PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn Juwel zeeaquarium

kanarie
17-05-08, 13:18
Hoi,

Eindelijk hier van heb ik al lang liggen dromen mijn eerste zeeaquarium in mijn living !!
Het is een juwel 300 met een kleine sump in de kast en een overflow box (met dank aan J.P. voor de informatie)
Als opvoerpomp gebruik ik een eheim 1250
Een Deltec mc500 afschuimer
Twee hydor Coralia pompen type 2 en 3
Als verlichting 4 x 54 W T5
Ik heb 63 kg levend steen in de bak en koraal zand als bodem dit tegen al de regels in,maar volgens de winkel kan dit, hij richt zijn bakken allemaal zo in.Ik heb er een aantal van gezien en die stonden er prachtig bij.
Er komt ook nog een potfilter bij
Dit is zowat de start nu .
Groetjes,
Nico

xayo
17-05-08, 13:32
Veel succes :D

Heb je het zand al in het aquarium gedaan?

En ik heb van veel mensen gehoord dat je beter geen potfilter kan nemen.

Xander

kanarie
17-05-08, 14:57
De eerste foto van mijn zeewater wereldje.
Maar ik krijg de foto niet op zijn plaats hij zit in de bijlage.
Misshien kan iemand mij helpen.
Groetjes,
Nico

kanarie
17-05-08, 15:03
Blijkbaar werkt het toch !!
Ik heb zoals je ziet het koraal zand al in de bak gedaan.
De potfilter wil ik gaan gebruiken om over aktieve kool te filteren als het nodig is en fosfaat en nitraat killer er in gebruiken !
Dan maar meteen het tweede plaatje!
Groetjes,
Nico

xayo
17-05-08, 17:22
Oke :D

Je weet dat je beter kon wachten met het zand?

JANSCH
17-05-08, 17:53
Het is zeker niet slim om er nu al zand in te doen,wordt alleen maar een vieze boel.

kanarie
17-05-08, 18:37
Dit had ik ook in de winkel gezegd, maar hij doet het zand er al bij de start in !! Dus heb ik dit ook maar gedaan mijn vrouw vindt het prachtig af de lampen aan zijn (nu al ) Ik heb een paar mensen gesproken die dit ook gedaan hebben en het valt wel mee gewoon wat omroeren en rustig laten rijpen.We zullen zien wat het geeft.Ik ga vanaf nu elke week een foto posten zodat jullie het ook kunnen volgen.Wat vinden jullie van de inrichting ?
Groetjes,
Nico