Bekijk Volledige Versie : Kalkreactor?
Heeft een kalkreactor altijd een co2 fles nodig of zijn er ook die zonder kunnen werken.
Die vlessen zijn meestal vrij prijzig dus vroeg me af of er ook mogelijkheden zijn dat je er 1 kan installeren zonder zo'n n fles
Alvorens bedankt wouter
Helaas heb je altijd CO2 nodig om het materiaal op te lossen. Bij een drankenhandel betaal je trouwens alleen de vulling van de fles, moet er wel bij vermelden dat je een borg moet betalen.
Jammer ik had er graag 1 zelf gebouwd maar als ik extra flessen met co2 moet bijplaatsen en dan weer afregeln wordt mij dit misschien toch wat te lastig eerst dan maar weer eventjes verder lezen en informeren over de voordelen.
Mijn bak is nu een jaar oud en moet steeds met middeltjes alle waarden goed krijgen.
Maar ben ook weer niet zo rijk dat ik computers en allerlij spullen makkelijk kan kopen.
Ook al doet mijn bak het goed en zijn alle diertjes gezond en wel.
Bijna alles kan verbeterd worden
Pas goed op met middeltjes! Regelmatig de waarden meten van de KH en CA je moet een onbalans zien te voorkomen. Misschien is kalkwater wat voor je! Het hangt een beetje van de bezetting en de inhoud van de bak af maar voor veel mensen is een kalkreactor op termijn toch de voordeligste en veiligste oplossing.
Hoi Wally,
Begin dit jaar waren wij ook nog aan het klooien met allerlei calcium en KH verhogende supplementen, kost klauwen met geld, levert een hoop frustaties op en zorgt uiteindelijk voor onbalans in de ionenhuishouding wat weer funest is voor de gezondheid van alle leven in de bak. Dus daar waar je het goed wilt doen, doe je eigenlijk kwaad.
Koop een leuke kalkreactor, bij Aquacompleet in Rotterdam zijn ze niet al te duur en ze werken retegoed. Kost je 1x wat geld en verder ben je ermee klaar. Af en toe de CO2 fles laten vullen en je houdt je Ca en KH mooi op niveau.
HAPA heeft er ook 1tje te koop, betreft alleen de reactor, dus je moet er nog een fles en vulling bij kopen, maar toch is het al een aardig beginnetje
http://www.tropischzeeaquarium.nl/showthread.php?t=257