Bekijk Volledige Versie : jaco z'n zeeaquarium
zeewater fan
26-07-05, 00:24
ik heb sinds een paar maanden een zeeaquarium op het begin ging het nog al slecht met de vissen want ze gingen steeds dood maar nu zijn de overgebleven vissen beter.
TECHNIEK
1x H&S eiwitafschuimer
1x H&S kalkreaktor
1x Aquamedic co2
2x Tunze turbelle stromingspompen
1x Tunze multicontroler
1x Eheim opvoerpomp
2x HQI 150 wat
1x T5
VISSEN
1x zebrasoma xanthurum
1x rifwachter
2x amphiprion ocellaris
1x vuurkreeft
2x strombus
1x rode zeester.
1x zandzeefster.
KORALEN
diverse steenkoralen
buttonpoliepen
sterpoliepen
leders
gorgonen
anemonen
doopvont
Hoi Jaco.
Leuke techniek zo..
Zonde dat de foto's wat wazig zijn...heb je de stenen potdicht gestapeld of kunnen de vissen er naar hartelust tussendoor zwemmen... door de foto lijkt het een dijk zo..
Je gaf aan dat je vissen in het begin doodgingen, maar nu beter zijn...Maar als ik het verhaal lees heb je nog maar 2 vissen over.. ik weet niet met hoeveel je begon... Wat was de oorzaak van het doodgaan dan ?
Verder zie ik een mooi aquarium met ook mooie techniek eraan.. als de stenen niet als een dijk gestapeld zijn maar het puur gezichtsbedrog is door het wazige kun je hier nog wel eens veel plezier aan beleven..
--== Freddy ==--
zeewater fan
26-07-05, 10:49
:D hahahahaha ben anemoon visjes vergeten
zeewater fan
26-07-05, 10:52
er zitten genoeg gaten in voor vissen en ze kunnen er gemakkelijk door heen zwemmen.
Zee-aquarium.nl
26-07-05, 12:29
ziet er wel leuk uit, zijn de foto's met een digi genomen of met een gewoon toestel?!
en idd het lijkt net of er haast geen grotten aanwezig zijn als je de foto van bovenaf neemt ;)
gr.
Maya
Hoi Jaco,
Welkom hier!
Begin hier met een verse start en probeer jezelf qua aanschaf etc. een beetje in te houden. Als je vragen hebt over eea. zul je hier genoeg kennis vinden en mensen die je willen helpen. Volg het goede advies op en je hebt over een tijdje een dijk van een bak!!!!;)
Arjan
er zitten genoeg gaten in voor vissen en ze kunnen er gemakkelijk door heen zwemmen.
dan heb ik niks gezegd...het lijkt doordat ie wat van bovenaf is genomen zoals Maya al aangaf of er geen gaten te vinden waren..
Nou dan hopen we binnenkort wat mooie foto's en verhalen van je te kunnen lezen.
--== Freddy ==--
zeewater fan
26-07-05, 18:33
ik zal m'n best doen.
zeewater fan
27-07-05, 13:31
vandaag hebben de anemoon visjes weer eitjes gelegd.
zeewater fan
27-07-05, 14:38
ging net weer naar het aquarium en zag dat de eitjes weer opgegeten waren.
richardpaas
27-07-05, 14:54
waarom leggen die van mij nooit eitjes? Moet je daar iets speciaals voor doen? Ik heb er twee in zitten sinds oktober 2004. Nog nooit iets aparts zien doen ofzo :D Of moet ik ze voorlichten ofzo?
zeewater fan
27-07-05, 15:15
weet ook niet waarom ze het bij mij wel doen maar als je een goed stelletje heb kan het nog wel eens zijn dat ze eitjes gaan leggen bij mij leggen ze elke maand wel eitjes soms wel elke week dus weet niet hoe dat komt. ze maken eerst de steen schoon en als dat is gebeurt gaan ze eitjes leggen.
richardpaas
27-07-05, 15:42
woooow jacco jij hebt nogal wat over je heen gehad op het andere forum, goeiendag! volgens mij heb je ook een krantenwijkje ....... :D
zeewater fan
27-07-05, 16:16
nee geen krantenwijkje.
werk nog niet.
zeewater fan
31-07-05, 00:40
ga morgen ff waterverversen en zal misschien weer wat foto's maken.
