Bekijk Volledige Versie : Mijn eerste zeewaterbak
Hallo
Ik ben en bakje aan het op starten .
Maten : 120x50x50 .
AM tubroflotor 1000 multi
Opvoerpomp : oceanrunner 2500
stroming moet ik nog kopen.
Verlichting : 2x t5 52w (komen nog 2 bij)
Als vissn zou ik deze willen :
-1zebr. flavescens
-2amp. ocellaris
-2Synch. splendidus
-en een paar gobies
Tips zijn altijd welkom!
Binnekort de eerste foto's ;)
Hallo
Ik ben en bakje aan het op starten .
-1zebr. flavescens
-2amp. ocellaris
-2Synch. splendidus
-en een paar gobies
Tips zijn altijd welkom!
Binnekort de eerste foto's ;)
Het begin is er eindelijk :D
Wat voor koralen wil je gaan houden?
Ben benieuwd naar de foto's
Heel veel suc6 met de opstart, en van alles foto's maken he.. leuk voor op het forum ;)
Koralen mmm
Veel zoanthus ,paddestoelledertje ,hamertjes ,...
Eigenlijk de makkelijkere soorten.
Later zou ik evt. 1 acroporatje willen en die uit laten groeien tot een mooi groot dier.
Mooie maat hoor! Ik neem aan dat je gebruik maakt van een overloop? Hoe groot is de sump? Wat voor stromingspompen heb je in gedachte? Waarom een oceanrunner als opvoerpomp? (dit omdat ik de prijs-kwaliteit verhouding bagger vind).
Daarnaast neem ik ook aan dat je 2 x 54W T5 wilt gebruiken. Waarom eigenlijk niet 4 keer?
-1zebr. flavescens
-2amp. ocellaris
-2Synch. splendidus
-en een paar gobies
Leuke vissen. De Manderijn pitvissen (Synchiropus splendidus) zou ik zelf niet direct aan beginnen omdat de organismen in het levend steen de tijd en ruimte moet geven zich te vermenigvuldigen voordat zij worden aangevallen.
Wat ik ook wel leuk vind om te weten is waarom je voor deze vissen hebt gekozen? Is dat echt puur op kleurvariatie en eerste indruk? Vissen kies ik persoonlijk door de nuttige functie die zij kunnen bijdragen bij een nieuwe bak. Later kun je er altijd nog 'showvissen' in laten overwennen.
Succes met alles en ik wacht ook op de foto's! Ik moet mijn foto's ook posten ... jammer dat mijn camera kuren heeft .... :o
Hallo
Ik ben aan het twijfelen om 1x 150w hqi te comineren met 2x t5 54w.
En waarom de OR2500?
Zelf vind ik Eheim nogal duur dusja...
Ik heb een overloop en de sump komt er aan (80*40*30)
Dan de vissen : Zebr. Flavescens omdat het een mooie vis is en hij riumt de algen netjes op.
:Amp. Ocellaris vind ik gewoon leuke en mooie visjes.
:Syn. Splendidus ze zijn erg mooi en ze -zouden planaria(schrijf ik het goed) eten- .
:Ook zou ik een zandzevende ster willen hebben en heel misschien een paartje zandhappers.
Hopelijk heb je er wat aan.
Ik ben aan het twijfelen om 1x 150w hqi te comineren met 2x t5 54w.
En waar twijfel je precies tussen dan? Waarom HQI combineren met T5 als je dat ook met T8 kan doen wat goedkoper in aanschaf EN stroom is?
En waarom de OR2500?
Zelf vind ik Eheim nogal duur dusja...
Ja het enige voordeel van een Eheim 1260 is dan dat deze bij veel mensen levenslang mee gaan. Bij veel speciaalzaken zie ik OceanRunners terugkomen omdat deze na een aantal maanden gaan ratelen en dus teveel herrie gaan maken. Wel zijn ze zuiniger kwa energie ... maar dan betaal ik wel iets extra voor mijn geluidsarme(re) pomp! Zeg niet dat ze geruisloos zijn, dan moet je toch iets meer neertellen.
Dan de vissen : Zebr. Flavescens omdat het een mooie vis is en hij riumt de algen netjes op.
Je hebt een bak van 300 liter, ik zou persoonlijk gaan voor nog een dokter! Wat dacht je van een borsteltandje zoals de Ctenochaetus strigosus? Ook een dokter alleen dan net iets anders, ook heel erg mooi om in het echt te zien en heeft zeker zijn waarde in je aquarium.
:Amp. Ocellaris vind ik gewoon leuke en mooie visjes.
Ok helemaal mee eens :D ... heb ze zelf ook daarvoor haha.
:Syn. Splendidus ze zijn erg mooi en ze -zouden planaria(schrijf ik het goed) eten- .
Uhm ... dat ze planaria eten weet ik zo net nog niet. Lees dit eens even, PLANARIA TOPIC (http://www.tropischzeeaquarium.nl/showthread.php?t=906) (2e pagina, reactie van Maya).
De vissen zijn heel erg mooi, maar zelf vind ik ze niet geschikt voor een startende bak. Ik zou ze zelf na een jaar, of misschien zelfs wel 2 jaar misschien kunnen inzetten. Puur vanwege het feit dat zij constant opzoek zijn naar levende organismen op je levende stenen.
Dit is mijn mening hoor. Er zijn altijd mensen die anders werken en denken, dat maakt de hobby zo interessant ;) .
Ik heb al 1x2 t5 daarom ban ik aan het twijfelen ;)
In dat van die mandarijntjes heb je gelijk hoor ,zelf wou ik ze rond 12-14 maanden willen kopen.En dat van die borsteltand ; die vind ik ook erg mooi maar ik zou een rustig bakje willen ,dus als hij niet druk is zou ik deze ook wel kiezen :)
Edit : binnekort wordt de bak gevult ,dan komen de eerste foto's
Uhm ... dat ze planaria eten weet ik zo net nog niet. Lees dit eens even, PLANARIA TOPIC (http://www.tropischzeeaquarium.nl/showthread.php?t=906) (2e pagina, reactie van Maya).
De vissen zijn heel erg mooi, maar zelf vind ik ze niet geschikt voor een startende bak. Ik zou ze zelf na een jaar, of misschien zelfs wel 2 jaar misschien kunnen inzetten. Puur vanwege het feit dat zij constant opzoek zijn naar levende organismen op je levende stenen.
Dit is mijn mening hoor. Er zijn altijd mensen die anders werken en denken, dat maakt de hobby zo interessant ;) .
Ik heb zelf 2 pitvisjes in mijn bak gezet nadat ik planaria had ontdekt zaten een aantal stenen helemaal onder, na een paar weken NIKS meer te bekennen van de planaria!
Ik zelf ben er van overtuigt dat ze planaria eten!
Hallo hallo
Ik heb niet stil gezeten.
Volgende week komt er een lading maiculture steen binnen.
Ik heb bewust voor mariculture steen gekozen omdat het veel poreuzer is.
Onder tussen zit er water in de bak en ook zout (Instant Ocean).
Later stap ik over naar Reef Crystals.
Het S.G is nu 1.022 (dit moet nog wat hoger).
En de plannen van visjes zijn ook wat geweizigd.
Als eerste wil ik een Salarias en een Gele dokter.
Als het steen er is en als de opbouw klaar is dan komen hier uiteraard foto's van :)
Hallo
Vandaag ben ik ong 18 kg marculture steen gaan halen (super vers).
Er zitten veel en mooie kalkalgen en wieren op en nog meer , maar sommige dingen kan ik niet thuis brengen helpen jullie even?
Dan heb ik een grotje PROBEREN te bouwen maar ik wil van jullie weten of dat goed gelukt is.
En binnen een paar weken ga ik nog eens 10 kg extra kopen omdat er nu toch weinig in ligt :)
Hey Niels:D
Mooi, eindelijk van start, het begin ziet er leuk uit alleen nog wat weinig steen..
Steen ziet er erg mooi uit mooi begroeit hoor!
Veel suc6 met de opstart verder :)
Enne blijf foto's maken hé :p
Gisteren naar me bakkie aan het kijken.
Daar zag ik plots een minikokerworpje :)
Een paar dagen geleden heb ik mijn waardes gemeten :
no2 : 0
no3 : 0
Po4 : 0,25 :eek:
Ph : 8,2 - 8,4
Straks dus even Fosfaatkiller halen.
Ook zijn er wat dingen op het steen mee gekomen ; een ruw oortje , glad oortje , groene button , kokerwormen en een leder koraaltje (wat in staat) .
het ziet er erg mooi uit en dat grotje is inderdaad erg goed gelukt ook zijn de kleine dingen die meegekomen zijn op het levendsteen is erg leuk, vooral als het gaat groeien.
Zelf zou ik wachten met fosfaatkiller, omdat je weer nieuw steen koopt en je krijgt wel meer PO4 en NO3 en 2, dus zou ik het niet doen, maar ga door ziet er veel beloofd uit:yes:
Hey
Het is al weer een tijdje geleden dat ik foto's gepost heb.
Er is weer 15 kg steen bij gekomen , waar veel leven op zat.
Foto van de opbouw (kleuren zijn weer niet realistisch)
Foto van een oortje wat meer is gekomen .
Foto van het ledertje wat mee is gekomen , eerst stond het toch iets uit , maar nu helemaal niet meer is hij aan het vervellen?
Waterwaardes zijn nu : No2:0 no3 : 0 Po4 : 0 Ph 8.4.
Hey Niles,
Begint er al leuk uit te zien:)
Erg mooi paars steen, hoe gaat het ondertussen met de algen verdwijnen die al een beetje?
De leder lijkt inderdaad te gaan vervellen..
zeebeestje
04-04-06, 20:02
hoi
we zijn alweer een maandje verder fotooooooooo's
groetjes michel:D :D
Ja we zijn idd al een tijdje verder!
Mijn bak heeft het een tijdje moeilijk gehad, ik heb nl. een bactrien en een plankton explosie gehad.
Het water was gewoon super groen :(
Maar enkele dagen geleden ben ik naar de winkel gegaan en mocht ik een UV lamp lenen en het water wordt langzaam terug helder!!
Ik denk dus dat ik binnen een paar dagen de eerste visjes ga kopen :D
Wel ben ik nog aan het twijfelen tussen een paar , maar daar kom ik wel uit :p
Ps : foto's komen er zo snel mogelijk aan ...
Hey !
Gisteren heb ik een laagje zand in het aquarium gedaan en het ziet er toch veel mooier uit zo!
Ik hoop ook zaterdag een gele dokter en nog een visje uit te zetten :)
Ziet er goed uit :tu: ,erg mooie steen trouwens.
De eerste visjes zitten er nu ook al in!
Een zebrasoma flavescens en 2 amphiprion ocellaris.
erg mooi, en het ziet er inderdaad erg fraai uit met dat zand, zonde dat het alleen niet zo wit blijft.
Vissen zien er ook mooi uit.
Hallo
Vandaag heb ik een mooie groep Zoanthus Sp. gekocht en twee slakken (volgens de winkelier waren het algeneters maar ik vrees dat het Cypraea Tigris zijn :( )
Hallo
Vandaag heb ik een mooie groep Zoanthus Sp. gekocht en twee slakken (volgens de winkelier waren het algeneters maar ik vrees dat het Cypraea Tigris zijn :( )
Whauw erg mooie buttons Niles!
Over die slakken kan ik helaas niks zeggen maar mijn gevoel zegt dat deze niet al te vriendelijk zijn..
Hey hier is een klein filmpje van mij aquarium.
Het is wat ouder.
Let svp niet op de bodem , maar geloof me nu zit er nog meer cyano op :mad:
http://www.youtube.com/watch?v=maIFj9r4598
Hoi Niles,
Kort maar krachtig filmpje, ziet er leuk uit ;)
Tja de algen op het zand heb je meestal in het begin :(
Cyano , cyano en nog eens cyano :mad:
Het is gewoon niet leuk om naar de bak te kijken ; overal van die bruine slierten.
Ik ben nu de bosgrond methode aan het toepassen , nog geen positieve ,maar ook geen negatieve effecten kunnen zien.
Ik heb er zelf ook een tijdje last van gehad :(
De enigste tip die ik je kan geven is erg veel water verversen denk aan een 20% per week
Oei
Ik heb dit dagboek uit het oog verloren , nja ik zal ff vertellen wat er allemaal gebeurt is ... ;)
1) Sinds ergens in Mei begon ik last te krijgen van Cyano , het werd steeds erger en de bak werd dus ook steeds lelijker , want zeg nu , wie wil er van die lelijke bruine draden in zijn bak?
Ik had vanalles geprobeert ; bosgrond methode => geen + of - effect
meer stroming => effect = ??
meer verversen => hielp , maar het kwam terug
Een paar extra stukken levendsteen => +++
De inbreng van het steen icm meer verversen hebben volgens mij er voor gezorgt dat de cyano wegging en nog altijd weg is.
2) Na inbreng van een Gramma loreto kregen de vissen (de Gramma eerst) stip , de Gramma heb ik spijtig genoeg nooit meer gezien.
De gele dokter had best veel stip maar door het goed voeren en de rust is het snel weggegaan.
3) Het Ca-gehalten niet in de gaten houden en dat merken aan eerst de kalkalgen en daarna aan de montiporas .
Nu hou ik alles goed bij en ze groeien terug erg goed.
4) Niet doorhebben dat planaria kleine oranje dingen zijn .
Doordat ik dat niet wist zit ik nu met een heel leger , ze hebben wel nog niks mis gedaan maar toch komt er eerdaags een visje die ze opeet.
Dat zijn de dingen die zoal fout zijn gelopen maar momenteel draait de bak erg goed en de groei zit er goed in bij de koralen.
Ook begin ik steeds meer steenkoralen te kopen omdat ik ze uiteindelijk te mooi vind :D
Mijn sps'en zijn op dit moment : Pavona sp. , Pavona Cactus , Montipora digitata (rose) , Montipora sp. (groen en rood) , Acropora sp. (paars en bruin) , Seriatopora hystrix , Seriatopra Calendrium.
Mijn lps'en : Acanthastrea sp. , euphyllia , Alveopora (perongelijk als cado gekregen maar doet het tegen mijn verwachtingen in erg goed!) Caulastrea , Physogyra , Favites , ...
En de rest : Sinularia sp. (3 kleuren) , buttons , clavularia , Gorgonia sp. , ....
Vissen : Z. flavescens , 2 A. ocellaris , 1 Gobiosoma evelynae
Qua vis zit er dus nog weinig in :D
Morgen komen foto's en extra tekst :D
Ik moet zeggen dat je erg goed bezig bent Niles! kan er niks van afkeuren :D
Ben erg benieuwd naar de foto's.
En hoe staat met de waterwaardes alles inorde?
Als je een visje voor ja planaria wil ik aanraden geen zesstreeplipvisje (Pseudocheilinus Hexataenia) te kopen. Ik heb hem ook en hij kijkt niet naar mijn planaria om. Daarom ga ik binnenkort een gele kanarie lipvis en een koppel mandarijnvisjes aan schaffen. ;)
Ik moet zeggen dat je erg goed bezig bent Niles! kan er niks van afkeuren :D
Ben erg benieuwd naar de foto's.
En hoe staat met de waterwaardes alles inorde?
Als je een visje voor ja planaria wil ik aanraden geen zesstreeplipvisje (Pseudocheilinus Hexataenia) te kopen. Ik heb hem ook en hij kijkt niet naar mijn planaria om. Daarom ga ik binnenkort een gele kanarie lipvis en een koppel mandarijnvisjes aan schaffen. ;)
Bedankt voor je reactie!
Het schijnt dat het bruin-rode pitvisje planaria eet.
Of het waar is weet ik niet maar ik ga het eens proberen he :D
Bedankt voor je reactie!
Het schijnt dat het bruin-rode pitvisje planaria eet.
Of het waar is weet ik niet maar ik ga het eens proberen he :D
Klopt deze zijn er ook zeer nuttig voor, ik zie ze vaak in de koraalbakken in de aquariumzaken. Ook de slak Chelidonura varians eet enkel planaria maar na de planaria op is gaan ze dood door voedsel gebrek. Ik zou het toch bij je keus van het bruin rode pitvisje houden ;)
Heb je trouwens nog die Cypraea Tigris slakken nog?
Klopt deze zijn er ook zeer nuttig voor, ik zie ze vaak in de koraalbakken in de aquariumzaken. Ook de slak Chelidonura varians eet enkel planaria maar na de planaria op is gaan ze dood door voedsel gebrek. Ik zou het toch bij je keus van het bruin rode pitvisje houden ;)
Heb je trouwens nog die Cypraea Tigris slakken nog?
Een van de slakken was na enkele dagen ineens dood :confused: en de andere heb ik nog .
Straks ff foto's maken :D
Hier wat foto's
Zoals je kan zien ziet de achterwand er niet uit :o
De koralen moeten nog veel groeien maar dat zijn ze aan het doen :D
Er is ook wat mis met de kleur van de foto's die zijn er nogal groenig uit :s
Hoezo ziet de achterwand er niet uit? mooi toch met die kalkalgen :p
Hoezo ziet de achterwand er niet uit? mooi toch met die kalkalgen :p
De helft is wit geworden en de andere helft veel lichter :( :p
Eindelijk heb ik een Stylophora :D
Mooie steenkoralen die je daar hebt. Zitten er bij die ik ook nog ga plaatsen :)
Mooie steenkoralen die je daar hebt. Zitten er bij die ik ook nog ga plaatsen :)
Bedankt !
Nu weer twee foto's door het oppervlak gemaakt.
Je kan zien dat de groeipunten van mijn stylo rose-paars achtig worden :D
Ziet er netjes uit Niels!
Bedankt Jordy!
Hier een foto van de Stylo nu ( de foto is wel wat donker )
Nog wat foto's (weer dezelfde dieren heb er nl niet zo veel :o :D )
Telkens weer prachtige foto's Niels! Vooral die histrixen bij jou zijn gaaf :eek: :)
Bedankt!
Hier nog wat foto's :)
Ook ben ik van plan eerdaags enkele nieuwe koralen aanteschaffen , ik zat te denken aan Pocillopora of een tafelvormige acro...
Mooi mooi mooi ....
weer dezelfde dieren heb er nl niet zo veel :o:D
beter maar enkele die je goed verzogt dan ....
Maar bij jouw zie ik er wel heel mooie tussen zitten.
Houden zo ;)
Groetjes
Ikke
Hey
Gisteren heb 3 koraaltjes gekocht : een Acropora millepora , een Acropora tricolor en een Montipora sp.
Ook nog 2 perpermuntjes die mij van die vervelende glasanemonen moeten afhelpen :)
De koralen moeten nog veel groeien , maar das ook leuk om te zien :)
De Tricolor begint al wat op kleur t komen :)
Groetjes Niels
Zo , nog eens wat foto's http://tropischzeeaquarium.be/images/smilies/smile.gif
Eerst mijn allereerste Acro die ik ooit gekocht had .
Hij is wel maar een cm of 3 groot maar de kleur is best mooi http://tropischzeeaquarium.be/images/smilies/biggrin.gif
Dan een close-up van een van de 6 groene monti's die ik heb (een lichte plaag http://tropischzeeaquarium.be/images/smilies/biggrin.gif)
Dan de Stylo en de Tricolor die bruin is http://tropischzeeaquarium.be/images/smilies/frown.gif met lichte paarse ondertoon... die poliepjes maken het echter goed .
Mooie sps koralen Niels!
Die onderste is dat een tricolor acro?
Phoe , het is al weer een tijdje geleden :D
Allereerst : Bedankt Nico!!
Die Acro is idd de tricolor.
Verder heb ik een pak bij :)
-stekje groenige sinularia (gekregen van een medehobbyist)
-Clavularia (andere soort dan ik al had en ook gekregen)
-Xenia (gekregen)
-Ledertje (gekregen)
-Stylophora (zelf gekocht :D)
-Centropyge argi (zelf gekocht)
Hier al wat foto's , vanavond meer ;)
Pracht stukken zeg! iemand vind jou aardig denk ik :D
Die Argi is ook leuk, ik denk niet dat hij aan koralen ofzo zit he?
Bedankt :D
De Argi gedraagd zich tot nu toe erg netjes , maar dat kan soms van de één op de andere dag veranderen he ...
Verder nog wat foto's :)
Eerst het huisje van de anemoonvisjes , sinds kort zitten ze afentoe 'in' de montipora :)
Dan mijn poetsgoby'tje , ijverig aan het werk.
De Argi , het is wel geen goede foto , er lijken wel bruine vlekken op hem te zitten die er niet echt zijn ?!
De rustplaats van het goby'tje.
En als laatste de rechter kan van de bak , die al redleijk vol begint te staan , zeker als ik alle dieren goed wil laten uitgroeien.
Hey Niels, wat ziet dit er prima uit zeg!
Hele mooie versameling koralen die prachtig op kleur zijn http://www.tropischzeeaquarium.nl/images/icons/icon14.gif
Blijf foto's posten he! ;)
micky.blue.eyes
21-08-07, 22:16
Wow! Mooie koralen, ik mis alleen nog een overzichts foto. ;)
crystal-force
21-08-07, 22:40
WOW :eek: mooie bak man !!! , dat ik jouw dagboek nu pas zie :bonk:
Bedankt voor jullie reacties :)
Sinds een paar dagen zit ik ook met de Acro-platworm :mad: één koraal heb ik verwijdert : de acropora tricolor.
De rest van de acro's lijkt nog nergens last van te hebben , maar voor de zekerheid heb ik me een zesstreep lipvisje aangeschaft.
Ik ben er mij van bewust dat het een kreng zal zijn als er nieuwe vissen in de bak komen , maar dat neem ik er dan maar bij :)
Voor de rest nog een paar foto's...
Het is weer een hele tijd geleden :)
Op de 2.5 maand heb ik enkel de bak onderhouden , er zijn dus geen dieren bij bijgekomen.
De kleuren van de koralen (vooral de paarse acro en de rode millepora) zijn een heel pak achteruit gegaan , omdat ik een probleem met mijn verlichting gehad heb : één ballast was stuk gegaan en draaide de bak dus maar op halve verlichting. Uiteindelijk heb ik alles qua verlichting vervangen :)
Nu ga ik weer alles op alles zetten de kleuren er bovenop te krijgen.
Verder staat er op de planning dat er rond begin december een kg of 5 levendsteen bijkomt zodat ik nog wat kan 'knutselen' met de opbouw.
De bedoeling is een pilaar of een overhang te creeren. Ook ben ik begonnen met het sparen voor een Tunze streamer van 6000 l-h omdat ik de stroming die ik nu heb nog te mager vind.
Verder gewoon wat foto'tjes (van helaas slechte qualiteit :o )
Hey Niels, dat ziet er echt super uit man!
Ga zo door, en blijf vooral foto's posten he:)
Mooi overzicht heb je daar.
Ik vind je tafelkoralen schitterend
Veel succes ermee
Groetjes
M
Bedankt voor jullie reacties :)
Verder zijn er nog wat foto's , sommige koralen staan er niet zo heel goed bij omdat ik net een nieuwe streamer in de bak heb gehangen , hij is nog niet goed gericht :)
Gisteren twee koraalstekjes gaan kopen , en ik kreeg er zelfs nog eentje gratis bij :D
Ook heb ik mijn T5 buizen verandert waardoor de foto's nu heel erg blauw ogen :o
Superrrrrrrr!!
Vooral die montiplaten!
Hele mooie opbouw
crystal-force
14-01-08, 19:50
het blijft een superbak.....
TOK ???? er tikt iets aan de onderkant van mijn bureau :confused: :fun:
Het is gaaf als je foto's van vroeger vergelijkt met nu, dan pas zie je hoe hard jou koralen gegroeid zijn :eek:
Erg goede inzet :goed:
het blijft een superbak.....
TOK ???? er tikt iets aan de onderkant van mijn bureau :confused: :fun:
Staat jouw bureau zo laag :D
Bedankt voor jullie reacties :o Dankzei een tip van iemand is de witbalans van mijn fototoestel nu ok , dus er komen nu 3 foto's waar de kleuren wél kloppen :)
Wauw! Mooi hoor!:eek:
Vette kleuren!:p
Nog mooier!
Jawsee heeft niet alleen verstand van koralen ;)
Gisteren 4 nieuwe koraaltjes gekregen van een medehobbyist :)
Veder heeft mijn camera nogal kuren met de witbalans , vandaar het verschil soms !
Dagboek is weer héél erg ver weggezakt :o
Ik zal zsm nog eens wat foto's maken en de veranderingen posten :D
Graag wil wel zien hoe je bakkie er nu bij staat (vast wel goed :p) post maar aardig wat foto's
Bwa , niet zoals ik het zou willen zien :)
Qua opbouw ben ik helemaal niet meer tevreden : niet luchtig genoeg en te weinig plaats voor nieuwe koralen.
'k heb ook al enkele maanden wat last van groene flap , maar nadat ik een ionenwisselaar heb aangeschaft lijkt het toch wel af te nemen :)
Foto's komen zo dadelijk!
Voila , hier zijn ze!
De kwaliteit is wel niet heel erg goed , maar bon jullie krijgen er toch een idee van :)
Je kan op elke foto heel erg duidelijk de flap zien zitten!
Ook heb ik een leuk acrotafeltje voor slechts 40€ weten te scoren bij Hustinx :)
Hey Niels je bak ziet er nog steeds stralend uit hoor! :) Ook je gele dokter word al een flinke jaap :p
flap? welke flap ik zie niks ;)
Héhé flap , ben het stillaan beu :D
Bedankt voor je reactie!
Vorige week heb ik mijn nieuwe eiwitafschuimer van ATB geïnstalleerd , ben eens benieuwd of er wat verandering in de bak gaat komen :)
Binnekort zal ik nog eens wat foto's maken!
crystal-force
01-12-08, 22:02
blijft een zaligheid om naar jou macro foto's te kijken :yes:
Goby,
Fantastische bak!! Echt TOP!! Wat gebruik jij allemaal? Hoe ziet jou opbouw er uit en wat gebruik jij aan biostoffen?
Ziet er erg mooi uit jou bak!:)
Complimenten.
Maart.:)
Dank jullie voor de reacties!!
Tis al een hele poos geleden dat ik nog eens wat gepost heb :rolleyes:
Als ik morgen eraan denk, zal ik eens een update geven :)
crystal-force
08-02-10, 11:10
idd :D .. je zal het wel druk gehad hebben , geeft niets ;)