Bekijk Volledige Versie : artemia invriezen ??
Hallo,
Mijn vraag is als volgt, is er iemand bekend met het invriezen van zelfgekweekte artemia ??
Ik mijn toekomstige zeeaquarium wil ik dit gaan gebruiken.
Ik weet nu hoe ik artemia moet kweken maar of invriezen kwaad kan weet ik niet. Iemand een idee ??
mvg Fonzie
Waarom in vriezen ze zijn toch ook ingevroren te koop. De meesten kweken artemia omdat ze levend voer willen.
Hoi Danny,
Ik weet dat je het ingevroren kunt kopen. Maar ik wil voor mij zelf een voorraad aanleggen die ik zelf gekweekt heb. Ik denk ook dat het goedkoper is om zelf artemia te kweken en in te vriezen. Mijn uiteindelijke doel is om volwassen artemia's te krijgen en daarmee weer gaan kweken. Nou weet ik dat de kweek daarvan niet zo makkelijk gaat maar ik ben nooit de beroerdste om iets te proberen. Dus mijn vraag nogmaals iemand al een keer artemia ingevroren en weet iemand de prijzen van de eitjes??
mvg Fonzie
Zee-aquarium.nl
19-08-05, 10:39
Hoi Fonzie,
ik kweek al een paar jaar artemia maar enkel tijdens de zomermaanden.
Hetgene wat ik teveel aan artemia heb vries ik in omdat weg gooien zonde is ;)
Ik zeef de artemia voorzichtig door een theezeefje, spoel de artemia dan een paar keer in schoon water en verdeel het dan in een ijsblokjes-blister (die dingetjes waarmee je zelf ijsblokjes kan mee maken)
Je kan ook een diepvrieszakje nemen en dan het zakje beetje plat maken zodat je een dunne platte plaat krijgt (is zodoende handiger/makkelijker om een stuk af te breken als het eenmaal bevroren is)
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...anders hoor ik het wel...
gr.
Maya
Zee-aquarium.nl
19-08-05, 10:41
woeps... wat vergeten,
nee, ik weet de prijzen van de eitjes niet, maar echt duur is het niet, niet eens 10 euro per potje.
gr.
Maya
Hoi Maya,
Dank je wel voor de reactie.
Hier kan ik wat mee. Ik zal het zeker zo gaan proberen.
Mvg, Fonzie