Bekijk Volledige Versie : Ons bakkie en bewoners :)
Hallo allemaal!!!
Sommigen van jullie kennen me misschien nog van mijn kleine Ocean Free Zeeaquarium (http://www.tropischzeeaquarium.nl/showthread.php?t=3230).
Maar ondertussen zijn we alweer 2 aquariums verder en zijn we toch een stuk professioneler te werk aan het gaan :D. Deze bak is nu draaiende van maart/april.
Dit zijn de momentele specificaties:
Techniek:
Bak:
160x60x60 met overloop weggewerkt in linkerachterhoek.
8x80 watt T5 lampen waarvan 2 blauw.
4 stromingspompen
Aquacontrol voor de tijd/stroomverdeling
Sump:
400 liter watertank
Deltec opvoerpomp
afschuimer aqua medic 5000 baby
kalkreactor van reefcorner
nitraatfilters aquamedic
Ionenwisselaar waarna doorverbonden op een wisselaar van reefcorner.
Laten we dan maar meteen beginnen met wat leuke overzichtsfoto's van ons bakkie :b2t:
En dan nu een paar bewoners van ons bakkie :D
Nog meer bewoners en inhoud ;)
De techniek opstelling mogen we natuurlijk ook niet vergeten :slap:
Dankje :)
Ben er dan wel een tijdje tussenuit geweest hier op het forum maar was gelukkig de moeite waard ;) Ik heb samen met mijn vader flink zitten klussen en we hebben ons goed op de verslaving weten te storten :D Crystal Force had gelijk:
Als je er eenmaal aan begint kom je er niet meer vanaf :rolleyes:
wow dat ziet er super goed uit:D
en die keizervis en die dokters:sjalom:
veel succes met u bak:yes:
Danku danku, maar om eerlijk te zijn weten we momenteel even niet wat we met de Gekroonde keizervis (Holacanthus ciliaris) aan moeten, hij begint sinds een week opeens aan een paddenstoel te knabbelen... Heeft hij nooit eerder gedaan... (omdat ie zo anders is dan een normale keizer heeft ie dan ook de bijpassende naam Pipo :p)
Hij had tot nu toe geen oog voor koraal (en is toch al vrij oud!!), hopelijk houdt hij snel op met deze onzin anders moeten we 'm gaan verkassen :eek:
crystal-force
21-10-08, 08:52
verlavend he .....zeewater :p :D ......
en tja... keizers blijven keizers :rolleyes:
verders ziet de bak er top uit :sjalom:
Dankje! Ik vind het een eer om van jou een complimentje te krijgen!
Heerlijk......:D
Zegt ie alleen omdat ie binnenkort langs wil komen om met zijn handen in je bak te kunnen zitten :p
Wil die bij iedereen.. :D
hahahahaha!! ooohh zo zit dat ;)
fastsurgeon
22-10-08, 07:29
Ik begrijp je opstelling vanaf de ionenwisselaar niet, wat volgt daarachter ?
Mijn vader noemt de opstelling schoner dan schoon ;)
Dubbel gefilterd water kan bijna niet mooier :D
Vandaag weer eens een update :D
Helaas heeft onze grote keizer (Pipo :p) ons verlaten hij is naar onze vriend Pépé verhuisd. Pipo begon onze koralen helaas toch te lekker te vinden. Het gaat helemaal super met Pipo en hij zwemt ondertussen vrolijk rond in zijn nieuwe huis! :)
Vandaag een dagje lekker aan het aquarium geklust. Ziek thuis op de bank zitten is ook niet alles dus dan kun je je beter nuttig bezighouden :D.
Ik heb veel kunnen stekken vandaag, zeker 5 mooie stekjes van onze grote paddestoel kunnen verwerken en veeeeeeeeel kenia, die explosies zijn soms echt niet meer normaal, en nog een paar oortjes en kleine dingetjes die ik niet meteen kon thuisbrengen dus even afwachten wat het blijkt te zijn ;). Als alles zich goed ontwikkeld zal ik over een paar weekjes een paar postjes zetten dat ze de bak kunnen verlaten!
We hebben nu toch al een ruime poos een mooie kappersgarnaal, komt ook mooi naar voren 's avonds als de verlichting langzaam gaat minderen. Een tijdje terug zagen we weer een mooie vervelling waar we toch een beetje van schrokken, er leek nog een klauw in de vervelling te zitten...
Twee dagen wachten want hij liet zich niet meer zien en verrek hij was inderdaad een klauw kwijt?!?!?! Nu heb ik hier een paar mooie foto's van weten te schieten maar ondertussen (na de laatste vervelling) is de klauw er weer! Hij was alweer mooi aangegroeid onder zijn oude vestje.
Ik vond de foto's toch mooi aangezien je zelfs de haartjes op zijn lijfje ziet dus ik post ze eventjes erbij.
Een mooie foto en ingezoomde versie van een van onze poetsgranaaltjes die wat het lijkt eitjes draagt (gifgroen). Kan iemand me vertellen of dit ook echt eitjes zijn...?
En nog een paar fotoowtjes :D
HEEY,
volgens mij zijn het wel echt eitjes maar als je wilt dat ze echt uitkomen en niet allemaal meteen opgegeten worden zou je toch echt nu de garnaal uit moeten vangen en in een klein bakje moeten zetten en wachten tot de eitjes uitkomen;)
crystal-force
27-11-08, 18:40
HEEY,
volgens mij zijn het wel echt eitjes maar als je wilt dat ze echt uitkomen en niet allemaal meteen opgegeten worden zou je toch echt nu de garnaal uit moeten vangen en in een klein bakje moeten zetten en wachten tot de eitjes uitkomen;)
ze moeten ten eerst bevrucht worden , en daarna moet je de kleintjes nog maar zien te voeren .... Ik heb er twee in een nano zitten met er verder geen vis bij ... maar helaas ... ook daarin lukt het niet :o
Zo nou hier komt dan weer een rigoreuze update!!!