RonHessing
31-07-05, 00:56
:D Of moet ik ze voorlichten ofzo?
Ik heb Andre wel eens een tip horen geven hiervoor, maar ik herhaal die niet :)
Iets met een keukentafel voor de bak zetten of zo,..........
Groetjes,
Ron.
Ik heb Andre wel eens een tip horen geven hiervoor, maar ik herhaal die niet :)
Iets met een keukentafel voor de bak zetten of zo,..........
Groetjes,
Ron.
LOL! Hahahahaha! :D:yes:
Hoi Jaco,
Laat weer ens wat horen over je bakkie en plaats eens wat foto's. We zijn benieuwd hoe het gaat!!
Arjan
zeewater fan
11-08-05, 19:58
er zijn een paar dagen geleden 2 niewe visjes bij gekomen.
1x paracanthurus hepatus (picasso dokter)
1x diamantlipvis
deze visjes eten bijde al erg goed en geen last van witte stip of andere ziektes.
en geen gevecht ondstaan tussen de dokters.
dus beter kan eigelijk niet.
de eerste avond was ik het diamantlipvisje kwijt.
kon hem helemaal niet vinden.
maar toen kwam ik er achter dat i in het zand lag.
lag blijkbaar te slapen want dat doen de meeste lipvissen.
hhmm met de piccaso zou ik nog wel een tijdje mee gewacht hebben.
maarja .waar blijven de nieuwe foto's trouwens?? :p
zeewater fan
12-08-05, 13:26
vandaag weer foto's gemaakt.
Kijk foto's zeggen meer dan woorden.
Ondanks dat je wat eigenwijs bent staat het er allemaal mooi bij ;)
Geen problemen met de twee dokters??
Heb je ook nog een overzichtje??
zeewater fan
12-08-05, 13:40
helemaal geen problemen met de twee dokters zal een ander keertje een overzichtje proberen te maken want dat lukt niet echt.
Ben benieuwd het ziet er in iedegeval zo op de foto's allemaal gezond uit!!
zeewater fan
12-08-05, 13:48
goed tog dat het er gezond uit ziet.
de vissen zijn ook gezond.
koralen doen het prima.
nu weer een paar koraaltjes er bij.
en dan over een maandje ofso weer een visje er bij.
Is ook goed bedoeld!!
Je krijgt niet overal kritiek!!!!
Ga zo door!!
zeewater fan
12-08-05, 17:52
zo vind ik het juist leuk om een dagboek bij te houden.
zeewater fan
15-08-05, 17:05
vandaag weer eens foto's gemaakt.
zeewater fan
15-08-05, 17:09
nog een paar foto's
zeewater fan
15-08-05, 17:13
paar foto's van mijn doopvont
Hoi Jaco,
Mooie foto's (een paar alleen een beetje overbelicht) hoe houd jij je zand zo mooi schoon?
zeewater fan
15-08-05, 19:36
mijn zandzevende zeester gaat er ammaar over heen en dan gooit i het zand om.
zelf heb ik nog geen een keer aan het zand gezeten.
zeewater fan
10-12-05, 17:41
so poosje terug weer m'n bak weer anders ingericht.
t is helemaal goed gegaan vissen zijn niet ziek geworden.
zelfs de picasso dokter heeft geen stip gehad.
zeewater fan
10-12-05, 17:45
nog een paar foto's
zeewater fan
05-01-06, 13:19
ik heb weer niewe foto's
zeewater fan
05-01-06, 13:21
nog meer foto's
dit aquarium bestaat niet meer:( heb brand gehad in februari en is dit aquarium dus ook helemaal kapot m'n vissen zijn allemaal dood op 1 na gelukkig heeft de rifwachter het overleefd die heb k nog kunnen redden.
en ook wat koralen heb k nog kunnen redden.
de verzekering deed erg moeilijk over het bedrag en waren niet van plan om alles te gaan betalen, ze dachten dat het niet zo duur was.
uiteindelijk heb ik weer een hoop geld terug gekregen van de verzekering:)
t is wel jammer want m'n visjes komen nie meer terug:(
t huis werd ook helemaal leeggehaald en alles moest weer opnieuw worden geverfd enz enz.
maar nu heb ik een tijd een paar opvang bakken staan waar dus de overgebleven koralen en vissen in zitten.
volgende week of die week daarna is mijn nieuwe bakje klaar k ben blij dat ik nu weer kan beginnen met de hobbie k verveel me eige dood thuis:p
m'n nieuwe bakje word 1,60x0,80x0,70.
