PDA

Bekijk Volledige Versie : Larven

Coos
23-08-05, 16:22
Hallo colega aquarianen,

Wie kan mij vertellen hoe ik larven groot kan brengen van de manderijn vis.
In mijn uitstroombak zitten veel larven van een week oud, ik ben er 80 % zeker van dat het van de manderijnvis is. Ze paren geregeld bij de overloop van het aquarium dat uit komt in de uitstroombak voor het de sump ingaat.
IK heb er nu enkelle vuist grote levend steen ingelegd waar ze tussen zwemmen.

groet
Coos

danny
23-08-05, 20:20
Je hebt daar branchionius voor nodig. En in een later stadium pas uitgekomen artemia. Ik heb helaas geen adres voor je waar je aan een branchionis kweek kunt komen. Misschien dat anderen je verder kunnen helpen.

Wil
24-08-05, 22:03
ik zou direct proberen om een artemia-kweek op te zetten.... ontschaalde eitjes gebruiken, en direct voeren.

Ik heb nog nooit succesverhalen gehoord over manderijnvisjes. Ut zou leuk zijn.

Als je er veel hebt, dan zou ik een gedeelte appart zetten en de kans zo verkleinen als er wat mis gaat, dat alles om zeep gaat...... dit heb ik van ervaring!

Als je filterwatten in je systeem gebruikt, dan kan je ook hiervan wat uitknijpen boven je larven. Pas op, niet teveel, want je beslast je water hier enorm mee!

Hoeveel heb je er?

Braccionis is misschien te verkrijgen in diergaarde blijdorp. Ze hebben in ieder geval genoeg!

Susses! en hou ons op de hoogte!
Wil

Coos
10-09-05, 18:17
Ben FF op vakantie geweest.
De larven zijn visjes geworden en er komen er dagelijks weer bij.
De grootste zijn nu 3 weken, en het aantal groeit nog steeds.
Ik voer om de twee dagen met rode plankton en er is verse levend steen geplaatst, zo te zien werkt dat.
Als ik werkelijk kan zien wat het zijn hoor je dat, ze lijken nu op dikkopie's.
Apart zetten doe ik nog niet, ze zitten in een uitstroombak van 120 cm met een inhoud van 65 liter, dus ze hebben de ruimte.

Zee-aquarium.nl
14-09-05, 23:06
foto'sssssssssssssssssss

gr.
Maya

Coos
16-09-05, 18:30
Heb ik gemaakt, maar er is niets te zien, nog te klein. Door het plaatsen van levendsteen zit de uitstroombak nu vol met plankton. Het lijkt net een wolk watervlooien maar dan 100 keer kleiner. Allemaal dansende stipjes, niet te foto graveren en de larven doen zich er te goed aan.

gr. Coos

Zee-aquarium.nl
17-09-05, 10:57
ik heb een sterk vermoeden dat het hier om mysis of cyclops gaat.
visjes van 3 weken oud zijn al echt herkenbaar als visjes

foto 1: net uit hun dooierzakje gekomen, dus slechts paar uur oud.
foto 2: anemoonvislarfjes die op het punst staan om uit het dooierzakjte te komen.

gr.
Maya

Zee-aquarium.nl
17-09-05, 11:00
tip voor grotere foto; als je op de foto gaat staan met je pijltje en klikt komt er een grotere naar voor.

foto van een anemoonvisje van 3 weken oud