Bekijk Volledige Versie : De Nieuwe van 2.50x60x60 Van Rudy
Dit dagboek word nu en dan opgesteld in startfases met alles nieuw tot de techniek en beter beveiliging van het elektriciteit net naar het zeeAquarium op,Ook al het houdwerk word vernieuwd zowel van de onderkast en rond het Aquarium,Dat word voor mij een lange opstartfase,
Voorlopig beschik ik enkel over foto's van mijn nieuw bakje van 2.50x60x60.
mooi hoor! daar kan je een heel mooi aquarium van maken!
Dit word mijn sump, zijn verdeeld in drie verschillende waterbakken los van elkaar,
De Eerste sump is voor de eiwitafschuimer is in glasdikte van 6mm,de maat is 45cmB X 69cm L X 35cm H
1 Schot van 22mm Hoogte,
1 Gat onderaan in het voorglas,
De Tweede sump is voor vers aangemaakt zeewater is in glasdikte van 8mm,de maat is 45cmB X 69cm L X 50cm H
1Gat iets boven het midden in de zijwand,
1Gat onderaan in het voorglas
De Derde sump is voor het osemoswater is in glasdikte van 5mm,de maat is 45cmB X 25cm L X 35cm H
da zal een ferm bakske worde he rudy
da zal een ferm bakske worde he rudy
Bedankt Buldog,Maar het einde is nog niet in zicht Sump is nog maar een begin van mijne Tecniek,:D :D
Rudy;)
vanwaar ben je in zwijnaarde rudy
vanwaar ben je in zwijnaarde rudy
:D :D Ben van Mariakerke ligt tegen gent
Dit word mijn sump, zijn verdeeld in drie verschillende waterbakken los van elkaar,
De Eerste sump is voor de eiwitafschuimer is in glasdikte van 8mm,de maat is 45cmB X 69cm L X 45cm H
1 Schot van 22mm Hoogte,
1 Gat onderaan in het voorglas,+1Gat rechts midden zijwant
De Tweede sump is voor vers aangemaakt zeewater is in glasdikte van 8mm,de maat is 45cmB X 69cm L X 50cm H
1Gat iets boven het midden in de zijwand,
1Gat onderaan in het voorglas
De Derde sump is voor het osemoswater is in glasdikte van 5mm,de maat is 45cmB X 25cm L X 35cm H
Keine aanpassing aan de eerste sump voor eiwitafschuimer,De hoogte werd aangepast van 35cm Naar 45cm
Ook de glasdikte werd aangepast van 6mm Glasdikte,Naar 8mm Glasdikte
Bedankt Aissa
Papa wanneer komen mijn anemoon vissen er in:confused: :confused: :D
Groeten je Dochter Brittany;);)
Nu nog vullen en je kan beginnen wel niet vergeten Brittany 3x daags te voeren! En zeker je afschuimer in de gaten houden :D :D
Sump zij vandaag af geleverd
-Sump 1 voor de eiwitafschuimer.
-8mm Glasdikte,
-Breedte 45cm x Lengte 69cm x Hoogte 45cm.
-Schot van 22cm Hoogte.
Sump 2 voor vers aan gemaakt zeewater.
-8mm Glasdikte.
-Breedte 45cm x Lengte 69 x 50 cm Hoogte.
-1gat iets boven,Midden van de zijkant.
-1Gat onderaan in het voorglas.
Sump 3 voor osmosewater.
-Is in 5 mm Glasdikte.
-Breedte 45cm x Lengte 25 cm x 35cm Hoogte.
Alle drie netjes naast elkaar.
