PDA

Bekijk Volledige Versie : Heeft er iemand tips?

Jordy
24-06-05, 18:09
Hallo,
Heeft er iemand tips voor dit forum of mist u nog wat?
Meld het dan hier A.U.B!

Alvast bedankt

Michael
24-06-05, 21:43
Ziet er leuk uit!
alleen de kleur zou vrolijker kunnenhttp://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon10.gif

deborah
25-06-05, 00:08
ja inderdaad de kleur iets vrolijker

ene als iemand reageert dat die onder komt inplaats van boven
lijkt me wat overzichtelijk! verder is die leuk hoor :P

Jordy
25-06-05, 00:44
ene als iemand reageert dat die onder komt inplaats van boven
lijkt me wat overzichtelijk!
Aangepast ;)

Jordy
25-06-05, 01:46
Als dat nog steeds niet werkt dan moet je dit even volgen

Ga naar "Gebbruikers CP" klik op "weizig opties" Halvewege de pagina staat "lineair - Nieuwste eerst" verander die in "Oudste eerst" En dan is het geregeld ;)

Bij de nieuwe leden word dit nu automatisch gedaan, sorry voor het ongemak

deborah
25-06-05, 09:49
is gelukt zo ziet het er al veel beter uit!http://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon10.gif

Nico
25-06-05, 11:45
ik mis nog een shoutbox :D :p

Jordy
25-06-05, 12:52
ik mis nog een shoutbox :D :p
Word aan gewerkt ;)

XiniX
26-06-05, 15:28
een live stream van jouw zeeaquarium is ook wel leuk.
Die mis ik ook op al die andere forums.
en je vissen zijn binnen.

groeten Ed

Nico
27-06-05, 19:09
een 24 uren klok bij mij is het telkens 12uur ligt het aan mij of niet?:D:p

Nico
27-06-05, 21:00
en waarom is michaels waarderings blokje zwart?

Begoudy
04-07-05, 22:17
WHAAAH waarderingsblokjes :eek:

Bert
04-07-05, 22:19
jah ik heb 2 keer punten gekregen en die zijn ook zwart .en krijg er geen punt bij,vraag me af waarom dat is ?

gr bert

Michael
05-07-05, 12:00
Jou punten optie staat mischien nog uit Bert.G even naar wijzig opties daar kan je het aan zetten.

groetjes michael

Bert
05-07-05, 12:31
ik zie daar van bij staan hoor,en de eerste 2 keer dat ik punten kreeg kreeg ik ze wel,en de laatste 2 niet

gr bert

Aquaspijk
07-07-05, 13:29
:) Punten zijn niet belangrijk omdat ieder een ander gevoel heeft bij het krijgen of geven van punten. Het is alleen maar een speeltje waar je van in de ban raakt.Als we van elkaar vinden dat iets plus of min is kunnen we dat op het forum uiten zodat de rest van de medegebruikers het ook weet.

Begoudy
07-07-05, 17:46
Hup 15 punten voor andre! Dat is een goed idee.

Punten weg!!

Groet

Johan

danny
08-07-05, 20:44
Hoi mensen is het geen idee om een subforum voor SPS junks te maken. Veel zaken zijn luisteren net even anders dan bij een gemengde bak. Wat voor een gemengde bak oke is is het voor een SPS bak juist weer niet. Dit mis ik echt op alle andere fora en zou hier uniek zijn!!

Freddy
09-07-05, 12:13
Hoi mensen is het geen idee om een subforum voor SPS junks te maken. Veel zaken zijn luisteren net even anders dan bij een gemengde bak. Wat voor een gemengde bak oke is is het voor een SPS bak juist weer niet. Dit mis ik echt op alle andere fora en zou hier uniek zijn!!

Daar hebben we gisteravond(vannacht) even over gebrainstormd..en we willen het voorlopig even zo laten, de berichten over SPS kunnen ondergebracht worden in steenkoraal.. bij meer vraag hiernaar of meer forumdrukte willen we dat alsnog opsplitsen, maar om het forum niet al te lang te maken blijft het voorlopig even zo. Maar we sluiten dus voor de toekomst niks uit, zeker niet als het het forum ten goede komt.

--== Freddy ==--

RonHessing
11-07-05, 00:23
Het puntensysteem is ook uitgeschakeld na overleg.

Groetjes,

Ron.

danny
14-07-05, 23:54
wat misscjien ook wel iets is, is om onder het logo iets van

Het Nederland en Belgisch
zeeaquarium
sinds juli 2005

Dat verklaard dan voor gasten,die niet bekend zijn met alle forums waarom er nog weinig posts en leden zijn.

Zee-aquarium.nl
18-07-05, 16:51
volgens mij mis ik de Topic "Nakweek"

of euhhhhhh, ligt het weer aan mijn ogen?! dat ik het gemist heb...

voor de rest mijn complimenten voor het forum, is heel uitgebreid en vrolijk, tja het oog wil ook wat ;)

gr.
Maya

RonHessing
18-07-05, 22:44
Er zijn nog weinig posters die melding gemaakt hebben van Nakweek of stekken.

