Bekijk Volledige Versie : Bak van René
Hoi
Ik laat jullie hier ook mijn bak zijn vanaf het begin tot aan heden, hij staat er nu vanaf April van dit jaar.
Hier een foto van het begin.
René
In de tussen tijd is er wel het een en ander veranderd.
Bij deze een foto van de apparatuur.
Ik gebruik een Turboflotor 5000 als afschuimer, aangevuld met een fosfaatfilter.
Opvoerpomp is een Aquamedic 3500.
Waterniveau wordt automatisch geregeld d.m.v. een flotter.
Temperatuur wordt geregeld door een (zelfbouw) temperatuurregelaar welke een ventilator en de verwarming aanstuurt.
Kalkreactor is ook een zelfbouwproject en doet het uitstekend.
René
Zojuist nog wat foto's gemaakt van het gehele aquarium en het rechtergedeelte en linkergedeelte apart.
Het aquarium is 200x70x70 en heeft 3x250watt met 2x80watt t5 er boven hangen.
De stroming wordt verzorgt door 1 Tunze streamer van 12000 l/m en een Tunze Turbelle van 3500l/m , samen dus goed voor ruim 15000 l/u.
René
Hier nog wat detailopnamen.
Acropora granulosa
Hamertjeskoraal
Montipora met blauwe poliepen (als iemand de naam weet hoor ik dat graag)
Seriatopora Caliendrum
volgens mij is dat een Montipora digitata. Ik vind het een erg mooi koraal. Niet zo moeilijk en is een snelle groeier.
erg mooie bak rene alles mooi op kleur en een leuk staaltje techniek en dit is de denk ik de montipora Blue/green Montipora digitata
Hallo René
Je bak ziet er erg leuk, en kleurrijk uit, ik ben benieuwd naar meer foto's :D
Erg mooi die 3 gele dokters bij elkaar wat zit er veder nog voor vis in?
Heel erg mooi!!!! Strak aquarium vooral! De dieren zien er goed verzorgd en netjes uit.
Wat ik me alleen nog afvroeg was wat voor kalkreactor je gebruikte, waar je het mee vult en vooral ... waarom je het daarmee vult? ;)
Ik ben lastig ... sorry haha
RonHessing
20-12-05, 00:10
hallo rene,
Fraai meubel! en zo vanaf de fotos te zien gaat het heel goed. Wat heb je op de bodem liggen? Reinig of vervang je de bodem regelmatig of heb je bodemwoelers in het aquarium.
Groeten,
Ron.
Wat ik me alleen nog afvroeg was wat voor kalkreactor je gebruikte, waar je het mee vult en vooral ... waarom je het daarmee vult? ;)
Ik ben lastig ... sorry haha
Ik kon even niet antwoorden, was het wachtwoord kwijt.
De kalkreactor die ik gebruik heb ik zelf gemaakt van plexiglas en pvc.
Het is gevult met gebroken koraalstukken
Waarom ik het daarmee vul.........is mij aangeraden door een zeeaquariumhandelaar met veel verstand van zaken.
Overigens heb ik ook een tijd hydrocarbonaat gebruikt, dit werkte ook goed.
René
hallo rene,
Wat heb je op de bodem liggen? Reinig of vervang je de bodem regelmatig of heb je bodemwoelers in het aquarium.
Groeten,
Ron.
Ron
Op de bodem heb ik "levend" zand liggen in een dikte van ongeveer 1 cm.
Ik vervang het niet regelmatig, maar bij het waterverversen zuig ik de bovenste laag af en was het uit met aquariumwater.
Het blijft overigens uit zichzelf al aardig wit doordat ik rowaphos in een fosfaatfilter gebruik.
Ik heb geen bodemwoelers in de bak.
René
Bij deze nog even een foto.
Ik denk dat je aardig wat verschil kunt zien met eerdere foto's.
René
:D Ziet er echt top uit, ga zeker zo door!
Kan niet anders zeggen ;)
Hoe gaat het met je bak Rene? ik vind hem prachtig :)
Met de bak gaat het goed, zo goed dat ik er weinig anders aan moet doen dan de ruiten schoon te houden en de afschuimer e.d schoon te maken.
Ik had alleen hele bossen met Xenia, alleen deze verdwijnen nu heel langzaam.Het zou kunnen komen door de inzet van een vijlvis tegen deelanenemonen, misschien dat deze er aan knabbelt.
Voor de rest geen problemen.
Groet
René
Prachtige bak Rene.
Er zijn nog weinig bakken te vinden met overwegend leders.
Domien
Met de bak gaat het goed, zo goed dat ik er weinig anders aan moet doen dan de ruiten schoon te houden en de afschuimer e.d schoon te maken.
Ik had alleen hele bossen met Xenia, alleen deze verdwijnen nu heel langzaam.Het zou kunnen komen door de inzet van een vijlvis tegen deelanenemonen, misschien dat deze er aan knabbelt.
Voor de rest geen problemen.
Groet
René