Afgelopen maandag ben ik met mijn vader naar een grote Zee-aqaurium zaak in Würselen geweest (weet niet zeker of ik nu wel of geen namen mag noemen). We gingen eigenlijk voor wat nieuw droogvoer aangezien we bijna zonder zaten, maar natuurlijk liepen we daar weer iets ontzettend moois tegen het lijf!!! Ze hadden nieuwe nanobakjes binnengekregen die er met de bergen opgestapeld stonden. Natuurlijk hadden ze van ieder model een mooi showbakje opgesteld (zo mooi dat je het gewoon niet kan weerstaan *kwijlkwijl*). Bij een van de bakjes bleef ik stilstaan, dit was de Wave Box Vision Marine 45, Zo’n mooi nanobakje had ik nog niet eerder gezien. Het is geen kubus vorm maar een... Tjah hoe noem je die vorm... De maten zijn 45(lengte)x15(Bovenbreed)/30(onderbreed)x30(waterhoogte). Deze bak heeft een gebogen voorraam, sorry ik weet niet hoe ik het verder kan omschrijven, kijk maar naar de foto’s haha.
Ik was dus helemaal gefascineerd door die bak en toen kwam er een duitse verkoper aan die me een speciaal “kerstpakketprijsje” (Kerst?!?!?! Sint was nog in het land!!) aanbood. Dan kreeg je behalve de bak ook nog een Niagra Skimmer (280l/h) en 2 Solaris Marine Lampjes (11W p.s.) voor een zeer nette prijs!!! Nou dit kon ik me natuurlijk niet laten ontgaan en ik nam de bak natuurlijk meteen mee!!! Bij de kasse dachten we gelukkig nog net aan het voer waarvoor we oorspronkelijk kwamen hihi.
Het bakje staat nu trots op mijn slaapkamer waar het bij thuiskomst natuurlijk meteen is opgestart met goed zeewater, een grindlaag, levend steen en lagere dieren uit de draaiende grote bak. Nadat ik klaar was met de opstelling ben ik samen met mijn vriendin Natascha meteen teruggereden naar Würselen om bewoners voor ’t bakkie te kopen want ja zeg nou zelf een stilleven is mooi maar levend is mooier!!
Dit was het resultaat van de Bak en bewoners aan het eind van dagje een van mijn nano!!
Even de beestjes op een rij:
· 1x Diadeem Dwergbaars
· 1x Vlagstaart Gobie
· Paartje LSD Mandarijn pitvisjes
· Paartje driebandsanemoonvisjes (maar dan die “mislukte zonder volledige streep die waren schattiger hihi)
· 1x Piepkleine kappersgarnaal
En nog 2 heremietkreeftjes uit de grote bak.
Helaas alles ging dus niet zo mooi als gehoopt en na 1 dag was mijn vlagstaart gobie al nergens meer te bekennen.... Maar we dachten dat deze zich had verstopt tussen de stenen en wel weer uit zou komen... Helaas... 2 dagen later was het Diadeem dwergbaarsje ook al nergens meer te bekennen terwijl deze zodra het etenstijd was altijd meteen op de voorgrond was...
Nu blijkt dus achteraf (grote fout van mezelf) dat ik een groene tapijtanemoon mee had overgenomen van de grote bak naar de nano... En deze zal wel uitgehongerd zijn geweest ofzo... 2 visjes dus helaas opegegeten...
Triest einde voor 2 mooie visjes...
Tapijtanemoon bevind zich ondertussen alweer beneden in het grote aquarium waar geen enkel klein visje bij hem in de buurt komt...
Ziet er leuk uit. wat heb je er voor betaald? was het bij aquatop?
Zit hier te genieten van de mooie foto's van jullie onderwaterwereld.
Ja jullie hebben het in de vingers hoor dat zie je meteen.
Ja ja voor een potje voer naar de zeeboer. die ken ik. :D
Pipo de keizer maakt het prima bij mij. Hij voelt zich letterlijk de keizer.
Hij heeft al het groen (wier) uit mijn bak opgevreten. Geen sprietje meer te bekennen.
Hij zwiert door de bak als een condor en kijkt me zelfs aan als ik bij de bak ga zitten. Ik zie hem denken; opzeezouten jij, ik ben hier de keizer.:yes:
Wat ik minder vind is dat hij de zandhapper steeds onder de stenen injaagt. Die heeft sinds zijn komst geen korrel zand mee gehapt.
En dat terwijl hij de hele dag niks anderd deed. Echt een zandhapmachine was het. Hij hield mijn bakkie zo mooi schoon. arme kloot. Nu ligt hij onder een steen en denkt aan hoe het ooit is geweest. :(( Jambers-achtig)
De keizer is 100x zo mooi als de zandhapper maar als ik hem zie liggen denk ik ook aan hoe het ooit is geweeeest.:o
Ja die zandhapper lijkt een beetje op mij vrees ik.
In iedergeval heb ik pipo een nieuwe naam gegeven. Hij heet nu Adolf.:rolleyes:
Voor wave aquariums kunt u nu ook terecht bij beloe aquaonline