PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn shin mao

dave_e
09-06-07, 09:56
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben dus dave en ik heb tot nu toe alleen maar zoetwater gehad . Nadat ik bij toeval op dit forum ben beland ben ik besmet geraakt met het zee water. Na veel lezen heb ik gister mijn aquarium gehaald. Het in elkaar zetten was heel makkelijk. De gebruiks aanwijzing was erg onduidelijk maar aangezien mijn hele huisraad bij de ikea vandaan komt ben ik wel gewend aan onduidelijke beschrijvingen. Momenteel draait de bak met kraanwater om te kijken of er geen lekken zijn. Die test heeft ie al goed doorstaan. Het enige waar ik me een beetje aan stoor is het geluid dat de afschuimer maakt. Heb al van alles geprobeerd maar hij blijft het doen . Heb de pomp van de afschuimer zo'n beetje alle kanten op gehouden om eventuele lucht er uit te laten , maar dat heeft niet geholpen. iemand suggesties ? Aangezien ik beginner ben sta ik open voor kritiek zolang die maar opbouwend is.

mvg dave

ps de foto's zijn met mn mobiel gemaakt maar aangezien er toch niet veel inzit .....

M_v_P
09-06-07, 10:23
Hoi Dave,

Welkom op dit forum. Kan je helaas niet helpen met je vraag. Die Shin Mao zijn mooie bakjes.

Groet,

Marcel

Sil-Ithil
09-06-07, 10:37
Sorry maar met die vraag kan ik je ook niet helpen, misschien een van onze forumtechnicussen :p

Maar kun je misschien wat meer inforamtie geven over je aqua: maten, aparatuur, ...

En ook nog welkom op het Forum natuurlijk (stel gerust genoeg vragen, en we zullen allemaal proberen om er een antwoord op te vinden :D)

Groetjes

Ikke

dave_e
09-06-07, 10:46
de maten zijn 60*45*42 en er zit een hydor koralia 3 in. Vond de standaard 1300 een beetje weinig.

Nico
09-06-07, 16:02
Hey Dave welkom hier, en proficiat met je erg mooie bak!

Trilt de pomp ergens tegen aan? Kan zijn dat de pomp nog wel eerst moet indraaien voordat hij stiller wordt.

dave_e
09-06-07, 17:24
De pomp zit tegen de glas plaat aan met zuignapjes. Ik snap er niks van, deze afb. komt van hun site af. Zoals ik die bekijk zit ie nergens aan vast. Maar dat roept bij mij de vraag op waarom zitten er dan zuignapjes op ... Ook zit er boven water een luchtslang daar komt ook een hoop herrie uit.

mvg dave

robcampman
09-06-07, 19:34
De pomp zit tegen de glas plaat aan met zuignapjes. Ik snap er niks van, deze afb. komt van hun site af. Zoals ik die bekijk zit ie nergens aan vast. Maar dat roept bij mij de vraag op waarom zitten er dan zuignapjes op ... Ook zit er boven water een luchtslang daar komt ook een hoop herrie uit.

mvg dave

Antwoord:

De pomp is een standaard stromingspompje, vandaar dat de zuignapjes er (nog) op zitten.

de luchtslang kun je stiller maken door er een demper op te zetten, een buisje met een nippel waar het slangetje op past. Dan zal hij veel stiller worden

dave_e
09-06-07, 21:06
die nippel zit er al op ... Het zal vast wel aan mij liggen.

wendyschaap
09-06-07, 21:35
hey dave, ik heb ook de shin mao, prbeer ff uit te leggen hoe die bij mij vastzit

t pompje zelf heb ik vastgeplakt (in delfde vak) helemaal aan de rechterkant, de hang-on hangt aan de achterkant, ik hoor m wel, maar is niet storend...
hoop dat je weet verder komt, kijk anders even in mn dagboek, misschien dat je daar wat wijzer van kan worden ;)

kus

wendyschaap
09-06-07, 21:37
o en die plankjes in rechtervak heb ik weggehaald, heb je weinig aan;)

gelijk ruimte voor verwarmingselement en dergelijken

dave_e
30-09-07, 22:14
Ik heb al een tijdje niks van me laten horen maar bij deze de foto's van hoe mn bak er nu bij staat.

m.v.g. dave

Arjan
30-09-07, 22:16
Petje af hoor.
Die staat er mooi bij!

