Bekijk Volledige Versie : ** SenDeRo's ReeF CubE **
Hallo Allemaal,
Binnenkort krijg ik waarschijnlijk een nieuwe woning en dan laat ik gelijk een nieuw aquarium makenhttp://www.zeewaterforum.info/forums/images/smilies/biggrin.gif , en het word een soort kubus: 82.5x82.5x62.5 waterhoogte.
De overloop wil ik precies achter in het midden.
En ik wil het geheel laten maken van 12mm glas.
De achterkant ga ik zwart verfen, of op een andere manier maar ik wil het in iedergeval zwart hebben.
Als opvoerpomp gebruik ik mijn oude OR6500
Ik heb als stromingspomp een opgevoerde Tunze Turbelle streamer van 6000 naar ik denk wel 8a9000L/u.
Misschien wil er er later nog eentje bij.
Eiwitafschuimer word mijn oude MTT1.
Waarschijnlijk wil ik zonder bodemsubstraat gaan werken, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Verlichting word 250watt maar ik niet nog niet precies hoe en wathttp://www.zeewaterforum.info/forums/images/smilies/biggrin.gif
Heb iid geval al een hele planning kunnen maken.http://www.zeewaterforum.info/forums/images/smilies/smile.gif
Mvg, Sander
ik w8 het netjes af en zie vanzelf wel hoe het word:D
crystal-force
26-06-08, 12:09
en vergeet niet overal foto's van te maken he ;) :D
Hier 2 foto's van een stuk rif dat ik al gemaakt heb.
In het echt is het mooier dan op de foto's vind ik zelf het geeft vaak tog een ander beeld op een plaatje.
gr, Sander
crystal-force
27-06-08, 09:18
zelf gemaakt ??!?
crystal-force
27-06-08, 22:33
netjes :tu: misschien leuk om te vertellen hoe je heb hebt gemaakt ... ;) ;) :D
Zo! te zien met siliconen aan elkaar gelijmd.
crystal-force
28-06-08, 08:16
oooh.. zoo.. :p ... Nee, ik dacht eerder dat je het steen zelf gemaakt had... :rolleyes:
Dat word soms ook gedaan met een soort mortel !
Er schijnt zelfs een "vers levend steen" te zijn dat door mensen gemaakt word door middel van kiezels en mortel. Dat spul gooien ze dan voor een paar jaar aan de kust van de zee, en halen het dan weer binnen. Zo is het zelfgemaakte steen bezet geraakt met alle benodigde bacteriën en word het verkocht als levend steen... ;)
oooh.. zoo.. :p ... Nee, ik dacht eerder dat je het steen zelf gemaakt had... :rolleyes:
Dat word soms ook gedaan met een soort mortel !
Er schijnt zelfs een "vers levend steen" te zijn dat door mensen gemaakt word door middel van kiezels en mortel. Dat spul gooien ze dan voor een paar jaar aan de kust van de zee, en halen het dan weer binnen. Zo is het zelfgemaakte steen bezet geraakt met alle benodigde bacteriën en word het verkocht als levend steen... ;)
Dat is Maricultuur steen uit indonesie.gemaakt van cement (lees koraalzand) dit wordt dan een half jaar tot een jaar in zee gelegd,en raakt begroeid met allerlei,organismen.
En over het algemeen hele goeie levendsteen,ook erg poreus.
ja idd gewoon simpel gekit;)
crystal-force
28-06-08, 17:36
kijk.... ik hoorde de bel, en Jan wist waar waar de klepel hing :D :tu:
Dat is Maricultuur steen uit indonesie.gemaakt van cement (lees koraalzand) dit wordt dan een half jaar tot een jaar in zee gelegd,en raakt begroeid met allerlei,organismen.
En over het algemeen hele goeie levendsteen,ook erg poreus.
