Bekijk Volledige Versie : Vivariumbeurs 2009
Na het ongekende succes van afgelopen maart, waarbij ruim 8.000 bezoekers
Vivarium 2008 aandeden, is de organisatie inmiddels al weer druk bezig met
Vivarium 2009. Dit unieke evenement zal in het weekend van 28 & 29 maart
2009 gaan plaatsvinden.
Zoals jullie inmiddels van Vivarium gewend zijn hebben we ook dit jaar weer
veel ambities. Hadden we afgelopen jaar nog de beschikking over 5.000m2,
voor de komende editie hebben we een ruimte van maar liefst 11.000m2.
Dat betekent dus de grootste hal van het Veemarktcomplex in Utrecht!
En die hal gaan we wederom vullen met al het moois dat er te vinden is op
het gebied van Aquaria, Vijvers, Terraria en Paludaria. Zowel groothandelaren,
verenigingen als winkeliers zullen weer alles uit de kast trekken om hun
waren onder de aandacht te brengen. En op veler verzoek is de beursvloer
van Vivarium nu ook opengesteld voor verkoop door particulieren en zal het
plantenaanbod groter en gevarieerder zijn.
Maar uiteraard zullen ook de activiteiten weer niet ontbreken. Sterker nog:
het aanbod daarvan zal nog veel groter en breder worden. Op de website http://www.vivarium2009.nl
zullen daarover de komende maanden regelmatig updates worden geplaatst.
Heeft u in de tussentijd vragen, tips, opmerkingen of wilt u standhouders
aanbevelen; aarzel dan niet en neem contact op met de organisatie via info@vivariumbeurs.nl.
http://www.vivariumbeurs.nl/banners/vivariumbannergrootzwart.gif (http://www.vivariumbeurs.nl)
Ik ben er zeker weer bij! :)
Klinkt erg interessant!
Worden er soms wandelende takken (niet de gewone) en bidsprinkhanen verkocht als je weet?
Ik keek net het filmpje op de website en ik zag wandelende takken :D Erggggg interessant :D
Marco Aukes
23-07-08, 09:57
Ja, op Vivarium is op alle hobbyvlakken van de vivaristiek van alles te zien.
Specifiek voor zeewaterliefhebbers is er ook voldoende te beleven; zo geeft Ab Ras weer een zeewaterlezing over de mooiste aquaria, zal Danny van Belle zijn internationaal veel geprezen flimbeelden laten zien die hij van over de gehele wereld op de mooiste koraalriffen heeft geschoten en zijn er weer een aantal standhouders die zich richten op zeewater.
ziet er veel belovend uit die gaat op mijn kalender van aankomend jaar is misschien wel iets om naar uit te leven:yes:
ziet er veel belovend uit die gaat op mijn kalender van aankomend jaar is misschien wel iets om naar uit te leven:yes:
Het is: om naar uit te kijken of naar toe te leven! klein detail!
Uitleven doe je pas op de beurs zelf!!:D
Het is: om naar uit te kijken of naar toe te leven! klein detail!
Uitleven doe je pas op de beurs zelf!!:D
ok ok ok maar ik sta vol in het leven:D
chris_1987
31-12-08, 18:43
jaja ik ga ook eens even kijken wat ze er allemaal hebben evt kopen haha.
groeten:)
Marco Aukes
01-01-09, 08:44
jaja ik ga ook eens even kijken wat ze er allemaal hebben evt kopen haha.
Naast kopen is er op Vivarium veel meer te beleven. Zo zullen er lezingen zijn van Ron Hessing en Ab Ras en zijn er diverse wedstrijden en andere activiteiten.
Voor zowel onze fotowedstrijd als de Vivariumwedstrijd zijn wij nog op zoek nar deelnemers; zie onze website (www.vivariumbeurs.nl (http://www.vivariumbeurs.nl)) voor meer info.
Marco Aukes
04-01-09, 17:50
Nog maar weer eens een stalkbericht:
De organisatie van Vivarium wenst u een gezond 2009, vol hobbyplezier!