Wat voor annemoon heb je bij de annemoonvisjes?
Is dit een zandannemoon?

dave_e
30-09-07, 22:29
Bedankt voor t compliment:) Ik heb geen idee wat de naam is, maar dit is een betere foto misschien dat iemand me aan een naam kan helpen

Nico
30-09-07, 22:58
Bedankt voor t compliment:) Ik heb geen idee wat de naam is, maar dit is een betere foto misschien dat iemand me aan een naam kan helpen

Mooie bak heb je daar :)

De anemoon is een lucifer anemoon latijnse naam weet ik niet direct zo, niet de makkelijkste om te houden. Zeker 1 keer per week bij voederen met een stukje mossel of spiering.

Veel succes met je bak en je anemoon verder :goed:

crystal-force
30-09-07, 23:03
Strakke bak :tu:

Arjan
30-09-07, 23:28
Inderdaad is een lucifer. Mooi!!

Gaan de visjes er ook in?

dave_e
01-10-07, 19:41
Daar ben ik inmiddels ook achter dat t niet 1 van de makkelijkste is. Hij heeft nog steeds z'n plekje niet kunnen vinden in mn bak. Denk eraan om hem weg te doen en een tepelanemoon te halen.

simonJ
29-12-07, 12:22
Hoi Dave,

Ik heb ook een shin mao en mijn eiwit afschuimer maakte ook "veel" lawaai. Heb je last van een zuigend geluid dan zal je een demper op het slangetje moeten aansluiten. Het geluid zal dan zeker verminderen. Een zoemend geluid zal je altijd behouden.

Hopelijk heb je er iets aan.

fastkid
17-12-08, 22:25
hellow,
ik heb net ook een shin mao gekocht en heb net hetzelfde probleem dat hij een toch wel storend geluid maakt. Jullie spreken van een dempertje; wat bedoelen jullie hiermee? Bij mij zit er een luchtleiding die boven het wateroppervlak uitkomt. Daarop zit een zwart "ventieltje" waarmee ik de hoeveelheid lucht kan regelen.
Bij deze zou ik ook graag weten hoe je die hoeveelheid lucht best afregeld voor de afschuimer.

Doordat ik mijn bak tweedehands heb gekocht weet ik ook niet hoe de afschuimer (welke hoogte en zo) precies moet hangen. Zijn hier mensen, ook in het bezit van een shin mao, die een foto'tje kunnen plaatsen.... pleasse

alvast bedankt

dsleurin
17-03-09, 19:51
Dag Beste forummers,

Ook ik WAS in het bezit van een Shin Mao van 60 cm. Had de bak in januari 2007 gekocht, was nu helemaal ingericht zoals ik hem wilde hebben.

Voor € 350 aan vis en schaaldieren etc en voor ca € 1100 aan koraal etc.

Had in het begin problemen met de lichtkap (starters), want die branden keer op keer door. Maar inmiddels zijn deze problemen opgelost dmv andere starters die nu ook in de huidige nieuwe bakken zit.

Maar nu de uitleg van dat ik in het bezit WAS van...

Ga ik een lekker weekendje weg naar Landal Green Parks (afgelopen weekend), belt mijn buurvrouw, die de vissen eten zou geven, in paniek op met de mededeling dat mijn huis blank staat.

Zitten er een grote scheur in het glas (voorzijde in het gebogen gedeelte van het glas) en hierdoor is mijn hele bak leeggelopen.

Had bij de aanschaf van de bak al eerder zo'n verhaal gehoord van spontaan scheuren in de Shin Mao bak, maar nu is het mij dus ook overkomen.

Ik ben wel eens benieuwd of er meer mensen dit probleem hebben gehad of hierover gehoord hebben.

Het is natuurlijk een kwalijke zaak dat een aquarium na 2 jaar al gaat barsten.

PS Er stond geen steen of wat dan ook tegen de ruiten aan!!

gr Danny

[