Bekijk Volledige Versie : bert laat zijn bakkie zien
hoi,ik wil via dit topic mijn bak late zien,en in de toekomst jullie op de hoogte houden van vorderingen die ik maak...
ook zal ik de techniek laten zien.....
hier alvast wat foto,tjes jongens
gr bert
mijn bak is 522 liter bruto met sump..
ik gebruik de aquamediq turboflotor multie sl afschuimer
deltec wervelbedfilter met rowafos vulling..fosfaat killer
verder +- 9000 liter stroming
65 kilo levend steen ..
ververs elke week 10 %
met aangemaakt osmose water met reef chrystels zout
promilage is 35 (zoutgehalte)
verdere waardes zijn
ca 430
mg 1410
ph 8.2
kh 7
po4 niet meetbaar
no3 5 mmg
verlichting bestaat uit 2 keer tl 58 watt blue moonlicht
en 2 keer 150 hqi met 2 keer 24 watt pl blauw ..
die allemaal op een andere tijd aanspringen,om de zons opgang ,en ondergang zo goed mogelijk na te bootsen,zodat de dieren niet in 1 keer schrikken...dat het licht uit gaat
meer volgt
gr bert
Ziet er heel mooi uit bert!!!
Alleen had ik nou eens gelezen dat deze bak tekoop stond?
bak heeft te koop gestaan ,heb je helemaal gelijk in jongen,maar heb er toch vanaf gezien ...
ik gaat weer verder met waar ik was gebleven ..
gr bert
bak heeft te koop gestaan ,heb je helemaal gelijk in jongen,maar heb er toch vanaf gezien ...
ik gaat weer verder met waar ik was gebleven ..
gr bert
Gelukkig maar :D
hier nog wat plaatjes van andere dieren die erin leven..
ben nu bezig met de plaatjes van vissen..die zal ik snel laten zien,maar ze zitten niet stil joh hahahaha
gr bert
sommige foto,s zijn nog uit de opstart,dus stoor je niet aan de alg op sommige foto,s jongens
gr bert
oke hier komen ze dan..valt niet mee vissen op foto te zetten,daarom heb ik er 2 geleend van het meerwasser database
met nog wat andere pics zomaar erbij van mijn bakkie
gr bert
en de laatste van de vissen
mijn vissen bestand bestaat uit
7 chromisjes ,4 pijlvissen,1 hextania,1 fridmanie ,1 salarias,1 gele dokter,1 feliverum,2 percula,s ,2 occalarisen,1 pitvis(geen foto van te krijgen),1 bispinosa
gr bert
Prachtige foto's!
Mij lukt het helaas niet om mooie foto's te maken
zomaar nog wat foto,s van xenia die hier groeit als kool...echt niet normaal meer ..
voorlopig ben ik even klaar met foto,s
vragen zijn welkom
gr bert
Prachtige foto's!
Mij lukt het helaas niet om mooie foto's te makenmisschien moeten we even een appart topic openen,om iemand te helpen met foto,s te maken
gr bert
misschien moeten we even een appart topic openen,om iemand te helpen met foto,s te maken
gr bertBegin er een zou ik zeggen;)
Ik heb er geen verstand van ik weet hoe ik moet inzoemen en uitzoemen meer ook niet :o
nog wat foto,s van de apparatuur die ik gebruik ..
1 foto van de afschuimer ,was toen hij nog als hang-on gebruikt werd,op mijn juwel bakkie ..
gr bert
Begin er een zou ik zeggen;)
Ik heb er geen verstand van ik weet hoe ik moet inzoemen en uitzoemen meer ook niet :o is al gebeurd he
zow ben weer even aan het proberen geweest de bispinosa en pitvis op de foto te krijgen ...pitvis lukt echt niet..zit heel tijd tussen stenen....
en nog wat oren en kreeftjes in me bak
gr bert
Erg mooi allemaal!
ga zo door;)
thanks jongen,maar ben van mening dat de foto,s beter kunnen..
ik blijf proberen
gr bert
nog even een koraaltje laten zien aan jullie .....dat heb ik vandaag gekocht ..
http://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon6.gif
RonHessing
29-06-05, 17:14
Hoi Bert,
Dit forum is er naast andere forums. Mensen kunnen een keuze maken.
Naar mijn idee is het niet verstandig om hier discussies los te maken waar niemand wat aan heeft!
