PDA

Bekijk Volledige Versie : Thuis Rif Els & Rob

powerboot
21-07-05, 16:02
Ik zal proberen om alles hier te laten zien?
Alvast iets waar we allemaal wat aan hebben?

Hierbij wil ik laten zien hoe wij onze bak koel houden?

Dit is een oud afzuig systeem, maar kan ook blazen,in 3 standen ik gebruik alleen de eerst twee, als ik de volle toeren gebruik moet ik mijn zuidwester op zetten. lekker stil en gebruikt 30 Watt,ook belangrijk.
Onze bak is niet boven de 26 graden geweest,kamer temp soms 32 graden met de hete dagen. ongeveer 1700 liter water te koelen. je verdamt wel wat meer maar ook dat valt mee. werkt probleem loos door lucht op de opervlakte te laten blazen en een plus geen herrie.

powerboot
21-07-05, 16:06
nog wat als ik wat meer tijd heb laat ik meer zien als er intresse is

Groetjes Els & Rob

deborah
21-07-05, 16:08
tuurlijk willen wij meer zien http://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon10.gif

RonHessing
21-07-05, 16:23
Hoi,

Als je kamertemperatuur 32 graden en de bak maximaal 26!!, dan werkt het.

Zelf heb ik per dag ongeveer 12 liter waterverdamping, mede door de ventilator die over het wateroppervlakte heen blaast.

heb je geen last van vocht? Wordt de lucht afgezogen?

Groetjes,

Ron

konijnvis
21-07-05, 16:34
Laat eens wat detailfoto's van de inhoud van de bak zien en een overzichtsfoto.

dude
21-07-05, 17:17
heeeeeeeeeeee rob,

hoe ist??
ff geleden ;) je bent lekker op geschoten met de bak(ik heb af en toe wel ff zitten mee kijken op de andere topic van je op het andere forum).
maar uuuuhhhh ziet er knappies uit hoor.
complimenten voor jouw en michel en ronald.

en nee ik heb de gafzakken er nog steeds niet onder hangen http://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon11.gif dat komt omdat het te krap is bij me ik heb er iets anders op gevonden.

gr. mark

powerboot
21-07-05, 17:58
hier een paar foto`s van 1 maand draaiend en van nu?
als ik tijd heb komt er meer?

Groetjes Els & Rob

powerboot
21-07-05, 19:00
Hallo Ron, ons huis is net 6 jaar oud en heeft een centraal afzuig systeem, en goede ventilatie dus gelukkig geen vocht ,en mijn verdamping is ook 12 liter per dag als ik aan het koelen ben.

Groetjes Els & Rob

Hoi,

Als je kamertemperatuur 32 graden en de bak maximaal 26!!, dan werkt het.

Zelf heb ik per dag ongeveer 12 liter waterverdamping, mede door de ventilator die over het wateroppervlakte heen blaast.

heb je geen last van vocht? Wordt de lucht afgezogen?

Groetjes,

Ron

r0b
21-07-05, 19:14
Het ziet er allemaal erg mooi uit. Leuk dat je niet alleen ongeveer hetzelfde model bak hebt maar ook met lucht koelt. Ik heb er geen idee van hoeveel er bij mij verdampt doordat het automatisch bijgevuld wordt. Ik zou eens kunnen kijken hoelang per dag de klep van het osmoseapparaat open wordt gestuurd, dan kan ik wel een schatting maken. Wat ik wel weet is dat wanneer de beluchtingsventilatoren (de uitgaande is intussen voorzien van een dikke leiding die laag naast de sump uitkomt) uit staan het water van de muren druipt.

powerboot
24-07-05, 08:34
Wie weet wat voor moois dit is in het midden,kwam uit het steen.eerste foto.op tweede foto,een stukje lelie wat al zo`n 14 dagen door de bak wandeld en groter word.achter het stukje groene kroepoek.

klik op foto om beter te zien

powerboot
24-07-05, 08:36
nog een paar

powerboot
24-07-05, 08:38
En een doorkijkje ik krijg mijn foto`s niet mooier?

Aquaspijk
24-07-05, 10:09
:) Zier er prachtig uit. Dat je vind dat je foto's niet mooi zijn,daar kun je wat aan doen.Er komt een digitale foto cursus.

http://www.tropischzeeaquarium.nl/showthread.php?t=256

Als je tijd heb en zin daar in het is gratis,je moet je alleen opgeven.

:D Maar ondanks de foto's blijft het een prachtig aquarium.

Jan_c.
24-07-05, 23:32
Jullie bak gaat heel goed zie ik.

Echt een plaatje.