Een dergelijk iets kan best ontstaan. Als iemand aardige zaken te melden heeft over het stekken of kweken van steenkoraal, doet hij of zij dat bij het forumdeel Steenkoraal.
Indien het leders of andere betreft bij het deel Lagere dieren enz.

Bij voldoende postings en of belangstelling, zal het zomaar ontstaan:)

Groetjes,

Ron.

Zee-aquarium.nl
19-07-05, 13:08
Hoi Ron,

niet vergeten dat het nog een heel jong forum is en wat er niet is kan nog komen...toch?!
ik stelde dit voor omdat ik verleden week jonkie's van mijn Jack in the boxen heb gevonden en eergisterennacht duizenden garnaallarfjes.
en ik van plan ben om na de verhuis van mijn aquarium de 1 meter bak op te starten speciaal voor nakweek.
maar geen nood, ik zou het als nog op mijn site kunnen plaatsen...tenslotte was het maar een idee ;)

gr.
Maya

ps: ik post zoveel mogelijk foto's vanaf mijn eigen server om zodoende het forum niet al te veel te belasten.

jack in de box-larfjes
http://www.zee-aquarium.nl/contents/maya/juli_2005/jongbroed_3.jpg

en wat garnaal-larfjes

http://www.zee-aquarium.nl/contents/maya/juli_2005/garnaallarfjes_1.jpg

Nietrijker
19-07-05, 15:35
Berichtje betreffende nakweek:

Mijn Anemoonvisjes leggen netjes 2x per maand eitjes. Nu heb ik iets meer tijd ivm mijn werkzaamheden, dus leek het mij leuk om de larfjes, die normaal gesproken 2 a 3 uur na het uitschakelen van het licht op de 8ste dag na het leggen loskomen van de steen waarop de eitjes zaten, op te vangen en in een speciale bak op te laten groeien. Ik heb een stabiele kolonie rotifers en pekelkreefjes, dus qua voeding zou het moeten lukken. Helaas was ik in slaap gevallen en heb het hele circus moeten missen. Ik zal een nieuwe poging doen en de foto's plaatsen (indien het lukt dan he...)

Rick
20-07-05, 01:03
Hallo,
Heeft er iemand tips voor dit forum of mist u nog wat?

Nee, ik zou het niet weten als ik eerlijk mag zijn (en dat mag, want het is een forum waar je mening verteld en gehoord mag worden, las ik!!!).
Het is een prima gecopieerd forum, het is dat de kleuren anders zijn, anders zou ik geen verschil zien!!!

Aquaspijk
20-07-05, 01:17
Nee, ik zou het niet weten als ik eerlijk mag zijn (en dat mag, want het is een forum waar je mening verteld en gehoord mag worden, las ik!!!).
Het is een prima gecopieerd forum, het is dat de kleuren anders zijn, anders zou ik geen verschil zien!!!

:) Ook hier de vraag is het een reaktie of een aktie??

Rick
20-07-05, 01:36
Het is een "vraag"...of eerder gezegd, een opmerking!
Mag toch geventileerd worden als ik een erg grote gelijkenis zie.

Zelfde opbouw...zelfde layout...zelfde topics.
Als er nou echt een nieuw forum opgezet word, wat me niet erg veek kan schelen, er zijn namelijk in van elk forum wel meerdere te vinden, waarom dan met zo'n gelijkenis.

Aquaspijk
20-07-05, 02:05
Het is een "vraag"...of eerder gezegd, een opmerking!
Mag toch geventileerd worden als ik een erg grote gelijkenis zie.

Zelfde opbouw...zelfde layout...zelfde topics.
Als er nou echt een nieuw forum opgezet word, wat me niet erg veek kan schelen, er zijn namelijk in van elk forum wel meerdere te vinden, waarom dan met zo'n gelijkenis.
:D Ik gaf reaktie en je was weg. :) Ik ga slapen en het lukt niet. Nog even kijken en je bent terug met een reaktie.
Hier de link van wie allemaal het zelfde progama gebruiken.

.http://search.msn.nl/results.aspx?FORM=TOOLBR&q=vbulletin

Dit forum is gemaakt door mensen die het recht hebben om een forum te maken.
En topics zullen altijd in elk zeewaterforum gelijk zijn. Dat al jou re tot nu toe niet voor dit forum spreekt mag duidelijk zijn. Een verstandige keuze zou kunnen zijn om gewoon op het forum te gaan wat je aanspreekt.

Freddy
20-07-05, 10:55

Het zijn ook de kleine dingen waar op gelet moet worden nietwaar.
Jij als jarenlange forumeigenaar zou dat moeten weten.

Wat me dan wel weer een beetje verbaasd is het feit dat ip-bans niet meer op het forum voorkomen je er toch voor kiest om achter een proxy te duiken.
Aangezien het niet de snelste proxy's zijn die er zijn te vinden vermoed ik toch dat jij niet diegene bent die je als naam hebt opgegeven.(zie mijn 2e regel), maar een mening van iemand anders.

