PDA

Bekijk Volledige Versie : hulp eiwitafschuimer

fozzy
09-10-07, 09:54
Hey,

Ik heb net mijn zeeaquarium opgestart, maar weet niet goed hoe ik mijn eiwitafschuimer moet afstellen. Ik heb een HS needle wheel skim. Op zich is er niet te veel afstellen aan maar ik denk dat ik toch iets verkeerd doe want er komt niets van schuim/vuil in mijn opvangpot. Je kan via een gele draaiknop het waterniveau regelen maar welke hoogte ik ook doe er gebeurt niet zo heel veel.
Komt het misschien om dat de aquarium misschien nog maar net een weekje draait dat er nog te weinig schuim/vuil is om weg te voeren? Alvast bedankt!

Nico
09-10-07, 11:10
Zit de afschuimer als hij draaid goed vol met fijne luchtbellen? Anders moet je eens zien of de venturi (luchtslangetje) niet verstopt zit.

Zit er nu eigelijk vers levende steen in je bak?

fozzy
09-10-07, 19:40
Ja hoor, de afschuimer zit vol fijne belletjes en heb 30 kg vers levend steen in m'n aquarium zitten.

Arnold
09-10-07, 20:10
Ik heb de zelfde afschuimer en zat in het begin ook een beetje te vogelen met hoe af te stellen. Met de gele knop kun je inderdaad het waterniveau afstellen. Bij mij doet hij het nu perfect. Net na de opstart had ik ook bijna geen drab. Ik heb het hem zo afgesteld, dat het schuim, halvewege de trechter komt. Resultaat is een mooie donkere drab. Je moet gewoon een beetje experimenten, komt allemaal goed.

succes

fozzy
10-10-07, 08:35
Bedankt voor de info!!

x-treme shevy
10-10-07, 17:00
heb deze afschuimer ook en heb er al veel over gelezen voor ik hem kocht
de pomp moet 10cm onder het wateroppervlakte hangen en dan het water in de buis zo afstellen dat het net niet overloopt als de beker er niet opstaat

groetz

fozzy
13-10-07, 11:04
Het is gelukt!! Bedankt voor de hulp.
Mvg Geert