Veranderings werken in zicht:D Van het vernieuwen van onderkast en bovenkast van het zeeqaurium,Het kleur van het hout zal een soort eik zijn,
Het aquarium houtsoort is van Multiplex okimè van 18mm dikte,Het houtsoort zelf word eerst behandeld tot het waterdicht en vochtdicht is,en word dan samengeperst in de dikte wat ik wou,Dit word niet geschilderd maar word behandeld met een laagje plasteik er over,Deze plastiek laag word geperst waaneer alles op maat gezaagt is,Zoals voor onderkast en boven kast,Deuren enz,Voor de monteren, De bovenkast loop volledig tot tegen het plafon waar het aquarium volledig zal ingewerkt worden,Er komen in totaal 13 deuren,6 in de onderkast deze zal van links naar recht open gaan,in de bonvenkast zijn er in totaal 3 deuren deze deuren gaan open naar boven op naar het plafon en met zuigers en pompen,Alle deuren worden volledig afgerond,en worden voorzien van deurstops,De handrepen van de deuren worden allemaal ingewerkt,Er komt een ingang naast het aquarium om langs achter het aquarium werken uit te voeren daarvoor is plaats genoeg voorzien want het aguarium staan 50cm van de muur,
Naast het aquarium komt ook een aparte eletricteitkast deze zal voorzien zijn alleen maar voor toestellen voor het zeeaquarium,Zaols stopcontaten,verliesstroomschakkelaar,schakelaars Enz,de kast komt volledig waterdicht en op een vielig hoogte en afstand van het zeeaquarium zelf,Er komen 2 deuren met ingewerkte sloten op,Dat deze eletriciteitkast veilig gesloten kan worden,Voor de vieligheid voor kinderhandjes en andere,
De werkzaamheden gaan pas van kracht in het begin van de maand juli,
Rudy
mooi uitgedacht hoor,ben benieuwd naar de vorderingen,kunnen we misschien nog iets van opsteken!!Hou je ons op de hoogte?:)
mooi uitgedacht hoor,ben benieuwd naar de vorderingen,kunnen we misschien nog iets van opsteken!!Hou je ons op de hoogte?:)
Dank u Harold, Ik zie er alle vertrouwen in,in mijn opbouw,Daarom is mijn geduld ook zo goed daarin,Voor de rest is het afwachten hoe de werken zullen verlopen,Ik hou jullie zeker op de hoogte daaover in mijn dagboek met Veeeeel Foto's en informatie,
Rudy;)
tis idd in orde ze rudy
zal de moeite worden
tis idd in orde ze rudy
zal de moeite worden
Dat is de bedoeling dat het de moeite word,Anders begin ik niet aan:D
Bedankt Buldog;)
Rudy
Dat is de bedoeling dat het de moeite word,Anders begin ik niet aan:D
Bedankt Buldog;)
Rudy
ne gast me klasse hahahaha
Even wat nuttig gemaakt,Voorbereiding van elelktriciteit voor het Zeequarium,
Vertrekpunt van Hoofd verdeel kast elektriciteit naar het zeeqaurium,Voorzien van een apart elektriciteitnet.
*Kabelgeleiders gemonteerd voor elekticiteit kabel van 4x4,Kabelgeleiders zijn altijd nuttig als je de opbouw van je elektriciteit langs de muren monteerd,Kabel ligt klaar voor het verbinden in de Hoofdverdeelkast vertrek punt,Naar verdeelkast waar zeequarium staat,
*extra Aardepen in koper van 2 meter,in vaste grond geklopt en de aarde draad van 16mm (Geel / Groen) aangesloten met een koper aansluitklem op de Aadepen,Bij het uitmeten stond de meter op 5 ohm,Deze Extra aansluiting van de aardedraad is verbonden aan elektriciteit verdeelkast waar het zeequarium staat,en vanuit de verdeelkast vertrek ik dan nogmaals met een Aardedraad op aan te sluiten aan het ijzer farm waar het zeequarium op staat,dit is voor nog een Extra beveilging tegen een schok te krijgen van het zeewater,
*Aan sluiten van elektriciteit van de kabel 4x4carry in de groepkast,Naar het eindepunt verdeelkast die voorzien is voor 24 Modules,Een aparte Differentieelschakelaar(Verliesstroomschakelaar) is een 4-polig 40A.300m.Alle kabels aan gesloten en getest op elektriciteit,De test meter stond op 216 Volt,Bij deze test sloeg de Verliestroomschakelaar niet uit op fouten,De verdeelkast voor elektriciteit voor het zeeaquarium hangt op een veilig afstand van water van het aquarium en is spatwaterdicht,Het ndige van elektriciteit toebehoren van van zekeringen zal later voorzien worden,dit naargelang van de stopcontacten ik zal nodig hebben van de toebehoren van elekticiteit toestellen van het zeeaquarium zelf,Na dit alles moet alles nog gekeurd worden,Door de Elektriciteit Maatschapp!!!En moet er een zegel op kleven met goedekeurd voor gebruik!!!!
