PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn derde aquarium

Nietrijker
14-09-05, 09:53
Hoi,

Ik mag eindelijk een aquarium in de huiskamer zetten van mijn vriendin. "Da's leuk voor de kleine als die straks geboren is... ", nou ik vind het prima :) )

Maar nu de vraag: Wat moet er in?

Ik heb een rif-bak met mooie koralen en een aantal (kleurijke) vissen en ik heb een speciaal bakje met domino's en een anemoon. Ik zit eigenlijk te denken aan een vis-only bak, met iets als een paar Chaetodon lunula en een centropyge eibli of loriculus, maar eigenlijk vind ik de Chaetodontoplus septentrionalis veel mooier. Maar die laatste wordt volgens mij veel te groot voor de bak die mijn vriendig in gedachten heeft. (mijn idee is de hele huiskamer onderwater zetten, maar ja, dat vindt ze natuurlijk niet goed:D ) Ik denk dat de bak een liter of 300 wordt, dus niet al te groot.

Wellicht is het ook leuk een bakje met paarden te nemen, maar ik heb geen ervaring met paarden, zeker geen zeepaarden...

Wie kan mij wat tips geven betreffende de genoemde vissen, of betreffende zeepaarden?

Nietrijker
19-09-05, 15:54
Beetje weinig reacties... Het lijkt er op dat iedereen op vakantie is oid...

Vraagje: Welke vissen zijn te combineren met zeepaarden?

RonHessing
19-09-05, 20:33
Hoi,

Lastig om advies te geven, smaken verschillen nu eenmaal:) Zelf zou ik het aardig vinden om met een luchtige opbouw 1 soort koraal te plaatsen dat dat zonder concurrentie van andere soorten mooie proporties kan krijgen en daarbij een schooltje chromissen ofzo laten zwemmen. Ook een symbiose vorm.

In eenvoud kan veel moois schuilen.

Groet,

Ron.

danny
19-09-05, 22:07
Zeepaarden vind ik zo'n gedoe met al het levend voer wat er bij komt kijken. En je hebt al drie bakken dus op veel meer werk zit je niet te wachten denk ik:).

Wat de keizer betreft heb ik geen ervaring. Maar als ik jou was zou ik er een vette koraalduivel in doen met flink wat druifjes koraal. Paar TL's erop. De koralen hebben weinig stroming nodig en koraalduivels houden er niet zo van dus perfecte combi!

Ook spectaculair als je gaat voeren voor de visite:D

Lekker luchtig in richten niet te veel steen, zwarte achter wand genieten maar..ik zie het al helemaal voor me.

Nietrijker
21-09-05, 16:01
Hehehe ... cool ... ik zie het ook voor me. Goed idee!!! thnx