PDA

Bekijk Volledige Versie : Zichtbare gevolgen siliconenkit?

Ozon
09-08-05, 13:37
Als het een beetje mee zit ga ik eind dit jaar verhuizen en ook dan gaat ook mijn bakje natuurlijk mee.

Nu wil ik in de toekomst een grotere doorkijkbak hebben en de verhuizing is dus de ideale mogelijkheid om de muur reeds hierop aanpassen.
Vooralsnog ga ik er van uit dat ik mijn huidige bak nog een aantal kerst gratificaties mee moet, maar we zitten er wel aan te denken om de huidige bak alvast in het gat te plaatsen en er een doorkijkbak van de maken.
Maar op de achterruit is momenteel met siliconen een achterwand gelijmd.

Nu mijn vraag:
Blijf je na het verwijderen van de siliconen kit nog vlekken in het glas zien en zo ja, is hier nog iets aan te doen?

Alvast bedankt voor de reacties / tips.

Marco

Aquaspijk
09-08-05, 15:04
Als het een beetje mee zit ga ik eind dit jaar verhuizen en ook dan gaat ook mijn bakje natuurlijk mee.

Nu wil ik in de toekomst een grotere doorkijkbak hebben en de verhuizing is dus de ideale mogelijkheid om de muur reeds hierop aanpassen.
Vooralsnog ga ik er van uit dat ik mijn huidige bak nog een aantal kerst gratificaties mee moet, maar we zitten er wel aan te denken om de huidige bak alvast in het gat te plaatsen en er een doorkijkbak van de maken.
Maar op de achterruit is momenteel met siliconen een achterwand gelijmd.

Nu mijn vraag:
Blijf je na het verwijderen van de siliconen kit nog vlekken in het glas zien en zo ja, is hier nog iets aan te doen?

Alvast bedankt voor de reacties / tips.

Marco

Normaal als er kit op azijnzuurbasis is gebruikt zal dat door de etsende werking altijd zichtbaar blijven.

mefisto
09-08-05, 16:28
Ook siliconenkitverwijderaar uit de bouwmarkt kun je beter laten staan waar het staat. Voor zover het al werkt hebben wij er geen positieve ervaringen mee.
Siliconen met scheermesje tot op het glas weggesneden en vervolgens met het oplosmiddeltje aan de slag, maar visueel is er niet meer extra verdwenen:mad:

Ozon
09-08-05, 21:20
He Ewa / Michel,

Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk

In hoeverre vertekend deze etsing van het glas de lagere dieren en vissen?

De achterzijde van de bak, weer nu dus de achterwand zit, wordt niet een kijkzijde weer je met je neur dicht op het glas kan komen. (zeg minimale kijkafstand wordt 1 meter)

Mocht het alleen een waas vormen , dan is dit voor mij in eertste instantie acceptabel en dan komt er over enige tijd vanzelf een andere bak.

Aquaspijk
09-08-05, 23:31
He Ewa / Michel,

Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk

In hoeverre vertekend deze etsing van het glas de lagere dieren en vissen?

De achterzijde van de bak, weer nu dus de achterwand zit, wordt niet een kijkzijde weer je met je neur dicht op het glas kan komen. (zeg minimale kijkafstand wordt 1 meter)

Mocht het alleen een waas vormen , dan is dit voor mij in eertste instantie acceptabel en dan komt er over enige tijd vanzelf een andere bak.

:) Gewoon starten en zien wat er van komt.

mefisto
10-08-05, 10:21
He Ewa / Michel,
De achterzijde van de bak, waar nu dus de achterwand zit, wordt niet een kijkzijde weer je met je neur dicht op het glas kan komen. (zeg minimale kijkafstand wordt 1 meter)

Met het idee dat je over enkele jaren er een andere bak inzet, de huidige achterzijde na goed schoonmaakwerk niet als hoofdkijkzijde gebruikt ... tsja dan kun je het doen, maar ik verwacht (persoonlijk) niet dat je het mooi zult vinden.

(Zou het niet makkelijker zijn nu een nieuwe bak te plaatsen en daar je huidige bak in over te zetten, ben je in 1x klaar. Kweet het wel kost weer een paar 100 euro, maar dan heb je er later geen trammelant meer mee.)