Ga Terug   Het Nederlands en Belgisch zeeaquarium. > Het forum. > Vissen / Zeepaarden
Registreer Foto albums FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 09-07-10, 11:58   #1
M_v_P
Forum lid

Standaard

Als je een paar Clibanarius Tricolor heremietjes neemt heb je daar geen last van. Deze blijven erg klein.

Ik zou geen diadema egel nemen. Deze worden erg snel erg groot. Alternatief kan een kleiner egeltje zijn zoals Mespilia sp.

Stomatella slakken hoef je niet te kopen, als je geluk hebt komen ze mee met je steen.
De Cypraea Tigris is niet geheel reefsafe, beter kan je voor de Annulus of Moneta gaan.
Ik zou zelf voor jouw bakeen stuk of 20 slakken kopen van de soorten Cypraea, Cerithium, Tectus, Trochus en Turbo.

De Chromissen zou ik ook niet in je bak doen. Die maken elkaar af totdat er 1 of 2 overblijven. Mocht je een schoolvisje willen hebben overweeg dan eens de Apogon Parvulus of de Apogon Leptacanthus (blauwoogjes).

Je zandbodem zou ik laten onderhouden door de zandzevende zeester, een paar Strombus slakken en een zooi Nassarius slakken.

En iets meer koraal mag ook wel.

Groet,

Marcel
M_v_P is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers dit onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels