PDA

Bekijk Volledige Versie : red dragon pomp in het aquarium of er onder

Henk
04-12-05, 23:04
hallo
ik wil een nieuwe bak opstarten heb een nieuwe bak laten maken en staat al.
nu werd me geadviseerd me red dragon pomp achter het levend steen te zetten maar ik twijfel wie heeft daar meer ervaring mee.

Jordy
04-12-05, 23:46
hallo
ik wil een nieuwe bak opstarten heb een nieuwe bak laten maken en staat al.
nu werd me geadviseerd me red dragon pomp achter het levend steen te zetten maar ik twijfel wie heeft daar meer ervaring mee.

Gaat dit om een opvoerpomp of stromingspomp?
Een opvoerpomp moet onder het aquarium geplaatst worden en een stromingspomp in het aquarium, die kan je wegwerken achter het levendsteen.. Maar letop dat je wel bij de pomp kan voor onderhoud!

Henk
05-12-05, 21:25
die pomp is bedoelt voor rifspoeling. doordat ze de gaten zijn vergeten in de bak. was de optie de pomp achter het levend steen te zetten. de leveransier van de bak die zei ik moets het maar bekijken anders moets hij nog gaten in de bak maken. dus vandaar deze vraag.

rifspoeling pomp onder de bak of er in.

Jordy
05-12-05, 23:00
die pomp is bedoelt voor rifspoeling. doordat ze de gaten zijn vergeten in de bak. was de optie de pomp achter het levend steen te zetten. de leveransier van de bak die zei ik moets het maar bekijken anders moets hij nog gaten in de bak maken. dus vandaar deze vraag.

rifspoeling pomp onder de bak of er in.

Lekkere service van die leveransier zeg.. :braak:

Maar terug op de vraag, ik zou kiezen om de pomp buiten de bak te plaatsen ipv. de pomp in je rif te plaatsen, als er ooit wat kapot zal gaan aan de pomp kan je er nooit bij om te repareren of je moet heel je bak weer overhoop gaan halen..

Heniochus
06-12-05, 01:05
Lang leve de luchtige opbouw en veel stroming ... daardoor heb ik dit 'probleem' nooit hoeven meemaken.

Wat optisch niet mooi is, wel makkelijk, is een powerhead pompje boven je stenen opstelling plaatsen (tegen het glas) met aan de blaaskant PVC die achter het steen langs gaat.

Zal een stuk goedkoper zijn dan een red dragon pomp ...

Dasboot
06-12-05, 02:10
In mijn huidige bak heb ik een Red Dragon 8000 staan als opvoerpomp. De pvc splits zich door middel van een t-splitsing naar de uitvoer en naar de rifspoeling met beide voorzien van een kraan, zodat ik de stroom kan bepalen. Is dat misschien een idee. Let op dat je net boven de zeespiegel:) een gaatje boort.

Mvg,
Dasboot