Nu we met zijn allen 2009 zijn binnen gestapt, komt Vivarium met rasse schreden dichterbij. En dat terwijl u allen nog een hoop te doen heeft voor die tijd:
1. De laatste puntjes op de "i" zetten om uw aquarium, paluarium of terrarium piekfijn in orde te maken voor de Vivariumwedstrijd. Inschrijven kan nog tot 25 januari, om op die manier kans te maken op mooie prijzen, maar vooral ook de tips van de vakjury bestaande uit o.a. Christel Kasselmann, Jan Harbers, Marc Thelissen, George Hop en Hub Custers.
2. Uit uw collectie foto's de allermooiste selecteren en deze inzenden voor de Fotowestrijd. Zolang uw foto te maken heeft met de hobygebieden die Vivarium raakt, kunt u deze inzenden. De 10 mooisten (die worden geselecteerd door topfotograven) zullen op posterformaat tijdens Vivarium worden tentoongesteld alwaar het publiek de mooiste foto uitkiest.
3. U opgeven om een Aquaqube in te richten. Net als afgelopen jaar mogen weer 10 mensen een dergelijk aquarium inrichten op de vrijdag voorafgaande aan Vivarium. Deze zullen dan twee dagen de beursvloer sieren waarbij het publiek stemt voor de mooiste Qube. De winnaar mag hem zelf mee naar huis nemen; de overige negen zullen verloot worden.
4. Een team samen stellen waarmee u tijdens Vivarium de strijd aan gaat in de live Aquascaping wedstrijd. Vivarium regelt het Aquarium van 80*80*60; u als team (2 tot 3 personen) neemt uw eigen materialen mee voor de inrichting (welke na afloop van de beurs uiteraard weer mee terug mogen). Een jury bestaande uit enkele prominenten die tijdens het evenement aanwezig zijn zullen de winnaar kiezen.
5. Uw kaartje kopen voor Vivarium! Dit kan via het online systeem, waarbij u via een bankoverschrijving of per Ideal kunt betalen. Hiermee voorkomt u dat u in de lange rijen komt te staan, die vorig jaar ook bij de kassa's stonden te wachten, popelend om naar binnen te mogen. Met uw online aangeschafte kaartje kunt u deze rijen glimlachend voorbij lopen en direct genieten van al het moois.
En deze 5 punten komen nog bovenop het selecteren naar welke workshops en lezingen u wilt gaan, uw kortingsbon (let op: alleen geldig i.c.m. online kaartverkoop) bij de winkelier of vereniging ophalen, uw boodschappenlijstje voor Vivarium alvast klaar te maken en dagelijks de kalender afstrepen voor het aantal dagen dat u nog geduld moet hebben om Vivarium mee te mogen beleven.
Kortom; u heeft de komende tijd nog voldoende te doen!
In welke hoedanigheid wij u in het weekend van 28 & 29 Maart ook mogen treffen; de organisatie van Vivarium zal u met open armen ontvangen.
Voor meer info: www.vivariumbeurs.nl (http://www.vivariumbeurs.nl)
Voor vragen: Het formulier op de website of via vivarium@telfort.nl
Met vriendelijke groet,
Het organisatieteam van Vivarium
Marco Aukes
02-03-09, 19:41
Het komt nu snel dichterbij! Eind van de maand is de beurs al. http://www.aquaplantexchange.nl/phpBB3/images/smilies/smiley_shock.gif
Toegangskaarten zijn zijn nog steeds met (of zonder) kortingsbon te bestellen via de site: <!-- m -->http://www.vivariumbeurs.nl (http://www.vivariumbeurs.nl/)<!-- m -->
de kortingskaarten zijn alleen geldig bij het online bestellen en dus niet op de beurs zelf.
Hieronder het officiele persbericht:
Ruim 90.000 liter water in de Utrechtse Veemarkthallen
Tweede editie aquarium-, vijver-, paludarium- en terrariumhobbybeurs op 28 en 29 maart 2009
UTRECHT, 20090226 -- In het weekend van 28 & 29 maart 2009 zal tijdens de tweede editie van Vivarium de Veemarkthal weer vol staan met al het moois dat er te vinden is op het gebied van de aquarium-, vijver-, paludarium- en terrariumhobby.
Daar waar afgelopen jaar de kleinere hal van het Veemarktcomplex dit evenement nog kon huisvesten, was dit jaar al snel duidelijk dat de verhuizing naar de grootste hal noodzakelijk was. Dat geeft Vivarium direct een vloeroppervlakte van maar liefst 11.000m2, waarop o.a. ruim 90.000 liter water te vinden zal zijn.
