Bekijk Volledige Versie : dagboek van thieske
Nou, ik probeer hier een dagboek bij te houden. Mijn bak staat nu een half jaar. Ik woon nog thuis en kon niet zo groot en ook niet te moeilijk. Ik heb dus gekozen voor een juwel rio 240 met ATI afschuimer en ATI T5 verlichting.
Na een paar maanden draaien heb ik de verlichting veranderd en wel 2x 39 watt naar 4 x 39 watt van ATI de Silverline. Stroming wordt verzorgd door 1 otto powerhead van 1200 l/u en 1 otto powerhead van 2000 l/u.
Qua bezetting heb ik een aantal stekjes steenkoraal, die het erg goed doen,
een paar lederkoralen, sterpoliep, oortjes.
Mijn vissenbestand is nog klein en zijn:
2x A. occelaris,
1x C. Bispinosa
1x S. fasciatus
1x Z. desjardinii
overige dieren zijn:
5x kleine bodemslakjes ( naam en foto heb ik niet)
2x hermietkreeftjes
1x poetsgarnaal
Mijn waterwaarden zal ik vanmiddag weer meten en hier neer zetten.
Nu enkele foto's van mijn bak en sommige bewoners. Ik hoop dat ze in de goede volgorde komen.
hier nog meer foto's :) ben wel een amateur fotograaf hoor...
en de laatste voor nu, eerst even leren hoe je mooie foto's maakt.
Heb ik je dat niet geleerd thijs hoe je mooie foto's maakt gisteren?http://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon10.gif Maar het ziet er leuk uit gaat zeker goed komen met dit bakje.
groetjes michael
Ziet er leuk uit Thieske, lekker luchtig
Hoelang draait deze bak nu?
mooie diertjes heb je al staan ..
gaat zo door
en laat vooral veel mooie foto,s zien !?
gr bert
bedankt voor de reakties.
De bak draait vanaf 10 januari. Dus al wel een goed half jaar.
groeten Thijs
Helaas door storing of iets anders, (ik ben niet zo technisch :) ) Is mijn laatste post erniet meer. Bij deze nog even in het kort.
Pas was ik nog wat wezen kopen met Michael en Deborah een S. fasciatus en een Z. desjardinii omdat ik na inbreng van nog een aantal kilo steen wat algen kreeg. nu wilde ik ze natuurlijk ook wat anders te eten geven. Maar als ik te dicht bij de kwam, was de dokter al weer snel weggezwommen. Dit schoot natuurlijk niet op. Nu kreeg ik van Michael een tip (en een pakje Nori, mijn dank is groot) om Nori te kopen en een stukje hiervan op een steentje te doen met elastiekje en op de bodem leggen.
Eerst moesten ze er niks van hebben, maar nu eten mijn dokter, dwergkeizer en sally ervan.
Voor de rest doet alles het prima.
Hier nog een paar fotootjes van een Montipora digitata die het toch wel goed doet moet ik zeggen.
De eerste foto is met flits genomen en op de derde foto zie je op de achtergrond nog iets bruine alg, maar dat is nu al bijna weg. Gelukkig :D
RonHessing
26-07-05, 12:29
en de laatste voor nu, eerst even leren hoe je mooie foto's maakt.
Kijk even naar het evenementenhoekje:)
Groetjes,
Ron.
Ik heb een mooie camera op het oog en zal er zeker bij proberen te zijn. :)
Nou eindelijk weer even wat foto's. Heb een nieuw toestel alleen een totaal plaatje van de bak lukt niet echt. Hier een stekje die het goed doet en mijn dokter die eerst wat vitamine tekort had (zijlijn erosie heet dat geloof ik). Nu eet hij gelukkig alles wat ik hem aanbied. Op de achtergrond de groene Montipora digitata die blijft groeien :)
Hier nog 2, want blijf spelen met die digi :)
Bericht 13, foto 1 lijkt mij een Pavona cactus.
Dank je wel, ook al wist ik het ;)
Heb ik nog een vraagje voor de kenners. ik heb eens een stekje Montipora capricornis (plaatvormig dus) gekregen. Degene knipte het gewoon met een tang uit zijn stuk van de buitenkant af. Nu groeit hij bij mij goed in de breedte, maar ook in de dikte, terwijl het een best dun stukje was. Hoe kan dat?
Voor een betere hechting aan het steen? Teveel of te weinig stroming? Teveel of te weinig licht?
Of is het gewoon normaal? :)