PDA

Bekijk Volledige Versie : IJmuiden aan zee

Eloi
12-07-05, 23:39
Hallo allemaal,

Nu mijn grote bak in grote lijnen af is, en ik terug kijk op een jaar waarin ik ontzettend veel met onze zeewaterhobby bezig ben geweest, lijkt me leuk om alles wat er gebeurd is eens op een rijtje te zetten en jullie mee te laten kijken.

Goed, die zin op zich is al weer veel te lang zie ik.
Het lijkt me het beste om zo veel mogelijk foto's te laten zien en alleen het hoognodige er bij te vertellen ;)

Eloi
13-07-05, 00:12
In den beginne was er niets.

Nouja, bijna niets. Ik had mijn zoetwaterbak van 300L en een veel te groot biologisch filter.

http://www.elwijs.demon.nl/forumfotos/tropisch/het%20begin.jpg

Eloi
13-07-05, 01:11
Door veel te lezen op de forums wist ik al snel dat je maar beter met een overloop kon werken. Gaatje boren dus :p
Gelukkig kende ik iemand die dat wel voor me wilde doen.
Voor hem was dit een kwartiertje werk, en we hadden gelijk een gezellige avond :)

http://www.elwijs.demon.nl/forumfotos/tropisch/gaatjeboren.jpg

Eloi
14-07-05, 14:31
Hier is de bak gevuld met 66 Kg vers steen.
2 dozen en het uitpakken ervan was een groot feest.
Een soort kerstfeest met 66 Kg kadootjes onder de boom :D
De leder kwam er pas na de nitrietpiek in hoor ;)

Aquaspijk
14-07-05, 20:27
:) Dat ziet er gezond uit en belooft wat te worden.Ik ga dat verhaal verder volgen.

Eloi
15-07-05, 00:08
:) Leuk Andre, en voel je vrij om te reageren als je wilt.

Met deze spullen ben ik een jaar geleden begonnen en parallel aan het opbouwen van deze bak ben ik plannen gaan maken voor een nieuwe bak.
Doordat ik met deze bak samen met een vriend ben opgestart zijn we ook tegelijk tegen dezelfde problemen aan gelopen en hebben we vaak samen dingen gedaan en geleerd en dat is ontzettend leuk natuurlijk.

Ik heb aan de zeewaterhobby al veel leuke vriendschappen te danken.
Iedereen die bij deze hobby betrokken is, is er volgens mij helemaal aan verslaafd en je blijft er maar over praten met mekaar :)

Met het verse steen kwamen heel veel kleine diertjes mee.
Hier een serie foto's.

Dit is een glasanemoon. Deze is in mijn sump gegroeid en van buitenaf gefotografeerd. Van onder de voet zeg maar. Je ziet de jonge glasanemoontjes er al omheen zitten.

Glasanemonen zijn ongewenst omdat ze zich explosief vermeerderen en best wel sterk netelen. Ze kunnen een plaag worden.
Lysmata wurdemanni's zijn garnalen die ze eten maar als je al een plaag hebt dan kun je ze goed verwijderen met bijvoorbeeld Joes juice.

RonHessing
15-07-05, 00:14
hele sterke foto!!!

Groetjes,

Ron.

Eloi
15-07-05, 00:43
Dank je Ron :cool:

Ook deze zaten in het steen. Misschien weet iemand wat dit is?
Er zaten er 3 in een steen.
Ze leken me niet lichtminnend want elke keer als ik e steen met deze dieren naar boven legde dan trokken ze zich terug. Ik heb ze na een poosje niet meer terug gevonden.
Ze waren best dik. Op deze foto ongeveer 1cm doorsnede.

RonHessing
19-07-05, 10:44
Echt, ik heb gezocht.:o Niet te vinden in mijn boeken e.d. Zou het een zakpijp zijn?

Groetjes,

Ron.

Nietrijker
19-07-05, 12:26
in ieder geval wel mooi...

Een prachtige bak overigens. Heb je nog meer close-up foto's van je bak?

Michael
20-07-05, 11:43
Dank je Ron :cool:

Ook deze zaten in het steen. Misschien weet iemand wat dit is?
Er zaten er 3 in een steen.
Ze leken me niet lichtminnend want elke keer als ik e steen met deze dieren naar boven legde dan trokken ze zich terug. Ik heb ze na een poosje niet meer terug gevonden.
Ze waren best dik. Op deze foto ongeveer 1cm doorsnede.

Dat polypje op je foto is een soort korstanemoontje eigenlijk soort plaag diertje kan zich snel vermeerderen en netelt aardig

groetjes michael

flying_dutchman
01-04-09, 01:32
Volgens mij is het een green striped mushroom, Discosoma Striata geen idee hoe het in het nederlands heet.
ik heb er zelf een in mijn aqaurium