PDA

Bekijk Volledige Versie : Basiscursus digitale fotografie

RonHessing
22-07-05, 14:43
Hoi,

Enige tijd geleden hebben andere organisatoren een cursus willen organiseren waarbij onze ruimte gebruikt zou worden.
Zonder dat wij invloed uit konden oefenen is deze cursus geannuleerd.

Nu willen wij zelf een basiscursus digitale fotografie organiseren. We zijn reeds in gesprek met een amateurfotograaf.

Het gaat om een basiscursus die gaat over de belangrijkste eigenschappen van een digitaal toestel, de belangrijkste functies, hoe fotos na te bewerken en enkele oefeningen.

Om alvast in te schatten wie er interesse heeft en wat voor toestel je hebt, is het verzoek de poll in te vullen.

Bij voldoende interesse kan de cursus plaatsvinden in oktober aanstaande!

Groetjes,

Andre en Ron.

RonHessing
22-07-05, 14:48
Ook ikzelf ben uiteraard van plan mijn steentje bij te dragen en te leren.

Groetjes,

Ron.

Aquaspijk
22-07-05, 15:04
:) Natuurlijk doen wij ook mee om er wat van te leren.We hebben ruimte genoeg,dus kunnen ook liefhebbers die op andere forums zitten zich aanmelden.:) Meld je gewoon aan op dit forum en je kan meedoen.

r0b
22-07-05, 17:30
Gaat het over 1 dag(deel) of meerdere? Als het 1 dag is wil ik zeker proberen aanwezig te zijn.
Verder weet ik niet helemaal wat ik in moet vullen. Ik heb geen spiegelreflex, maar kan er wel allerlei lenzen opschroeven.

Aquaspijk
22-07-05, 17:36
Gaat het over 1 dag(deel) of meerdere? Als het 1 dag is wil ik zeker proberen aanwezig te zijn.
Verder weet ik niet helemaal wat ik in moet vullen. Ik heb geen spiegelreflex, maar kan er wel allerlei lenzen opschroeven.

:D Dan heb jij twee maal die cursus nodig.:) Ik denk dat het gewoon een deel van de dag is wat betreft de curcus,de rest van de dag kan naar behoefte ingevuld worden. Als de organisator het geregeld heeft zal het vermeld worden.

ivancoutinho
22-07-05, 20:03
Ik ben ook van de partij :) in elk geval om foto's te maken van de dag hehehe

Arjan
22-07-05, 22:34
Ik ben ook van de partij!

Heb een Fuji 3.1 MP S602

r0b
23-07-05, 09:31
Reserveer voor mij dan ook maar een stoeltje.

richardpaas
23-07-05, 12:21
ik wil ook wel zo'n stoeltje!! :wave: als het maar niet te vroeg op de zondag is!! Ik mag eerst naar de kerk mensen! :p

Aquaspijk
23-07-05, 12:50
ik wil ook wel zo'n stoeltje!! :wave: als het maar niet te vroeg op de zondag is!! Ik mag eerst naar de kerk mensen! :p

:) Het zou ook op een zaterdag kunnen zijn! Dat moet de organisator nog bekijken.
Leuk dat je mee wil doen.

Aquaspijk
24-07-05, 18:21
:) Omdat dit onderwerp voor alle liefhebbers is zou het beter zijn om dit een een apparte aankondeging te doen zodat het altijd te lezen is.Mijn naam hoeft daar niet aan verbonden te zijn,:D wij zorgen alleen voor de ruimte de koffie, en de gezelligheid.

Bert
25-07-05, 23:28
ook mijn inschrijving staat erbij,kan wel wat advies gebruiken

gr bert

Arjan
09-08-05, 23:25
Is er al iets bekend??

Begin me steeds meer te ergeren aan mijn overbelichte en onscherpe foto's

RonHessing
10-08-05, 01:11
Hoi,

Er is wel meer bekend maar nog geen definitieve datum.

In grote lijnen willen we ergens half of achteraan in november een zeewaterdag organiseren.

