Ga Terug   Het Nederlands en Belgisch zeeaquarium. > Het forum. > Discussie van de Week
Registreer Foto albums FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 30-07-10, 08:58   #1
crystal-force
Administrator

crystal-force's Avatar

Arrow Week 30 - Spijt optant

Van welke aankopen heb je wel eens spijt gekregen ? Waarom heb je het toen gekocht, wat was er mis mee en wat heb je er uiteindelijk mee gedaan ?

Mijn 2 meter dagboek
Mijn Custom 250 liter bak (zeepaardjesbak)
Mijn oude dagboek/oude zeepaardjesbak

Laatst aangepast door crystal-force : 03-09-10 om 08:35
crystal-force is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-10, 11:04   #2
Bjorn95
Forum lid

Bjorn95's Avatar

Standaard

mijn aquarium................................... die had groter moeten zijn

nee, ik heb meer spijt van dingen die ik niet gekocht heb ik baal er bijvoorbeeld van dat ik in het begin niet meteen een anemoon heb genomen samen met mijn nemo's

dagboek:

http://www.tropischzeeaquarium.nl/showthread.php?t=6557

Bjorn95 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-10, 22:11   #3
crystal-force
Administrator

crystal-force's Avatar

Standaard

het is geen schande om foute aankopen hier te melden, we kunnen er alleen maar van leren.

Ik heb er verschillende gemaakt.

1. scholletje > dacht dat ie niet zo hard zou groeien en daarom geen kleine visjes zou pakken.
na een maand of 3 was ie zo groot gegroeid dat ie een van mijn chinese pijlvisjes naar binnen had gewerkt.

2. zeekomkommer > was bekend met het feit dat die groen/roze zeekomkommers wel gif af konden geven en je vissen bestand kon uitroeien maar in bakken groter dan 500 liter zou het geen probleem zijn ... dacht ik .
dus had er eentje gekocht, maar toen kon ik die theorie nergens meer terug vinden dus ben gaan twijfelen en heb 'm uiteindelijk toch maar weg gedaan naar iemand die 'm in een stekken bak hield.

3. Witborst dokter > had gehoopt dat ie toch goed te doen was. Heb 'm in de bak gezet met een uv lamp.. hij werd al snel magerder en uiteindelijk stip uitbraak. 8 vissen overleden daardoor. Komt er dus nooit meer in !

4. harige vuurkreeft > erg mooi die, kon ook gewoon in de grote bak bij vissen en koralen, maar ben eruiteindelijk achter gekomen dat ie graag zeesterren eet en heeft me toch een aantal gekost.
Heb 'm nog wel, maar zit in de sump.

5. Slange ster > de albino zou geen vissen eten zoals de olijf groene slange ster wel zou doen .. helaas .. de albino ook . heeft een zandhapper burgermeester gemaakt. Zit ook nog in de sump ( ander vak)

6. spijt dat ik nooit eerder ben begonnen met zeewater

7. en er zullen vast nog wel meerdere dingen zijn, waar ik zo even niet op kan komen ...

Mijn 2 meter dagboek
Oud 31-07-10, 19:55   #4
gekkie
Forum lid

Standaard Foutje?

Ja, spijt.... ik heb destijds gekozen om mijn vision 260 om te bouwen tot zeewater. Achteraf gezien had ik beter door kunnen sparen en een op maat gemaakt bak kunnen kopen. Maar goed..... die komt er nu ook wel. Hahaha.
gekkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-07-10, 20:00   #5
crystal-force
Administrator

crystal-force's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gekkie Bekijk Bericht
Ja, spijt.... ik heb destijds gekozen om mijn vision 260 om te bouwen tot zeewater. Achteraf gezien had ik beter door kunnen sparen en een op maat gemaakt bak kunnen kopen. Maar goed..... die komt er nu ook wel. Hahaha.

deze spijt op tand deel ik ook met je mee.
heb toen een hoop geld gespandeerd aan een vision 180 en de 260 om te bouwen. Maar achteraf had ik idd ook er zelf een kunnen bouwen.
net zoals ik nu ook gedaan heb met mijn 2 meter bak en de zeepaardjes bak.
goedkoper, en helemaal op smaak

Mijn 2 meter dagboek
Oud 01-08-10, 19:11   #6
punisher
Forum lid

punisher's Avatar

Standaard

de rsm130 gekocht, bleek al snel te klein (zeewatervirus sloeg erg goed aan) staat nu regenwater op te vangen in de tuin (weg gedondert in een hoekje)

doktervis japonicus , die was echt een tiran in de bak, gelukkig zo lomp om na een tijdje in de vissenval te zwemmen nadat ik hem zijn "route"had af gesneden doormiddel van schepnetten. het was op de verjaardag van mijn vrouwtje. ik hoefde gelijk geen kado te kopen want ze vond het echt een kado dat ik hem toch had gevangen. (wel een koraaltje gekocht natuurlijk voor haar verjaardag inplaats van bloemen want die kunnen slecht tegen zeewater )

een hqi armatuur, brande spontaan voor onze neus af. op armatuur konden we letterlijk een ei bakken en hebben dat ook geprobeerd. (iemand een spiegeleitje nodig?) terwijl die was gekeurd door meerdere keurmerken.??. gelukkig waren we thuis en hebben een andere gelijk wisten te halen.
lid van a.z.a.c
---
http://www.tropischzeeaquarium.nl/showthread.php?t=6942
punisher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-08-10, 19:23   #7
psycho1
Forum lid

psycho1's Avatar

Standaard

spijt heb ik eigenlijk enkel bij de nano en zelfs dat is verwaarloosbaar

ik heb er al redelijk wat bevolking ingezet die iets of wat groter worden
bij nader inzien had ik mss beter gegaan voor randalis en dat soort klein grut

in me grote bak gaat het zoals we zelf willen en dit grotendeels dankzij men vriendin die me in houd voor eventuele losbandige aankope
psycho1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-08-10, 23:23   #8
michael4091
Forum lid

michael4091's Avatar

Standaard

Ik heb spijt dat ik een mooie grote tapijt anemoon heb gekocht voor mijn nemo's , deze zouden volgens de verkoper zelden vissen opeten en dus ik als beginner 1-tje gekocht en heeft op korte tijd 3 vissen soldaat gemaakt o.a mijn decora pijlvis , gele gondel en mijn acanthurus triostegus R.I.P.
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: jpg acanthurus triostegus.jpg (5,3 KB, 66x gelezen)
michael4091 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers dit onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels