nieuwe pomp hangen, door het afstellen en doen is de bak een beetje wazig geworden dus kan nog geen goede foto's maken van de bak.
Ik ga even proberen of ik er een paar kan maken, en dan zien jullie het snel;)
Toen de bak weer ingericht was en de koralen er in stonden, zijn we even snel naar de LFS gereden om er een gele dokter er bij kopen.
Ik wou namelijk al een hele tijd 2 gele dokters in m'n bakkie, dus dit was een mooi moment er voor (Geen van de vissen een teratorium)
Bijde dokters te gelijk in gezet, en gaat alles tot nu toe nog super! ik heb ze nog geen 1x lelijk naar elkaar zien doen.:D
Klinkt allemaal goed! Ik wacht geduldig af op de foto's. Zou je ons ook op de hoogte kunnen houden van het gedrag tussen de nieuwe dokter en degene die al reeds in het aquarium zat?
foto,s zeggen 1000 keer meer dan letters!!!
Klinkt allemaal goed! Ik wacht geduldig af op de foto's. Zou je ons ook op de hoogte kunnen houden van het gedrag tussen de nieuwe dokter en degene die al reeds in het aquarium zat?
Ik hoop dat ik vanavond de foto's nog kan posten.. mijn computer is pas helemaal leeg gehaald en opnieuw geinstalleerd, dus heb geen verklein programma..
Ik ga even opzoek naar een verklein programma'tje (Tips zijn welkom)
Ik hou jullie zeker op de hoogte over het gedrag van de dokters.
Tot nu toe gaat alles goed en lijkt het alsof ze al jaren met elkaar zwemmen.
Ze zijn alle 3 gek op nori en eten ook samen van 1 stukje nori, heel lief om te zien.. :yes::D
Ik hou jullie op de hoogte;)
foto,s zeggen 1000 keer meer dan letters!!!
Hier de 1e foto ;)
Het verkleinen is gelukt, alleen geen mooie foto's :(
Maar hier is meer ;)
Hey Jordy,
ik vind het er leuk uitzien hoor tot nu toe. Zou nog wel graag een compleet overzicht zien zodat we kunnen zien wat je met je steen hebt gedaan etcetera.
Op de 2e foto is de dokter aan links naar mijn mening wat magertjes. Daarnaast zie ik iets van een witte streep op de vlank wat volgens een paar sites op internet aangeeft dat het visje een tekort heeft aan groenvoer. Misschien dat dit het nieuwe doktertje is?
Ik wacht weer af want ik heb zo'n idee dat het aquarium er helemaal niet slecht uitziet!
Hallo,
Het dokrertje op de laatste foto links is idd de nieuwe dokter
Het doktertje is vergeleken die andere dokter wat magertjes maar dat komt wel goed.
Over die flank? weet ik niks van en ziet er zo uit als overal.
(mischien een vertekening van de foto)
Ik zal zometeen even een overzicht proberen te maken.
Net zat de grote gele dokter even achter de kleine(de nieuwe) dokter aan.
Heb de grote 1x zien slaan, en veder alleen achter elkaar aan zwemmen..
Het is nu weer rustig, en zwemmen gewoon weer samen door de zelfde gang.
Trouwens, de picasso heb er helemaal niks van die vind alles best helemaal geen problemen.
De picaso heb zelfs geen stipje na de verbouwing!
Zo te horen komt dat wel goed met de gele dokters :) ... en het verhaal van de picasso is natuurlijk geweldig!
Nu alleen het overzichtje nog :rolleyes:
Mooi gedaan.:yes:
Lekker veel ruimte voor de vissen.
stip kan ook nog later toeslaan.en is niet meteen direct te zien bij de vis ..zo,n proces verloopt langzaam.
ik zit momenteel met een picasso met stip,maar komt helemaal goed,rust is de sleutel
gr bert
Ziet er goed uit Jordy! Inderdaad lekker veel zwemruimte voor je vissen!
Weer even een paar foto's
Er zijn hier en daar wat koraaltjes verplaatst.
je bakkie staat er weer gaaf bij jor :)
schattig die 2 gele docs
RonHessing
01-11-05, 21:31
Hoi Jordy,
Alle poliepen en buttons e.d. staan mooi open. Gezonde bak!!
Groet,
Ron.
ziet er goed uit jordy ga zo door.:D
Zo weer even een update van mijn aquarium
Sinds een week heb ik een aantal prachtige steenkoralen er bij uit de bak van Danny.
Hier onder een aantal foto's
WOW
uit,Een echtZiet er erg mooie e steenkoralen bakhttp://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon14.gif
Zo weer eens tijd voor een update :)
Erg verandert tov toen die keer ik bij jou was :eek:
echt waar prachtig Jordy :tu:
Cees de Mol
01-05-06, 00:40
Prachtig aquarium. Zo te zien gaat het erg goed met je bak, dat is wel zo leuk als je met deze hobby bezig bent.
Kun je misschien een wat mooie overzichtsfoto's plaatsen van de totale bak?
Groeten, Cees
Bedankt allemaal :D
@ Cees,
In overzicht foto's ben ik erg slecht, maar ik zal proberen om morgen een mooie overzichts foto te maken!
Cees de Mol
01-05-06, 08:27
Gewoon proberen joh. Het beste maak je dit soort foto's als het buiten donker is en alle lichten in de kamer uit, dan heb je geen last van weerspiegeling in de ruiten. Ik zet de cam gewoon op een statief, dan wat instellen en daarna een foto maken waarbij ik gebruik maak van de zelfontspanner (zo voorkom je bewogen foto's)
Het is erg leuk om op een overzicht de koralen terug te zien die je op de close-ups al gezien had.
Groetjes
Hier nog even een filmpje die gister is gemaakt ;)
Let op het kan een paar seconden duren voor het filmpje opent..
Klik hier om het filmpje te bekijken (http://www.tropischzeeaquarium.nl/Filmpjes/Film2.MOV)
:) Mooie bak Jordy zie een mengeling van zowel soft -als steen koralen en anemonen bij mij was dit geen suckses de steenkoralen moesten er aan geloven maar bij u schijnt dit goed te lukken knap ;)
Hallo iedereen,
Er is al lang niks meer gepost in mijn dagboek, dus zal deze weer gaan updaten.
In deze tijd is er heel erg veel gebeurt!
Wij zijn in korte tijd van 3 maanden 2x moeten verhuizen wat niet zonder problemen is gebeurt helaas, alle vissen zijn helaas gestorven en zogoed als alle steenkoralen hebben het niet overleeft op 2 kleine stekjes na, wat de oorzaak hier van is geweest heb ik geen idee van, in ieder geval een enorm stressige periode.
Ondertussen staat het aquarium alweer 4 maanden op zijn plaats en is alweer op de goede weg.
Er zijn ook een aantal aanpassingen op de techniek geweest na de verhuizingen.
De ATK eiwitafschuimer is vervangen door een nieuwe ATI Bubble master tot 3000 liter, dit is een pracht van een afschuimer en doet zijn werk zeer goed, kort om hier heb ik zeker geen spijt van!
Ook zijn de HQI branders en de blauwe TL's vervangen, deze waren namelijk al ouder dan een jaar.
Ondertussen zwemmen er ook al weer de volgende nieuwe vissen in:
2x acanthurus hepatus (Picasso) - Dit zijn 2 mini maatjes van 2cm, heel erg leuk om te zien en niet bij elkaar weg te slaan ;)
1x acanthurus leucosternon (Witborst!) - Deze zwemt nu al ruim 2,5 maanden en is een echte vreetzak!!
1x zebrasoma flavescens (Gele dokter, nee niet jij martin:p) - Tja weinig over te zeggen, gewoon een pracht beest ook
Kort om, veel tegenslagen, maar we zetten door!
Foto's volgen ;)
Jammer van al die vissen die je verloren had deze waren prachtig vooral die grote gele dokter en die grote picasso. :)
Maar alles gaat nu al veel beter heb ik gezien, ook die witborst is gaaf dat je heb zo goed kan houden. Ben jaloers :o
Heb je trouwens nog foto's? :p
Hoeveel mislukte foto's wil je hebben:p?
Zal eerdaags even foto's maken en plaatsen;)
Hoeveel mislukte foto's wil je hebben:p?
Ik vraag geen pasfotos van je zelf he :kill: :D
Ik vraag geen pasfotos van je zelf he :kill: :D
Nee nee bedoel van het aquarium :p
Zal eerdaags even foto's maken en plaatsen;)
Is het al eerdaags? ik wil best wel wat foto's zien :D
heeej jordy hoe gaat het nu met je aquarium???
toevallig ook foto's???
heeej jordy hoe gaat het nu met je aquarium???
toevallig ook foto's???
Het aquarium draait prima, op wat flap na, heb vorige week een nieuwe bodem ingezet, en kan met trots vertellen dat mijn witborst na ruim 3,5 maand nog steeds leeft! :D
Foto's heb ik helaas niet, zal deze zsm maken!
Laat nog eens foto's van je bak zien Jordy we zijn bijna een jaar verder :rolleyes:
crystal-force
07-05-07, 19:15
Ja...Jordy :yes: !!! Ik ben vooral gek op overzichtsfoto's , techniek en close-up's !!! ;)
hoe gaat het nu met je aquarium?? heb je ook foto's?:P
Nu ruim een jaar na de verhuizing ben ik weer begonnen met het opbouwen van het aquarium. Het aquarium is vorige maand helemaal opnieuw ingericht met 15 kilo vers levendsteen er bij.
De vissen die nu in de bak zwemmen zijn:
1x Acanthurus leucosternon (zwemt al ruim een jaar!!!)
1x Zebrasoma flavescens
2x Acanthurus hepatus (baby formaat)
2x Amphiprion ocellaris
10x Chromis viridis
8x Pseudanthias squamipinnis
1x Paracentropyge multifasciata
Kwa koralen heb ik nog steeds heel weinig staan, maar hier word volgende maand aan gewerkt!
Hier alvast een overzichts foto.
(zoals jullie zien ligt er aardig wat detritus, deze word woensdag bij een grote verversing weg gezogen)
crystal-force
10-09-07, 21:22
Mooie opbouw :tu:
Heb je de stenen gelijmd (ziet er zo uit ;) ) of gewoon los staan ?
Mooie opbouw :tu:
Heb je de stenen gelijmd (ziet er zo uit ;) ) of gewoon los staan ?
Alle stenen staan helemaal los, er worden geen stenen geplakt in mijn bak! :p
hufter heb jij gewoon een wit borst foei vind je niet meer lief:p.
Mooi man en als de koralen er bij komen zal het nog mooier worden dacht ik zo.
Hoe groot is je bak eigenlijk want antwoord al voor ik daar naar had gekeken.
crystal-force
10-09-07, 21:27
Pet je af..... ik wou dat ik 't zo luchtig kon opbouwen :tu: .... en idd ,.... erg gaaf zo'n witborst... kan de afgunst van Dominique wel voorstellen :p
Alle stenen staan helemaal los, er worden geen stenen geplakt in mijn bak! :p
De witborst doet het al 13,5 maand super:D!
Ben er echt super happy mee, en hoop dat hij nog lang mee kan gaan.
De bak is 125x70x50 (LxBxH) en draait met een ATI Bubble master eiwitafschuimer.
Ik geef de bak nu een maand rust en daarna ga ik langzaam aan de bak weer vol zetten met acropora's
Mooie bak al jordy mooie opbouw en mooie vissen;)
Ik geef de bak nu een maand rust en daarna ga ik langzaam aan de bak weer vol zetten met acropora's
Ziet er netjes uit.!!
Zullen de leders plaats maken of word het gemengd?
Klopt het dat het licht boven de bak wat te geel is?
De witborst is ook erg mooi!! moge deze nog lang leven.!! ;)
Gr Thijs.
Echt waanzinnig mooie opbouw, je bak lijkt veel groter dan hij in werkelijkheid is. Wat een ruimtelijke indeling. Ziet er top uit, mijn complimenten.
I keep on dreaming
Ziet er netjes uit.!!
Zullen de leders plaats maken of word het gemengd?
Klopt het dat het licht boven de bak wat te geel is?
De witborst is ook erg mooi!! moge deze nog lang leven.!! ;)
Gr Thijs.
Thijs, in eerste instantie wordt het gemengt en zodra er geen plaats meer is voor steenkoralen dan zullen de leders plaats maken ;)
Klopt dat de HQI een beetje geel is, deze zijn aan vervanging toe!
Ja ja jor hij is en blijft mooi je bak en hij word alleen maar mooier.
En mensen in het echt is hij nog mooier:p ;) .
En die opbouw hebben we nog wel op gevoel gebouwd:D .
Paracanthurus hepatus. ;)
Ja ja jor hij is en blijft mooi je bak en hij word alleen maar mooier.
En mensen in het echt is hij nog mooier:p ;) .
En die opbouw hebben we nog wel op gevoel gebouwd:D .
Paracanthurus hepatus. ;)
Zo zie je maar waarom Jordy niet meer op de database werkt he Kevin :D
Je bak ziet er echt al fantastisch uit Jordy! Heb je soms ook een foto van je multifasciata voor ons? :)
En nu wat vaker foto's posten he! :p
Je bak ziet er echt al fantastisch uit Jordy! Heb je soms ook een foto van je multifasciata voor ons? :)
En nu wat vaker foto's posten he! :p
Helaas laat de multifasciata zich nog erg weinig zien.
Zodra ik een mooie foto er van kan maken zien jullie hem ;)
Hoe gaat het nu met je bak jordy.
Heb je misschien meer foto's???
Hey jor we zijn al een paar maanden verder en we zijn denk ik wel erg benieuwd hoe je bakkie er nu bijstaat.
Ikzelf weet het wel zien hem bijna elke dag :p:p maar er zijn vast genoeg forumleden die wel willen weten hoe het nu met je bakkie gaat.
Plaats is van die mooie foto's die we laatst hebben gemaakt.
crystal-force
03-05-08, 18:42
FOTO's FOTO's :D :yes:
nu wordt ik ook wel benieuwd hoor.....:D
Nou okee, hier alvast een paar close ups!
Ik zal snel proberen een mooie overzichts foto te maken.
crystal-force
03-05-08, 20:11
Strakke fotos !!! :tu: .... meer meer :D
meer meer :D
hebbert!!hahaha:D :D :p
hij heeft er ook veeeeeeel meer hoor ;) :p.
Hier dan na zeer lange tijd weer eens een update van mijn bakkie.
Ik heb de laatste tijd veel te weinig aandacht aan mijn bak besteed en wil nu de bak weer helemaal op orde brengen en hier een mooie gemengde bak van maken met veel steenkoralen.
Voor de HQI balk heb ik nu een standaard gemaakt zodat deze 25cm boven het water hangt, voorheen had ik deze gewoon op de bak liggen wat een mindere licht verdeling gaf.
Het vissen bestand is op dit moment:
2x picasso
1x gele dokter
2x annemoonvis
2x kauderni
1 kappersgarnaal en 2 poetsgarnalen.
De foto's zijn nu na een verversing gemaakt (laatste verversing was ruim 2 maanden terug)
Morgen ga ik weer natuurlijk zeewater halen voor een verversing en dan maak ik de ruiten schoon (wil niet teveel tegelijk doen)
<!-- / message --><!-- attachments -->
crystal-force
05-12-08, 21:20
hoezo kalkalgen --) ..... damn .... :D
hoezo kalkalgen --) ..... damn .... :D
Die zijn nu verleden tijd, straks nog even de achterwand schoon maken en dan weer 50 litertjes verversen ;)
Zijn het nog steeds 2 kauderni's of had ik toch gelijk en heb je er maar 1??
Binnenkort maar weer is acro's proberen.
En dan is het nu tijd voor een update!
Hier de eerste overzichts foto, ik ga nu wat koralen op de foto zetten met de onderwatercamera;)
gaaf,die 2 Picasso's!;) :cool:
gaaf,die 2 Picasso's!;) :cool:
Ja leuk he, heb ze gekocht toen ze een cm of 2,5 waren en zijn inmiddels gegroeit naar een 8cm!
Had eigenlijk wel verwacht dat deze zouden gaan vechten op latere leeftijd maar tot nu toe niks geen problemen.
Ja leuk he, heb ze gekocht toen ze een cm of 2,5 waren en zijn inmiddels gegroeit naar een 8cm!
Had eigenlijk wel verwacht dat deze zouden gaan vechten op latere leeftijd maar tot nu toe niks geen problemen.
dan zullen ze elkaar wel gedogen lijkt me:)
Die 2 picasso's zijn onafscheidelijk van elkaar zwemmen altijd samen met elkaar echt een leuk gezicht die 2.