Bekijk Volledige Versie : Combinatie
wat zou ik van vissen later in mijn juwel vision 260 kunnen plaatsen zonder dat er al te veel ruzie gemaakt word :confused:
momenteel heb ik 2 occelarissen en 2 blauwe juffertjes met gele staart zitten
goede vraag nico,
Maar mischien beter niet in deze topic te posten gaat meer over de ervaring van mensenhttp://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon12.gif Zodat iedreen kan lezen wat de ervaringen zijn is overzichtelijkerhttp://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon7.gif
groetjes michael
ja hebt gelijk michael
kan een van de admins dit bericht op de juiste plaats zetten aub
merci ;)
ja hebt gelijk michael
kan een van de admins dit bericht op de juiste plaats zetten aub
merci ;)Is gebeurt Nico ;)
hoi nico,
je hebt aardig wat keus voor je juwel 260.Maar je hebt 2 juffertjes en die worden later vaak agresief.Wat je erbij zou kunnen doen zijn bijv; een geel doktertje, een saliaris,kopeltje royal gramma, dan heb je een aardig kleurijk vissen bestand.Je moet vooral kijken naar vissen die niet zo groot worden
en die niet te veel zwemruimte nodig hebben.
groetjes michael
momenteel zitten de visjes die ik heb in een nano cube ;)
dus ik kan daarin mijn juffertjes laten zitten
ik denk dat ik deze soorten in de vision ga zetten :
-2 occelarissen
-1salarias
-1 loricula
-1gele dokter
-2 royal gramma's
+- 5 cromis virdis
-1poetsvisje
wat vinden jullie er van?
je mag me altijd iets afraden of info geven ;):D
alvast bedankt
momenteel zitten de visjes die ik heb in een nano cube ;)
dus ik kan daarin mijn juffertjes laten zitten
ik denk dat ik deze soorten in de vision ga zetten :
-2 occelarissen
-1salarias
-1 loricula
-1gele dokter
-2 royal gramma's
+- 5 cromis virdis
-1poetsvisje
Poetsvisje is erg mooi maar lastig houdbaar, een poetsvis leeft vooral van parasieten die hij (hopelijk) niet/weinig kan vinden, dus geen lang leven zal hebben.
Waarom geen koppel loricula, is veel mooier en het kan ;)
Veder een mooie combinatie, alleen dat poetsvisje zou ik niet doen!
hoi nico,
De chromis schooltje zou ik nie doen.In een klein schooltje en kleine bak valt het schooltje meestal uit elkaar en houd je er 1 of 2 over.Ik zou kiezen voor een schooltje apogon daar heb je een paar verschillende soorten van die perfect in een klein schooltje te houden zijn.
groetjes michael
Nico, als je die juffertjes ook nog als laatste (wat aan te bevelen is) in de grote bak gaat zetten, dan moet je wel even navragen of de gramma's dan nog zo'n goeie keuze zijn. Deze 2 soorten zijn namelijk erg teritorium gevoelig.
Denk ook aan het kopen van de gramma's dat je de echte hevbt, en niet die met de harde scheidslijn van paars naar geel.....(dat zijn namelijk valse krengen)
Succes
Wil
kent er iemant anders nog een soort groepvis die makkelijk te houden is?
pijlvisjes zijn leuke visjes..die je in een groepje kunt houden
zie foto
gr bert
waarom koop je niet nog wat meer juffetjes die je al 2 hebt?
Pas als laatste in de bak zetten en dan ook die laatste 2 die nog in de oude bak zitten erbij zetten.
bert,
Pijlvisje zijn geen scholen visjes ook die slachten elkaar af na een tijdje als je geluk hebt vormen ze een paartje.Daarbij hebben pijlvisjes een rustige bak nodig omdat ze schuw zijn en het zijn springers.
wil,
Juffertjes zijn agresief en zeker een schooltje in een kleine bak is niet erg handig.Met chromis kan je geluk hebben maar met de gewoone blauwe juffers zou ik geen school in me bak durven hebben.