Het overgrote deel hiervan zal te vinden zijn in het grootste mobiele aquarium van Europa. Dit aquarium van maar liefst 9,5 meter lang zal alleen al bijna 60.000 liter water bevatten. Maar ook een Koivijver van 6 meter doorsnede en 25.000 liter water maakt deel uit van de tentoonstelling, die in totaal meer dan 30 aquaria, vijvers, terraria en paludaria laat zien.
Naast al deze nattigheid heeft Vivarium overigens nog veel meer te bieden aan de bezoekers. De gigantische vloeroppervlakte zal verder namelijk vooral gevuld zijn met winkeliers, groothandelaren, verenigingen en hobbyisten die hun waren aanprijzen en de nieuwste ontwikkelingen in de hobby zullen tonen.
Daarnaast zullen internationaal bekende topsprekers verdeeld over 2 lezingenruimtes en een workshoppodium twee dagen lang een continue programma vullen. Zo zullen lezingen, films, workshops en presentaties gehouden worden door sprekers uit o.a. Denemarken, Canada, Duitsland, Verenigde Staten, België en Nederland.
Aangezien er ook voor de kleinsten onder ons een kinderhoek met vele leuke activiteiten is ingericht, zal Vivarium een leerzame en vooral leuke belevenis voor het hele gezin worden.
Vivarium zal plaatsvinden in het weekend van 28 & 29 maart in de Veemarkthallen te Utrecht. Toegang is EUR 8,00 en kinderen tot 5 jaar gratis. Van de zeer ruime parkeergelegenheid bij de Veemarkthallen kan gratis gebruik gemaakt worden.
ik las op het roggenforum dat het forum van http://roggenforum.lode.biz/ daar waarschijnlijk ook een stand zal hebben....is dit ook mogelijk om dat ooit met dit forum te doen...? lijkt me wel leuk als ledenwerving...;)
Marco Aukes
03-03-09, 18:40
ik las op het roggenforum dat het forum van http://roggenforum.lode.biz/ daar waarschijnlijk ook een stand zal hebben....is dit ook mogelijk om dat ooit met dit forum te doen...? lijkt me wel leuk als ledenwerving...;)
Net als voor alle andere fora en verenigingen geldt dat er een promotiekraam gratis ter beschikking gesteld wordt voor de organisatie.
Hmm,misschien dat ik ook wel even ga kijken....:) :cool:
kzie ook dat Manuel ook prijs heeft voor het mooiste aquarium....:Partycap: :p
Zijn er nog mensen die ik morgen kan aan treffen op de beurs.
Ik ga lekker vroeg ghagha al het moois weg kappen.
crystal-force
27-03-09, 22:27
kan jullie melden dat ik ook present zal zijn :D .... heb mijn koopzondag kunnen wisselen met een collega :yes:
crystal-force
27-03-09, 22:49
Gezellig JP :D
euh... bij nader inzien ga ik zondag toch maar werken .... :p :haha: NOT
Anders blijf ik wel thuis...
Als het op zo'n manier moet :mad:
:fun:
crystal-force
27-03-09, 22:54
Eindelijk een keer de mogelijk heid om de "grote Spenc3r" te ontmoeten ;) :p
Nou nou, zo groot ben ik nou ook alweer niet, ben net 15kg kwijt :p
met mij er bij lijk je al een stuk groter ;) :p
crystal-force
27-03-09, 23:06
Lol :D ... ik zie jullie daar wel ;)
Nou ik ben er vandaag geweest was heel leuk alleen jammer van 1 ding.
Er is amper zoutwater aan wezig alleen de pijp staat er met 3 stekken bakken.
Voor de andere takken van de hobby genoeg tezien.
Info ingewonnen voor schildpadden die komen er waarschijnllijk ook met de tijd.
crystal-force
28-03-09, 18:13
aaaah... da's jammer idd ... maar goed .. we zien het morgen wel ;)
Dan wordt het druk bij Hennie morgen :p
Er is amper zoutwater aan wezig alleen de pijp staat er met 3 stekken bakken.
hoeveel betaal je daar dan voor een doorsnee stek?