Zo gisteren heb ik het aquarium laten bestellen, de nieuwe maten zijn geworden: 85x85x66 waterhoogte en 70cm totale hoogte:D
nu afwachten:D
Gr, Sander
Gister een heel nieuwe arcadia 250 watt armatuur kunnen aanschaffen bij me oude werk! was al in de uitverkoop maar kreeg er ook nog eens 50 euro vanaf.
plus hele nieuwe verlichting fitting 14000K voor 250 euro.
het is hetzelfde armatuur als op de foto.
gr, Sander
Net ook de Ecotech mp20 besteld uit Amerika.
crystal-force
31-07-08, 20:36
da's de eerste keer dat ik zie dat er kappen op de lamp zitten tegen strooilicht :) ... smart :D
Zo hier de plek waar het aquarium moet gaan komen.
En ik had al een soort opbouw proberen te maken, zonder dat er nog een aquarium is om te kijken.
En zo wil het ongeveer alleen in het echt is het veel mooier en groter en veel meer diepte dan op deze foto die ik met mijn mobiele telefoon genomen heb:)
gr, Sander
crystal-force
11-08-08, 10:17
zeker niet slecht ! ... alleen een tip !
ik zie dat de deur naar binnen opengaat ..... Klink... aquarium !!! :eek: ....
zeker niet slecht ! ... alleen een tip !
ik zie dat de deur naar binnen opengaat ..... Klink... aquarium !!! :eek: ....
Kijk eens goed onderaan de deur links :p
crystal-force
11-08-08, 14:47
had ik al gezien !!!, maar is dat eentje die vast in de vloer zit, of is dat weer z'n losse met flink gewicht ?? ;)
Kijk eens goed onderaan de deur links :p
haha goed gezien jongens:D
ja het is idd zo een losse met een flink gewicht maar ik heb hem tege een hoekje en de plint aan gezet zodat deze niet kan verschuiven:P
crystal-force
11-08-08, 16:52
zou ik toch maar eens bij de bouwmarkt gaan kijken voor eentje die je vast kan zetten ;) ... voor het geval dat er iemand met de deur in huis valt :p
Denk dat ik een andere opvoerpomp ga bestellen ivm OR6500 ook al doet hij het nog perfect maarja toch liever een Red Dragon:D
Alleen zit te twijfelen welke de RD 6000 of 8000.
Als ik een lange bak had was de keuze makkelijk maar omdat ik nu een kubus heb besteld 85x85x70 vind ik het moeilijk een keuze te maken omdat ik natuurlijk geen zin heb dat me substraat straks van de vooruit weg geblazen word. en omdat ik ook al zo een ecotech vortech besteld heb.
Ook al geld de regel hoe meer stroming hoe beter natuurlijk;)
gr, Sander
zo net een red Dragon 6000 besteld + Anti Kalk-bypass!:)
Aangezien de RD 6000+ antikalk-bypass niet bij de importeur op voordaad was en de RD 8000 +AKB wel heb ik die maar genomen:D
die heb ik waarschijnlijk deze week nog binnen hehe:rolleyes:
groeten, Sander
en weet je al wat voor vissen je wilt gaan houden in de bak:p
en koraal?
qua vissen heb ik al een lijstje gemaakt, alleen ik moet wel keuzes maken want je hebt natuurlijk niet de eeuwige ruimte in een aquarium:)
maar ik wil het nog even spannend houden:D
En qua koraal weet ik nog niet precies wat, net wat ik mooi vind en op me pad komt alleen 1 ding wil ik niet, en dat is zo een hele drukke bak met 10 koralen op 30 vierkante cm.
Ik wil het een beetje natuurlijk houden en wat grote kolonies van alles en de bak niet helemaal vol met koraal proppen.:p
groetjes, Sander
vrijdag komt me redragon binne als het goed is:D
En jahoor vandaag kwam me Rad Dragon binne dus weer een stukje dichter bij de opstart:)
Zo net neergezet, moest wel een deur uit en koste mij een paar vigners maar dan heb je wel wat, tering wat zwaar:D
Glas is echt ongelooflijk zwaar, ik heb me er ook flink op verkeken.
Succes met de opstart!
Gave bak.
Bijna dezelfde maten als de bak die ik heb :)
Ben benieuwd wat jij ervan gaat maken.
Wel een vette opvoerpomp, 8000 l/h:eek:
ja t moet wel een beetje doorstromen hea:D
mooie bak zeg lukt het een beetje met opstarten ik ben een paar weken niet op de site geweest ik las net je bericht pas bij mij gaat het goed met de bak :sjalom: gelukkig, de sump is ook erg goed nog bedankt voor alles spreek je snel weer en succes ik ben benieuwd hoe het word ;)
Mooi om te horen dat het goed gaat met je aquarium!
