PDA

Bekijk Volledige Versie : Euphyllia glabrescens (Toortskoraal)

Aron
16-01-09, 17:15
Nederlandse naam:
Toortskoraal

Latijnse naam:
Euphyllia glabrescens

Maximale lengte:
-

Minimaal aantal liters:
> 75 Liter

Agressief tegen soort genoten:
Nee

Agressie in het algemeen:
Ja sterk netelend

Voedsel:
LIcht,Zooxanthellen

Kleuren:
Groen, Geel, Roze, Blauw

Houdbaarheid:
Lastig

Stroming:
Matig

Licht behoefte:
Sterk

Gevaarlijk voor de mens:
Kan bij aanraking behoorlijke huidiritatie veroorzaken

Bijzonderheden:
Heeft een optimale waterkwaliteit nodig

Prijsindicatie:
€30-€50

Beschrijving
Toortskoraal is een van de moelijkere houdbare Lps koralen, Dit omdat dit koraal erg gevoelig is voor een slechte waterkwaliteit. Wees dan ook voorzichten met het overplaatsen van dit koraal (druppel metode!)
Ook kan dit koraal sterk netelen, plaats geen (gevoelige) koralen in een straal van 10cm om dit koraal, Dit omdat de tetakels van Toortskoraal behoorlijk lang kunnen worden.

condor
16-02-12, 18:13
ik heb ongeveer 2 maanden een euphylia glabrescens toorts groen, deze groeit als kool, het lijkt nu of hij een toorts aan het bij maken is, hij staat echter op een steel van ongeveer 1 cm doorsnede en die steel is 4 cm hoog, hij zakt nu als het ware over de steel heen.

is het mischien beter dat ik die steel er onder uit haal en hem dan op een steen plaats zodat ie beter kan uitwaaieren ?

winston
17-02-12, 09:22
Ik zou er niets aan doen de kans bestaat dat je de kop beschadigd en dan is het meestal einde verhaal bij mij wappert het koraal ook op en neer en hij is alleen maar groter geworden zorg er voor dat het geen directe stroming krijg.
Mijn verdere ervaring met dit koraal is dat het bij mij zeer makkelijk is.