Dat is balen!!!
Waar heb je brand gehad?
Hebben jullie er zelf niets aan overgehouden en alleen verder materiele schade?
wendyschaap
02-10-07, 00:04
ja jaco was even aan t hobby-en met de bak:p
pur en een brander, toch jac?
heeft toch nog een tijdje geduurt met die verzekering....
wanneer komt t bakkie?
k had de vissen in een ander aquarium gezet omdat ik mijn aquarium opnieuw wilde starten.
maar ik wilde een achterwand maken van purschuim en toen zag ik op internet staan dat je het met een brander kon verkleuren dus had ik gedaan en dat ging fout bak vloog in de fik.
dus toen kwam er een hoop rook vrij en er is dus een hoop roet in het aquarium gekomen waardoor de vissen dus vergiftigd werden.
k heb geprobeerd de dieren te redden maar is niet gelukt.
de kameleon heb k ook nog uit z'n terrarium gehaald want t terrarium begon ook te fikken.
maar ook de kameleon is dood gegaan jammer genoeg.
dus de eerste dagen moesten we bij familie logeren omdat we niet t huis in konden omdat alles zwart was van de roet en het was erg giftig.
de komende 10 weken ong. moesten we in een hotel overnachten.
dus was nie echt leuk wat er allemaal is gebeurt.
k zal vast geen brander meer aanraken k ben behoorlijk bang voor vuur.
de eerste dagen had ik erge last van m'n longen maar verder niks.
m'n ouders hebben er niks aan over gehouden want die waren uiteten:o
maar voor mij was t behoorlijk schrikken k heb t ook nog gebrobeerd uit te krijgen maar dat lukte nie en toen vloog m'n trui ook nog in de fik gelukkig heb ik die uit kunnen krijgen en heb er niks aan overgehouden op t begin had ik wat wondjes maar dat is weggegaan.
m'n nieuwe bak is over een paar weekjes klaar dus dan kan ik eindelijk weer beginnen
crystal-force
02-10-07, 18:53
man man man...... ik zou helemaal flippen als dat mij zou overkomen :eek:
heb het echt met je te doen.... :(
succes met de opstart van je nieuwe bak !!! :tu:
m'n nieuwe aquarium staat sinds een paar dagen:D
de maten zijn 1,60x80x70
er komt nog een hqi balk van 2x 250 wat boven en 2 t5 lampen en 3 maanspots nu zit er een balk boven van 2 t5 80 wat
ff een fototje
m'n nieuwe aquarium staat sinds een paar dagen:D
de maten zijn 1,60x80x70
er komt nog een hqi balk van 2x 250 wat boven en 2 t5 lampen en 3 maanspots nu zit er een balk boven van 2 t5 80 wat
ff een fototje
Mooie bak hoor!:cool:
Suc6 ermee.
Ziet er zeer goed uit Jacco!
Wat ben je van plan om te gaan houden?
als eerste neem ik denk een witborst ze zijn heel moeilijk dat weet ik maar heb al eerder zo'n vis gehad en dat ging goed totdat de witborst ruzie kreeg met een aantal andere dokters maar ben van plan om er geen andere dokters in te doen.
deze wil ik graag als eerste in m'n bak want dan kan de witborst wat aankomen van de algen en voer hem natuurlijk ook bij met wat groenten en nori.
nog een rede om deze als eerste te doen is zijn stipgevoeligheid, dus mogt hij stip krijgen kan hij geen andere vissen aansteken.
2x centropyge multifasciatus
2x amphiprion ocellaris
2x Nemateleotris decora
2x Stonogobiops yasha
2x ambligobius hectori
2x Signigobius biocellatus
2/4x Serranocirrhitus latus
10x apogon parvulus
2x synchiropus splendidus
2x anampses sp.
1x zebrias zebra
2x diademichthys lineatus
2x wetmorella triocellata
2x lysmata amboinensis
2x Stenopus tenuirostris
2x lybia tesselata
2x Zebrida adamsii
10x haliotis sp.