Doe je best met je bak en met hulp van meer ervaren hobbyisten zal het stap voor stap mooier worden.
Groetjes,
Ron.
ik wil alleen weten wat de rest er van vind..
RonHessing
29-06-05, 17:25
ik wil alleen weten wat de rest er van vind...van mijn bak dan...en de rest laat ik helemaal buiten beschouwing ...
zonde van mijn tijd .....
Oke, prima reactie Bert. Het gaat om de aquariums en de inhoud!!
Groetjes,
Ron.
wat vinden jullie van me nieuwe koraaltje ??
gr bert
mooi koraaltje bert,
en als je goed je best doet word die nog veel mooier:)
Mooie bak Bert !
De stenen zijn zo gestapeld dat het net een echt rif lijkt waar de chromisjes zwemmen.
Doe zo verder !
2 nieuwe stukken..
alleen lukte het me niet ze mooi op de foto te krijgen helaas ..
de eerste is een mooie groene van kleur
en de 2de is een mooi blauw/groene met vel blauw gekleurde uitgroei punten
gr bert
Mooie nieuwe aanwinsten berthttp://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon12.gif
groetjes michael
vandaag me filters van me osmose vervangen voorfilter en actiefkool
vandaag een man geweest ,xenia opgehaald een mooie gorgoon er voor terug gekregen..
als hij zich wat lekkerder voelt ,en mooi uitstaat,laat ik weer foto,s zien
gr bert
even een update voor de startes onder ons ...
ik heb vandaag 5 van de 20 vissen uit de bak gehaald,om de rede dat ik het nitraat gehalte niet in balans kreeg,en deze steeds veel te ver opliep...
bedenk voor je een bak koopt,wat je wilt gaan houden,kijk welke vissen je mooi vind ,en laat je goed informeren over de vis,en kijk naar de eisen die de vissen stellen.
in het zeewater gebeuren is een bak snel te klein,een visje kan er leuk en schattig uitzien ,maar gaan ook groeien,daarom mijn advies maak eerst een plan..samen met de winkelier,en bespreek wat je aan dieren zou willen gaan houden..
de winkeliers kunnen je goed weg helpen,
misschien een idee om een startershandleiding te maken,die ze hier op een gesloten topic kunnen lezen
laat je niet verleiden door de mooi kleurtjes ..dan heb je nooit genoeg vis
gr bert
Mooie stekken Bert. Je bent goed bezig zo. Leuk je op dit forum tegen te komen. Let deze week maar eens goed op mijn dagboek hier dan zie je nog iets bekents schitteren;) . Ga zeker zo door en dan krijg je een mooi bakkie met koralen en kunnen we misschien binnekort eens eea ruilen!!.
ik zal je topic met intresse lezen,en we moesten maar eens afspreken,als je je bak draaiend en wel heb,met de zonnebank er bovenhttp://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon10.gif
gr bert
even wat nieuwe foto,s van nieuwe mooie stukken,die ik heb weten te bemachtigen
verder ben ik nog bezig met de wodka methode ,die goed aanslaat maar nog steeds is het nitraat gehalte niet waar ik hem wil hebben .
ik doen nu 1 ml per dag toevoegen,en ben begonnen met de helft.
maar aan de koralen te zien ,gaat de bak steeds verder voorruit,heb nu kleuren,waar ik uren naar kan kijken .
zow weer even iets van me laten horen hoor,heb eigenlijk niets te melden ,op deze mooie nieuwe stukken na .
en dat ik 2 stukken ben verloren door tempratuur schommelingen,omdat 1 controler kapot was,en de temp niet meer juist geregeld werd
hier onder de foto,s van de nieuwe stukken
gr bert
Hoi Bert,
Dat ziet er gaaf uit. De Acroman van Woudrichem :D .
Geintje, je maakt mooie vorderingen met je bakkie. Met geduld kom je een heel eind.
Moeten binnenkort maar eens afspreken om over en weer een kijkje te nemen!!
arjan lijkt me geweldig om eens bij jouw te komen kijken,en andersom http://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon12.gif
vooral om de gezelligheid .
gr bert
Hoi bert hoe gaat het met je bakkie nog nieuwe foto's?
Groetjes michael
nee geen nieuwe foto,s geen tijd voor .http://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon12.gif
net zoals ik heel weinig post op het moment .
gr bert