Bekijk Volledige Versie : Dagboek Dasboot
Hierbij wat foto's van mijn zolderaquarium, opgestart in begin Juni. Je zou kunnen zeggen dat het een experiment aquarium is, omdat ik probeer een koppeltje Lunula's bij elkaar te brengen. Uiteindelijk is ook de bedoeling een koppeltje Pygo/Navarchus te gaan houden, maar dan praten we over volgend jaar. Ja, ik weet een Pygo al moeilijk is, laat staan twee. Maar ik ben eigenwijs.
Uiteindelijk is het bedoeling om beneden wederom een bak te plaatsen (een doorkijkbak), waarnaar ze uiteindelijk zullen verhuizen. Maar dat is toekomst muziek.
De bak grootte is 130 x 70 x 70 en heeft als opvoer een oceanrunner 6500, die uiteindelijk moet worden vervangen door een Red Dragon 8000/10.000, een grote H&S Eiwitafschuimer (tot 1500 liter) en slechts twee units met t8 verlichting, want verlopig doe ik geen lagere dieren in.
De huidige bestand is twee lunula's, 1 bicolor, poetsgarnaal, 15 kleine heremietkreeftjes, twee zandsterren en ander gespuis.
Welkom op het forum Dasboot!
Je bak ziet er erg leuk uit, mooie opbouw en 3 prachtige vissen!
Dank je wel Jordy. Dasboot was de bijnaam van mijn Navarchus in mijn voormalige bak. De naam 'Knaap' vond ik een beetje vervelend worden, dus ik dacht een andere naam en de eerste wat in op kwam was 'Dasboot'.
Er komen er steeds meer forums lijkt het erop. Ik ben overigens ERG ONDER DE INDRUK van de bijdragen van Ron Hessing. Mijn complimenten. Deze artikelen zullen een sterke aantrekkingskracht hebben op overige liefhebbers.
Mvg,
PvdK
Zooo wat ziet dat er schoon uit zeg :sjalom:. Ik weet niet of ze in het toekomstige aquarium koralen tegenkomen ... maar het zou hier ook mooi staan :rolleyes:.
Ik ben overigens ERG ONDER DE INDRUK van de bijdragen van Ron Hessing. Mijn complimenten. Deze artikelen zullen een sterke aantrekkingskracht hebben op overige liefhebbers.
Dat wilde ik ook nog even zeggen! Bij deze dus!
RonHessing
30-08-05, 00:08
Hoi,
Beide bedankt! Het is erg leuk om mensen te bezoeken die ook idolaat zijn van de hobby.
Er een artikel van maken en met jullie delen is nog leuker:)
Groetjes,
Ron.
:) Heel mooi om te horen en te zien wat je met het vissenbestand aan het doen bent. Ook in de natuur zitten veel dieren met paren bijelkaar,en het is altijd prachtig om dat gedrag onderwater te zien. Hoe het in een aquarium gaat kunnen we bij dit onderwerp volgen,en er zeker wat van opsteken.
Hallo
Een prachtige bak en vissen !!!
Zou je je ervaring(en) met koraalvlinders hier kunnen zetten ?
Dat zou erg aardig zijn want ik ben erg geinteseerd in koraalvlinders.
Alvast bedankt :)
Betreffende de ervaring die ik totnutoe heb opgedaan:
De eerste Lunula (de grootste) zit er inmiddels sinds half juli in. En de glasanemonen en deelanemonen waren binnen een dag verdwenen. Hij naam een hap, schude met zijn kop en ging weer verder. De tweede slechts sinds half augustus. Na overwenning heb ik Lunula nr 2 tijdelijk in een aparte bakje (plastic bakje, met daarin gaatjes ingeboord en d.m.v. zuignapjes bevestigd aan het glas) geplaatst om ze aan elkaar te laten wennen. Na geruime tijd heb ik hem vrij gelaten.
Lunula nr 1 was not amused en ging Lunula nr 2 fel achteraan, maar aangezien ik het licht inmiddels uit had gezet, raakte ze elkaar uiteindelijk kwijt tot de volgende morgen.
Deze felheid nam na de eerste dag, ieder dag wat af. Lunula nr 2 liet de indruk achter niet gestressd of beschadigd te zijn ondanks dat hij toch fel werd nagejaagd.
Na +/- 3 a 4 dagen was de aggressie grotendeels weg en zwemen ze af en toe samen, maar ik heb nog niet echt de indruk dat ze een koppel vormen.
Wat me wel opvalt is het verschil in tekening, vermoedelijk omdat ze misschien van verschillende gebieden komen. Lunula nr 1 heeft een duidelijke gele omlijning om de halve maan en daarboven nog een extra zwarte vlek, Lunula nr 2 heeft dat niet. Bij Lunula nr 2 is de ronde vlek achter boven de staart vele malen duidelijker.
Lunula nr 1 neemt alles diepvries aan. Lunula nr 2 echter nog niet.
Mvg,
PvdK
Helaas is tweede Lunula overleden. Maar niet getreurd, ik probeer het in de toekomst opnieuw. Echter wel even mijn nieuwe aanwinsten laten zien. Namelijke twee lipvissen. Hierbij een foto
Nieuwe aanwinst. Overgenomen van een medeliefhebber, die helaas ermee gestopt is.
RonHessing
16-10-05, 23:18
Hoi,
Is dat de Ciliaris van Raymond? Is hij gestopt?
Groet,
Ron.
Ja, Raymond heeft alles al verkocht. Dit weekend is volgens mij zo goed als alles weggegaan!
Ja, dat klopt, Raymond is gestopt. Hij heeft afgelopen week alle koralen en afgelopen weekend de vissen verkocht. Het is jammer want van de dagboek die ik bestudeerde zag alles er prima uit. Maar hij klaagde over de vele algen die hij had in de bak en die hij om een of andere reden niet kwijt raakte.