1x Alpheus randalli
10x nassarius vibex
3x archaster angulatus
1x diadema setosum
hier uit wil ik een keuze gaan maken...
en ik wil sps en lps koralen gaan houden en wat soorten buttons en sterpoliep en oren
Over de witborst zou ik me niet zo heel druk maken, eerder over de c. multifasciata deze zijn vele malen lastiger!
Zelf heb ik ook een witborst gehad en ging ook super, helaas heeft deze het loodje gelegt na 1,5 jaar door onbekende reden.
Verder een mooi vis bestand!
crystal-force
25-12-07, 09:46
dat gaat zekers wat moois worden , ook erg mooi en handig die keramiek achterawand :)
die rifkeramieke achterwand is idd mooi en makkelijk daarom heb ik hier ook voor gekoze want strak als t begroeit is dan lijkt het net steen.
crystal-force
25-12-07, 21:19
met mooie fel groene sterpoliepen gaat dat zeker een mooie gezicht worden ;)
Hoi Jaco,
Leuke lijst met dieren. Realiseer je alleen wel dat je een aantal voedselconcurrenten op de lijst hebt staan. De zandzevende zeesterren, de vibexen en de biocellatusen. De laatste zijn erg teer en zullen bij te weinig voedselaanbod wegkwijnen.
Weet dat wanneer je een diadema egel in je bak zet deze op een gegeven moment je briareum en zoanthus kan gaan eten. Dit kan crystal-force onderschrijven.
Je hebt waarschijnlijk een groot genoege bak voor twee lybia tesselata. Ik heb onlangs een tweede exemplaar ingezet en deze na een dag of twee dood uit de bak kunnen vissen omdat deze was aangevallen door de reeds aanwezige lybia tesselata. Literatuur is erg onduidelijk hierover maar de database van een ander forum geeft aan dat ze geen agressie onderling vertonen. Zeer waarschijnlijk is mijn bak te klein om meerdere van deze diertjes te huisvesten.
Succes met het samenstellen van de definitieve lijst. Goed dat je dat van te voren doet. Zo kan je je goed inlezen in het gedrag van het dier en dit afstemmen met je bak. Zo voorkom je voor 95% blunders!
Groet,
Marcel
parelvisser
30-12-07, 14:17
"Als eerste neem ik een witborst" Daar gaan we weer.
Daarom kom je zeker niet meer op het andere forum.
Echt totaal niets geleerd.
Sorry, maar moest gezegd worden.
mvg
sorrie maar zeg t dan via mail je vervuild me dagboek:p
Laatste reactie: jouw dagboeken vallen niet meer te vervuilen, dat doe je zelf al.
Zullen we het hier even gezellig houden mensen:rolleyes:
ik heb vandaag m'n waterwaardes getest
Temp. 26 °C
Zoutgehalte: 1.024
PH: 8.1
KH: 11.2
P04: 0
CA: 460
NO3: 0
m'n bak is al een grasveldje geworden:p
m'n eerste 2 vissen zitten er inmiddels in:)
1x salarias ramosus
1x ambligobius rainfordi
vandaag heb ik een mantis gevonden in m'n bak heb de steen waar de mantis in zat gelijk uit het aquarium gehaald en in de sump gelegd en is uit de steen gezwommen dus ging vrij makkelijk:p
heb vandaag weer een paar foto's gemaakt
Mooi Cataphyllia! Die zie je niet vaak zo gelig!!!
Vin de opbouw een beetje matig (mijn mening) erg laag.
Wat zit er nu allemaal in qua koraal en vis???
2x gele dokter
2x ambligobius rainfordi
1x salarias ramosus
2x amphiprion ocellaris
2x zandzevende zeester
1x tripneustes gratilla
3x indonesische turboslak
1x trochus slak
3x cyprea annulus
3x lybia tesselata
1x tridacna derasa
1x tridacna maxima
2x flower koraal 1x lange tentakels en 1 met normale tentakels
buttons
acro's
slylophora
pocillophora
montiplaat groen en rood
gorgoon
caulastrea
ricordea's
euphyllia
pavona's
caliendrum
sterpoliep
anthelia
keniaboompje
veel zakpijpjes
en zitten ook nog een hoop kleine slakjes in die meegekomen zijn met het steen en in de sump zit nog een mantis.
spoedig komt er ook een groep anthiassen.
de linkerkant heb ik laag gehouden voor de vissen dus heb zo wat zwemruimte gemaakt:)