Vorig jaar 27.50 en 4 voor 100.=
best duur voor een stek :rolleyes:
Er waren stekken vanaf 20 euro maar er waren grote koralen hoor wel groter als de doorsnee stek.
Bij aquacompleet zijn de stekken ook 27.50 dat is natuurlijk anders als stekken bij de mensen thuis he.
Die hebben geen kosten aan winkel en personeel.
crystal-force
29-03-09, 21:20
Vandaag met Roel en Silvia, Richard en Armanda en Hans naar de beurs geweest.
Door wat negatieve opmerkingen hadden we onze verwachting drastisch omlaag gedraait.
Uiteindelijk hebben we ons aardig vermaakt, ook ik heb een mini terrarium gekocht :p ... wat ik er in ga houden geen idee ... maar dat komt vast wel een keer voorbij in mijn dagboek :D
a-fin kan er lang over kletsen , maar foto's zeggen genoeg ;)
crystal-force
29-03-09, 21:22
en nog meer .....
crystal-force
29-03-09, 21:23
en nog meer .......
crystal-force
29-03-09, 21:25
en nog een paar......
crystal-force
29-03-09, 21:26
en de laatste ..... (let niet op richard .. hij was moe :p )
leuke foto's:tu:
Was het allemaal teveel voor ons Rieske?:haha:
ik heb trouwens Rogier,Aron en Elmar niet gezien(was ook het nummer vergeten in mijn telefoon te zetten van Rogier...)
leuke foto's:tu:
Was het allemaal teveel voor ons Rieske?:haha:
ik heb trouwens Rogier,Aron en Elmar niet gezien(was ook het nummer vergeten in mijn telefoon te zetten van Rogier...)
we hebben nog zitten wachten op het telefoontje.
We hebben jouw wel samen met Manuel bij Aquareus gezien
alleen waren wij toen al op de terug weg naar de uitgang.
we hebben nog zitten wachten op het telefoontje.
We hebben jouw wel samen met Manuel bij Aquareus gezien
alleen waren wij toen al op de terug weg naar de uitgang.
Aha...had je ons wel aan mogen schieten hoor....;)
crystal-force
29-03-09, 22:28
nou ,..... ik had harold expres al gebeld of hij jullie al had gezien .... had jullie wel ff de hand willen schudden .... helaas .... ach .. ooit in de toekomst ;)
Die dag komt huis wel een keer ;)
Martijn300
23-07-09, 16:38
Vivarium 2010 komt er aan!
Het is zo ver, de voorbereidingen voor Vivarium op 27 & 28 maart 2010 zijn officieel begonnen! De eerste toezeggingen van standhouders zijn binnen en ook hebben we uitzicht op een nieuwe, mooiere locatie in de regio Utrecht! Binnen de organisatie beginnen nieuwe ideeën en verbeterpunten vorm te krijgen en iedereen is enthousiast begonnen deze uit te werken.
Kortom: wij staan te springen ook van Vivarium 2010 een mooie editie te maken!
Houdt onze website dus in de gaten voor de laatste nieuwtjes en de eerste aankondigingen van standhouders en sprekers. Mocht je zelf nog ideeën hebben voor de organisatie of voor standhouders, schroom dan niet dit op ons forum kenbaar te maken!
http://img208.imageshack.us/img208/5796/logovivarium2010.jpg (http://www.vivariumbeurs.nl/)
crystal-force
23-07-09, 18:49
Ik zie er weer naar uit ... hopelijk deze keer ook meer zeewater aanwezig :D
Nou mij zal je er niet weer zien, vond 2009 helemaal niks!
whahaha :p
Martijn300
04-09-09, 10:05
???
Ik vond het juist een geweldige beurs, ik heb er een filmpje van gemaakt. :)
http://www.youtube.com/watch?v=w5w5dBTSIVs
mijn vriendin kwam vorige week met het idee
om samen op de beurs te gaan staan met stekjes,koralen en vissen
gewoon voor onze plezier
we hebben al contact gehad met vivarium en we wachten op het bericht van hoeveel het ongeveer gaat kosten
als de koste van de bak en alle spullen er rond om heen niet te veel word
dan zij wij daar te zien aan komende maart ;)
vriendelijk groet,
bas
Wij staan erook van Het Aquariumhuis Appingedan :D