Ik ga er vanuit dat je nu je je mening hebt gegeven dan ook veel plezier aan dit (vrije) forum zult hebben..

--== Freddy ==--

RonHessing
20-07-05, 11:03

Mijn buurman van drie deuren verderop heeft een nieuwe auto voor de deur. Hij weet dat ik over twee maanden hetzelfde merk en kleur en bekleding ga rijden:)
We hebben daar beide geen probleem mee!

Het geweldige forum dat inmiddels veel leden heeft en meer posters krijgt is VBulletin. De keuze erop is gevallen mede door de aantrekkelijk lay-out en de mogelijkheden.

Enne, je mening is welkom hoor;)

groetjes,

Ron.

Zee-aquarium.nl
20-07-05, 13:00

maar niet iedereen is zo...kan me nog goed herinneren dat er tegen me werdt verteld dat ze een forum zouden gaan aanklagen vanwege een bijna dezelfde look en indeling/onderwerpen.

tja, waar jaloersie al niet kan naar toe kan leiden... :(

gr.
Maya

Freddy
20-07-05, 13:13

maar niet iedereen is zo...kan me nog goed herinneren dat er tegen me werdt verteld dat ze een forum zouden gaan aanklagen vanwege een bijna dezelfde look en indeling/onderwerpen.

tja, waar jaloersie al niet kan naar toe kan leiden... :(

gr.
Maya

Hahaha... sorry dat ik moet lachen.. voor wat de look aangaat.. dit is vbulletin, deze heeft een standaard look.. dat worden dan heel wat forums die aangepakt moeten worden omdat ze nagenoeg allemaal die look hebben..Vor wat betreft indeling.. jahh.. dat is ook niet verboden.. al zou men exact overnemen..is nu eenmaal een openbaar board.

Maar gezien de explosieve groei in amper 4 weken al ruim 130 gebruikers is het wel een teken aan de wand.. Als men hier berichten plaatst en met dat bericht aangeeft dat je meer kennis hebt als de beheerder/admin heb je niet gelijk een conflict dan wel een waarschuwing.. Wij zijn nu eenmaal niet de mensen met alle kennis, en we zijn juist erg blij als we erop worden gewezen dat we mis zitten.. Wij weten van onszelf wel dat we niet alles weten.
Helaas zijn wij niet de alwetende admins zoals ik wel eens anders heb meegemaakt..

Maar laten we ons gewoon bij dit forum houden, dan hebben we het al druk genoeg... als we alle forums op internet moeten gaan vergelijken met mekaar hebben we de komende X-jaar een dagtaak.

We maken gewoon met mekaar dit forum, dat kan ik niet alleen en Jordy, Martin of Ron lukt dat ook niet, evenals welke gebruiker dan ook.maar samen moet het toch een mooi geheel kunnen vormen.

--== Freddy ==--

Aquaspijk
20-07-05, 13:29
:) een mooi antwoord,met z'n alle maak je een mooi forum.En elke aktie geeft een reaktie waar we van kunnen leren. :engel: Als we wat betreft jaloers zijn de hand in eigen boezem steken gaat het zeker lukken.

keizer
20-07-05, 23:52
Veel sucses met het forum

Frits(keizer)

Nietrijker
21-07-05, 18:15

Kijk eens op http://www.vbulletin.com/ daar zie je dat, wanneer een admin een nieuw forum "out of the box" installeerd, dan lijken ze allemaal op elkaar. Qua onderwerpen: bedenk maar eens een logischere indeling... Qua kleuren: over smaak valt (niet) te twisten, etc.

Nee, niets dan lof over dit forum (tot nu toe dan...:p ) Een opmerking als deze quote vind ik niet echt op zijn plaats.

Rob
01-08-05, 21:47
Forum vrienden en beheerders,

Ik weet het niet of het bij de instellingen is te vinden, maar bij het andere forum kan je in vet gedrukte tekst zien wat de laatste geplaatste onderwerpen zijn, is dat hiet ook mogelijk?

BVD
Rob

Zee-aquarium.nl
05-08-05, 16:38
en iets wat ik persoonlijk heel erg leuk vindt "Wie surft waar?!"

zo kom je vaak bij een onderwerp terecht wat je uit het oog verloren had....enne zo kan ik zien wat julie allemaal aan het uitspoken zijn ;)

gr.
Maya

Jordy
05-08-05, 18:53
Forum vrienden en beheerders,

Ik weet het niet of het bij de instellingen is te vinden, maar bij het andere forum kan je in vet gedrukte tekst zien wat de laatste geplaatste onderwerpen zijn, is dat hiet ook mogelijk?

BVD
Rob

Nee deze is uitgeschakeld.
Wel kan je de actieve onderwerpen bekijken

Jordy
05-08-05, 18:54
en iets wat ik persoonlijk heel erg leuk vindt "Wie surft waar?!"

zo kom je vaak bij een onderwerp terecht wat je uit het oog verloren had....enne zo kan ik zien wat julie allemaal aan het uitspoken zijn ;)

gr.
Maya

Als het je leuk lijkt open een topic ;)