De lering van de vorige D-Day is geweest dat de mensen een duidelijke agenda op prijs stellen. Op welk tijdstip kan ik wat verwachten.
We proberen daar invulling aan te gaan geven.

Duidelijk is dat het op een zaterdag gaat gebeuren.

De voorlopige uitgangspunten zijn,

een lezing van David Saxy zelf of, als hij niet kan, een lezing over zijn systeem, zoals ik die voor verenigingen geef met veel niet eerder getoonde foto´s. (duur ongeveer twee uur)
De basiscursis fotografie ( duur ongeveer twee uur)
Groothandel open en mogelijkheid tot kopen (duur ongeveer twee uur)
De rest van de tijd en tussendoor, gezellig samenzijn en kletsen over de hobby!:)
Joe Yaiullo van het Atlantis Marine World Aquarium NY USA heeft zich ook aangemeld aan spreker. Dit wil hij kosteloos voor ons doen, echter zijn ticket en verblijf kost de nodige euro´s.
We hebben dus nog een paar knopen door te hakken!

Wat we ook beslissen, deze dag is uiteraard gratis!

Groeten,

Andre en Ron.

Aquaspijk
10-08-05, 08:35
:) Het zal een geslaagde dag worden,maar wij denken dat de fotocursus beter een dag appart zal kunnen zijn omdat er anders veel te veel info in een klap komt. We gaan daar nog even over zitten bomen.Als we de fotocursus nu eens in September gaan doen dan kunnen ze op de dag in November oefenen

RonHessing
10-08-05, 13:16
De fotocursus op een dag apart doen lijkt de beste oplossing.

Mijn argument om het op 1 dag te doen is dat de cursus als eerste aan de beurt zou komen in de ochtend. En dat er dan zo veel mogelijk mensen op 1 dag van het programma kunnen genieten.
Mensen die van ver moeten komen (van klazienaveen tot uit belgie;) ) kunnen dat met 1 trip veel leuks zien en horen!

Alleen kan niet nu al gezegd worden of die cursus doorgaat. Ik ben bezig met iemand die de kennis zegt te hebben en deze wil overdragen.

Het ziet er wel goed uit. Eind deze week weet ik meer. Het moet wel goed voorbereid, je schud zoiets niet even uit je mouw:)

Groet,

Ron.

Arjan
10-08-05, 13:24
Strak plan om het te splitsen.

Voor velen van ons hoeft het ook geen zeer super uitgebreide cursus te worden. Veel mensen hebben toch een standaard camera en niet 1 met allerlei lensen etc.
Als de cursus wat tips omvat om foto's te kunnen maken zonder de auto stand, belichting, sluitertijden, witbalans instellen en wanneer etc. denk ik dat al velen goed geholpen zijn.

ivancoutinho
12-08-05, 15:57
Strak plan om het te splitsen.

Voor velen van ons hoeft het ook geen zeer super uitgebreide cursus te worden. Veel mensen hebben toch een standaard camera en niet 1 met allerlei lensen etc.
Als de cursus wat tips omvat om foto's te kunnen maken zonder de auto stand, belichting, sluitertijden, witbalans instellen en wanneer etc. denk ik dat al velen goed geholpen zijn.

De autostand, belichting, sluitertijden en witbalans instellen zijn zaken die voor zowel de gewone digitale kamera's en Spiegelreflexkamera's hetzelfde zijn. Het verwisselen van een lens duurt maar een paar seconden en is niet zo moeilijk een kind kan de was doen ;)
Het enige wat wat meer aandacht nodig heeft voor een SLR is de DOF (Depth of Field ofwel de scherpte diepte) Dat is daarbij wat beter in te stellen en af te regelen. Iets wat zeker bij macro's heel belangrijk is.

In een notedop. Je zal evenlang bezig zijn voor gewone digitale fotografie en voor de mensen met een SLR. Die zullen alleen wat lastigere vragen stellen in omdat ze meestal al wat meer ervaring met fotograferen hebben.

Just my 2 cents ;)

Maarre wat eerder had ook wel gemogen hoor :>