groetjes michael
als ik nu een Calloplesiops altivellis (komeetvis) hou welke vissen kan ik dan houden want ik weet dat ze garnalen eten maar ik vind het zo'n mooie vissen :D :eek:
Prachtige vis,
Deze vis moet met vissen gehouden worden die niet in zijn bek passen.Nadeel van deze vis met een beetje pech zie je deze vis haast nooit is een schuwe vis eigenlijk beetje een nachtvis.
ik denk dat je meer moet denken aan deze soorten:
-dwergkeizers (niet altijd reefsave)
-een wat klein blijvende dokter ( zoals bijv een gele dokter of Ctenochaetus soorten
- kleine visjes zoals royal gramma's, grondeltjes,dwerglipvisjes,anemoonvisjes,
Hoop dat je een leuke keuze kan maken is altijd moeilijk.
groetjes michael
groetjes michael
micheal waar ik ze vandaan heb worden ze als scholenvisje aan bevolen..ook dacht ik het ergens gelezen te hebben,als ik het stuk kan vinden zal ik het posten...
ik heb ze zeker al 6 maanden en doen elkaar niks,en zitten mooi in het zicht..springen doen ze ,maar ik heb ze nooit in 6 maanden erop kunnen betrappen ,een vis is net een mens de een is anders dan de andere
gr bert
kan ik een gele dokter een een geeloog borsteltand samen houden
of is daar de bak te klein voor?
sorry voor al deze vragen maar het is lastig te kiezen :o
sorry over de pijlvissen heb ik nog wat opgezocht....ze kunnen aggresief worden tegen elkaar.,maar dat zegt niks je hebt ook mensen die wel met elkaar kunnen omgaan en andere weer niet..
hier doen ze het goed en ik heb er 4 die al 6 maanden bij mijn zitten
gele dokter en borsteltand kan wel bij elkaar ..ook de grote zal wel mee vallen..
maar werp eens een blik op deze 2 site,s ,misschien kun je daar wat mee
succes
http://www.meerwasser-lexikon.de/
http://www.liveaquaria.com/
bedankt voor de site's bert
ik denk dat het dan het volgende word:
-1gele dokter
-1 geel oog dokter of een picasso dokter
-2 royal gramma's
-1 salarias
-1 rode dwergkeizer
and thats it ,ik wil dat het niet te druk gaat worden
en van lagere dieren :
-1 bloedgarnaal die ik al heb
-1poetsgarnaal
-2 heremietkreeftjes die ik al heb
-1doopvont
-1 aardbei krab die ik al heb
-1zandzeefster
-1kortstekelige zeeegel
mochten julie nog ideeen of tips hebben ik hoor het graag ;):D
Inderdaad een leuke combinatie, alleen zou ik voor 2x lorcula gaan
Ik vind het een veel mooier gezicht;)
Mooi bestand !!
Alleen zou ik geen Paracanthurus hepatus kopen die word te groot en is stip gevoelig.
Goede opmerking goby!
probleem wat er is met veel vissen ze worden klein aangeboden en zijn daarom heel verleidelijk om te kopen bijv: trekkers,dokters,lipvissen,keizers enz probleem is vaak dat deze binnen korte tijd heel groot worden. Picasso dokter is super verleidelijk Ik heb hem ook wel is willen kopen dan waren ze nog geen 3 cm groot.Wat je gewoon moet doen als je een leuk vis ziet is op internet goed zoeken hoe groot de vis word en natuurlijk als je aan de winkelier vraagt zal hij je ook informatie over de vis geven.
groetjes michael
Nietrijker
13-07-05, 11:39
Ik heb een schooltje domino juffertjes gehad in een speciale bak, naast mijn 'gewone' aquarium. Zolang ze klein zijn, lukt dat wel, maar op een gegeven moment wordt er eentje erg groot en die heeft niet veel geduld met zijn/haar medebewoners. Het lijkt op Premnas-gedrag. Mijn advies: niet doen dus... en zeker niet in combinatie met andere vissen, of je moet een enorm aquarium hebben...
Ik weet alleen niet of dit 'normaal' gedrag is bij alle juffertjes.
Pijlvisjes zijn leuk, maar je moet uitkijken met springen. Ze worden wel eens opgejaagd door andere vissen, en door hun snelheid schieten ze wel eens naast de bak. Bij mij heeft er eentje de binnenkant van een ander huisdier gezien (katertje).