Ik ga mijne binnekort effies vullen en proefdraaien, EN HOPEN DAT DE VLOER HET HOUD!:o :D
Je komt maar is kijken als i een tijdje draaid;)
gr, Sander
he jij neemt toch hangende verlichting? dan is de bovenkant toch open is dat niet erg? en ik kom zeker een keer kijken als het af is leuk:)
Ja idd de bovenkant is open en hebook hangende verlichting ja:)
Is niet erg dat de bovenkant open is hoor.
Alleen je kan beter geen vissen houden die bekent staan op springen:D
groeten, Sander
Ga jeje bak open houden of ga je hem helemaal aftimmeren.
Zodat je dus een grote kast heb dan kan je ook de springers nemen.
Zou ook wel een keer willen komen kijken hoorn is niet erg ver rijden.
Hou het verder nog in de gaten hier.
nee laat hem open:) heel veel bakken zijn open heb bij mijn vorige bak nooit problemen gehad met springede vissen.
Enne altijd welkom, alleen moet nog wel paar kleine dignetjes klaarmaken voor de start:D
Heel misschien start ik helemaal niet met deze bak.
omdat ik het miss niet aandurft ivm het houden van de vloer.
Als die hetn iet houd zit ik wel met een probleem want woon op 3 hoog.
en het is al ouder gebouw van 62 of 68 ofzo.
gr, Sander
Weet niet met hoeveel kilo levend steen je gaat werken.
Maar zeg dat je op de 600 kilo komt.
Staat je aqua tegen de dragende muur of tegen een los staande muur?
Als dit zo is zou er als het goed is 3 balken onder liggen en dan op de kopse kanten dat moet het wel houden.
Je kunt eventueel ook badhoeken aan je meubel maken en deze weer in de muur vast boren scheelt ook weer draag kracht voor de muur.
Je bak op zoveel mogelijk poten laten rusten het mooiste zou zijn een onderplaat zodat het gewicht over de gehele oppervlakte wordt gedragen.
Als je dit zou doen moet de vloer het wel kunnen houden.
Nou ik hou je in de gaten als er wat leven is kom ik wel een keer langs om tekijken.
Kan je ook evt een keer bij mij kijken als er bij mij wat leven in zit.
Groeten Dominique Koning
Ja hij staat wel tegen een dragende muur en heb er nog een dikke plaat hout onder speciaal waterbestendig bewerkt die het hele gewicht van het aquarium verdeelt zelf denk ik ook dat het zou kunnen hoor.
Maar zit eigenlijk gewoon te twijfelen want heb ook nog iets anders in me hoofd:D
het andere is wel kleiner maar heb ik wel goed doordacht, alleen ik kan dan minder vissen houden, dat is dan weer een nadeel.
Maar je moet zeker is komen kijken!
kom ik bij jou kijken, heb ook gewerkt in hoorn, streektuinen zegt je dat wat?:D 5 of 6 grote blokken aan elkaar vast alleen zit nu weer in monnickendam maar die bouw draait nog wel.
gr, Sander
crystal-force
01-10-08, 11:38
lees net dat je de bak te koop (http://www.tropischzeeaquarium.nl/showthread.php?t=4986)hebt staan.... zonde zeg... maar ja.... wel verstandig.... zou tot een ramp uitlopen als er wat verkeerd gaat dmv verzakkingen e.d. :o
ben benieuwd wat je nu van plan bent .....
wat balen zeg dat je je bak niet kan houden:mad: heb je zolang op gewacht, neem je helemaal geen aquarium meer? ik hoop dat je hem snel verkoopt succes ermee
groetjes
Ja balen idd maar ik laat een kleinere maken, als ik deze heb verkocht:)
Kon deze wel houden maar dan moest er een dikkere grote plaat odner nog eens een x en dat vond ik echt geen pan.
de Nieuwe word echt een SPS bak.
als er wel wat gebeurt word ik niet verzekerd dan maar het zekere voor het onzekere:D
groeten, Sander