*De bedoeling van deze voorbereiding werken van het plaatsen van Elektriciteit en verdeelkast naast het zeeaquarium,Als we beginnen met de werken van het plaatsen van het achterpaneel in houtwerk,Dat alle Elektriciteitkabels die langs de muren lopen niet meer zichtbaar zijn maar achter het paneel lopen,Alleen de verdeelkast van de voorziende Elektriciteit voor het Zeeaquarium zal zichtbaar blijven,En zal ingewerkt worden in het achterpaneel,
*Als alles een beetje volgens de plannig loop,zullen de verandering werken van het houtwerk van de onderkast en de bovenkast van het zeeaqauarium,Vanaf volgende week van start kunnen gaan,
Rudy
Foto's Voorbereiding van Elektriciteit voor het zeeaquarium
Foto's Voorbereiding van het elektriciteit voor het zeeaquarium
heel goe bezig zenne amai nog geen beke
heel goe bezig zenne amai nog geen beke
Bedankt Voor je Reactie,En vanaf Volgende week starten de werken Van de verandering aan al het houtwerk van de onderkast en bovenkast,
Dat wordt om naar uit te kjiken,
Rudy
ben echt benieuwd als hij bewoond ga zijn
Bedankt Voor je Reactie,En vanaf Volgende week starten de werken Van de verandering aan al het houtwerk van de onderkast en bovenkast,
Dat wordt om naar uit te kjiken,
Rudy
crystal-force
22-08-08, 13:15
Ziet er gelikt uit !!! gaat zeker een topbak worden :tu:
komaan rudy,wakker worden he hahahahaha
Laaste voorzien,Nog een Eletriciteit kabel ven 2.5mm bijgelegt,
Eletrciteit kabel van 2.5mm met voorzien van Aading voor stopcontacten+nog een appart zekeringskastje van 8 mudules voor alle zekerheid voor de nodige stopcontacten met aarding,De Eletricteit kabel van 2.5mm ligt klaar om aan te sluiten van kleinringkastje Rechterkant Aquarium,Naar hoofdaansluiting hoofkast linker kant Aquarium.
Deze bedoeling van dat klein Eletriciteit aansluiting is om het zeker te spelen voor het leggen van de nodige stopcontacten aan de linkerkant van het Aquarium,Voor geen dubbele stekker dozen te gebruiken van Eletriciteit,
Ales die voorzien van Eletriciteit zal een apparte stopcontact hebben met aarding,En krijg een nog maals een apparte zekering,Bij de minste kortsluiting ik heb,Weet ik welk toestel er niet meer in goede staat werkt,
Rudy
Alle oude Houtbekleding verwijderd van onderkast en bovenkast van het zeeaquarium,
Dit voor de nieuwe houtbekleding aan te brengen,
De Voorbreidingswerker zijn reeds gestart daarmee:)
Dit word vervolgt:D
crystal-force
03-09-08, 15:45
vraagje.... blijft de bak zo van de muur af staan ?? is dat met een reden??
Kan me voorstellen dat het dan makkelijker is om ook achter de bak werkzaamheden te kunnen doen !
Zeeaquarium getest op waterdichtheid
Zeeaquarium getest op waterdichtheid,Want de Aquaruim heeft lang zonder water gestaan en ook met de verhuis kunnen er zich siloconen van de nadan loskomen,En van te lang droog te staaan,
Het Aquarium werd in drie fasen gevuld met leidingswater,met tussen pauzen van ongeveer bijna 1uur,Dit is voor de druk van het water en het zeeaquarium om geen glasbruik te hebben,Na iedere vuilbeurt ging ik op controle naar lekken,
Het Zeeaguarium volldig vol was heb ik het voor alle zekerheid vol laten staan tot de volgende dag;
Resultaat de volgende dag,Geen lekken zichtbaar op alledichtingen met siloconen,
Het zeeaquarium is volledig dicht,en geschikt voor gebruik,
Rudy
vraagje.... blijft de bak zo van de muur af staan ?? is dat met een reden??
Kan me voorstellen dat het dan makkelijker is om ook achter de bak werkzaamheden te kunnen doen !
Inderdaad de bak blijf zo van de muur staan,staat ongeveer een 45cm van de muur,Zo kan ik gemakkelijk ook aan achteraan om levendsteen te plaatsen of ander onderhoud te doen,waar ik waarschijnelijk voor aan moeilijk zal bij kunnen,
Evenjes de hoogte van de Tafel bij stellen waar het Zeeaquarium op staat dat is
Hoogte tafel 1meter en 10cm,
Totale hoogte met zeeaqarium er bij is 1 Meter en 70cm
Hierbij heb ik een prachtig uizicht naar het zeeaquarium op,bij het binnen komen van de woonplaats,;)
Rudy
ah weer teken van leven,ziet er goed uit
ah weer teken van leven,ziet er goed uit
Beetje per Beetje hee buldog,:D
ge doet da goe ze
Weet ik :D